Hedef; sağlık hizmetlerinde dönüşüm
Sağlık teknolojileri alanında tıbbi görüntüleme, laboratuvar diagnostiği, dijital sağlık çözümleri başta olmak üzere yenilikçi ürün ve hizmetler sunan ve dünyada 70’den fazla ülkede faaliyet gösteren Siemens Healthineers, Türkiye’de 135. yılını kutluyor.
Şirket bu tarihe iz bırakmak için de 'Sağlıkla 135 Yıl' adlı bir kitap hazırladı. Bu kitapta Siemens'in Osmanlı Devleti ile ilişkisinin 1880'li yılların sonlarına dayandığı ve ilk elektronik medikal cihazların ülkemizde o yıllarda kullanılmaya başladığı yer alıyor. Kitaptaki en dikkat çekici bilgi ise Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki ilk röntgen uygulamasının, cihazın Avrupa'da icadından çok kısa bir süre sonra Nisan 1987'de gerçekleşmiş olması. O dönem Osmanlı -Yunan Savaş gazilerinin vücutlarındaki mermi ve şarapnel parçalarını tespit etmek için kullanılmış bu cihaz.
Yapay zeka öne çıkıyor
O yıllardan bugüne çok yol alınmış. Sağladıkları teknoloji ve servislerden, Türkiye'de her gün ortalama 860 bin kişinin yararlandığını ifade eden Siemens Healthineers Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Enis Sonemel, büyüme hedeflerinde sağlık hizmetlerini dijitalle dönüştürme ve yakın geleceğin en tehdit edici hastalıklarıyla mücadele olduğunu söylüyor.
Kardiyovasküler ve nörovasküler bakım ile kanser bakımına odaklandıklarını belirten Sonemel, gelecekte sağlık hizmetlerinde öne çıkacak ürünlerle ilgili ise şu bilgileri veriyor: "Yapay zekâ çalışmalarına 90'lı yılların sonlarında başlayan Siemens Healthineers, bugün gelinen noktada pazara diagnostik görüntüleme, laboratuvar çözümleri ve servis hizmetleri ile 80'den fazla yapay zekâ destekli ürün sunuyor.
Bir hastanın dijital ikizini oluşturma, hassas ve kişiselleştirilmiş tıp, dijital çözümlerle sağlık verilerinin kullanımı ve yapay zekâ alanlarında sunduğu çözümlerle sağlık kurumlarına ve sağlık profesyonellerine karşılaştıkları sorunların üstesinden gelmeleri için destek oluyoruz" diye konuşuyor.
Halen 23 binin üzerinde teknik fikri mülkiyet hakkı bulunan şirketin elinde 15 bine yakın onaylanmış patent var. Bugün dünya genelinde 21,7 milyar euroluk bir ciroya sahip olduklarını ifade eden Sonemel bunun yüzde 42'sinin son üç yılda geliştirilen inovasyondan kaynaklı olduğunu da belirtiyor. 175 yıllık bir şirket için bu çok şaşırtıcı bir bilgi.
Gelecek rotası
-Büyüme hedefinde sağlık hizmetlerini dijitalle dönüştürme ve yakın geleceğin en tehdit edici hastalıklarıyla mücadele var.
-Kişiselleştirilmiş tedavi hasta sonuçları önemli ölçüde iyileştirilecek.
-Akıllı bakım sistemleriyle herkesin sağlık hizmetlerinden eşit olarak faydalanması sağlanacak.
"2024 yatırım yılımız olacak"
Son 20 yıldır ciddi bir büyüme gösteren Türk mobilya sektöründe yatırımlarıyla öne çıkan şirketlerden biri de yakın zamanda Konfor Mobilya, Çetmen Mobilya, Konfor Yatak ve Landor İnşaat markalarını tek çatı altında toplayan Konfor Grup oldu.
1978 yılında Feyzullah Çetmen'in temellerini attığı marka, yıla hızlı bir giriş yaptı desek yeridir. Öyle ki tüm şirket ve üretim tesisleri bu ay 30 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen, 163 bin m2 üzerine kurulu, 30 bin m2 yeşil alana sahip Konfor Park Üretim ve Yaşam Kampüsü'ne taşınıyor. Grubun 2024 hedefleri ise büyük.
2023'ü yurt içinde 130, yurt dışında 14 adet mağaza ve 850 çalışanıyla geride bıraktıklarını söyleyen Konfor Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Çetmen, seneyi 1.5 milyar liralık ciro ile kapattıklarını anlatıyor. Mobilya şirketleriyle geçen yıl 15 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerinin altını çizen Çetmen, 2024 hedeflerinin ise 2 milyar 750 milyon lira ciro ve 25 milyon dolar ihracat yapmak olduğunu belirtiyor.
Şirket halihazırda 32 ülkeye ulaşıyor. Yıl içinde ülke sa- yısının 44'e çıkarılması planlanırken, hedefe Amerika ve Afrika pazarlarında da büyüme konulmuş. Mağaza sayısını artırma iştahı da yüksek. Bu sene yurt dışında 30, yurt içinde ise 130 yeni mağaza açma niyetinde olan grup yönetimi özellikle Anadolu'da şubeleşmek istiyor. Yönetim, üç yılın sonunda toplam 450 mağazaya ve 9 milyar liralık ciroya ulaşmak gibi bir hedefe koşuyor.
Yeni iş alanları
Konfor Grubu'nun mobilya dışındaki faaliyet alanlarından biri de inşaat. Landor İnşaat ile ilk projesini İzmir Gaziemir'de gerçekleştirdiklerini söyleyen Çetmen, yakın zamanda Konfor Park'a taşınacak olan üretim tesislerinin bulunduğu 75 bin metrekarelik alanda yılın sonuna doğru ikinci çalışmaları olan Landor Sarnıç'ı hayata geçireceklerine de değiniyor.
Villa, kent yaşam alanları ve sosyal donatılara sahip kompakt bir yapı olacak Landor Sarnıç projesi ile birlikte inşaat sektöründeki varlıklarını daha da belirginleştireceklerini anlatan Çetmen, iki yeni konuda daha yatırım kararı aldıklarının altını çiziyor. Bunlardan ilki enerji alanında... Konfor Park'ta ilk adımı çatı GES yatırımı ile atan grup, projelerine yenilenebilir enerji ile devam etmeyi hedefliyor. Gastronomide ise Elileziz Catering şirketi ile İzmir'de faaliyet gösterdiklerini anlatan Çetmen, bu markayı önce bölgesel sonra ülke genelinde hizmet veren bir yapıya kavuşturmak için çalıştıklarını dile getiriyor.
Gelecek rotası
-Mobilya sektöründe büyüme -Landor İnşaat'ı grubun lokomotif şirketlerinden biri haline getirme.
-Enerji ve gastronomi alanında yeni yatırımlar.
-Halka arz,
Potföyüne Donuk Ürünleri de Katıyor
2023 yılında bütün dünyada emtia ürünlerinde bir artış gözlemlendi. Özellikle buğday ve mısır üretimi son beş yılın ortalamalarının üzerindeydi. Öyle ki dünya buğday üretimi Amerika Birleşik Devletleri Tarım Dairesi-USDA tarafından 785 milyon ton olarak açıklandı. Türkiye'de ise geçen yıl yaklaşık 20 milyon ton buğday üretimi yapıldı. Bu buğdayların büyük bir kısmı üreticiler tarafından TMO-Toprak Mahsülleri Ofisi'ne satıldı. Şu anda ülkemiz son 20 yılın en yüksek stoklarına sahip.
2024'te ise 24 milyon ton civarında buğday üretimi bekleniyor. Buna paralel olarak Türkiye'de un pazarı da büyüyor. Önemli buğday unu üreticisi ve ihracatçılarından biri olan Doruk Un, yıllık 438 bin ton buğday kırma kapasitesi ve 350 bin ton un üretimi ile dikkati çekiyor. Şirket yönetimi bu sene toplamda 25 milyon dolarlık yatırımla sağlıklı un portföyü, donuk unlu mamul üretimi ve antrepo yatırımını devreye almayı planlıyor.
Yüzde 20 büyüme hedefi
2023'te bir önceki yıla göre TL bazında yüzde 100 büyüme ile 8.14 milyar lira, dolar bazında ise yüzde 35 büyüme ile 329 milyon dolar ciro elde ettiklerini söyleyen Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Gürsel Erbap, 2024'ü yüzde 20 büyüme ile kapatmayı hedeflediklerinin altını çiziyor.
Kendi tohumunu geliştiren tek un üreticisi olduklarını ifade eden Erbap, Doruk Un'un sürdürüle- bilir tarım ve verimlilik esaslı üretime odaklandığından da bahsediyor.
Panpan markasıyla endüstriyel unlu mamul üreticilerine satış yapan şirket perakende un pazarında da varlığını güçlendirmek için çalışıyor. Organize perakende zincirleriyle bu anlamda görüşmelere devam ettiklerini söyleyen Erbap, "Biz bir yandan doğru pazar, doğru ürün ve talep doğrultusunda farklı kategorilerdeki gereksinimleri yönetmeye dair planlar yaparken diğer yandan da tedarik zincirini destekleyecek üretim ve lojistik yatırımında bulunarak sektördeki gücümüzü daha da derinleştirmek istiyoruz" diye konuşuyor.
Gelecek rotası
-Yenilikçi ve katma değerli ürün lansmanları ile büyümek.
-Unlu mamul üretim yatırımı yapmak -Noodle segmentine odaklanmak.
-Depolama ve lojistik alanına eğilmek 4 Güneş enerjisi odaklı ilerlemek.