Yapay zekanın yükselişi
Günümüz pazarlamacılarının çoğu yapay zekayı (YZ), ekiplerini güçlendirmek veya daha az insan nüansı gerektiren daha taktiksel görevleri gerçekleştirmek için kullanılıyor.
Dr. Muhammed Atilla Sevim - Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Yapay zekayı (YZ) 'akıllı makineler inşa etmek' olarak tanımlamanın en büyük sınırlaması, aslında YZ'nin ne olduğunu ve bir makineyi neyin akıllı yaptığını açıklamaması. YZ, birden fazla yaklaşımı olan disiplinler arası bir bilim. Makine ve derin öğrenmedeki gelişmeler, hemen hemen her sektörde bir paradigma kayması yaratıyor. YZ dört tipten birine kategorize edilebilir. YZ'nin işlevlerini daha iyi anlayabilmek için gelin bu kategorilere yakından bakalım...
Reaktif YZ; bir dizi girdiye dayalı olarak çıktıları optimize etmek için algoritmalar kullanır. Örneğin satranç oynayan yapay zekalar, oyunu kazanmak için en iyi stratejiyi optimize eden reaktif sistemlerdir.
Sınırlı Bellekli YZ; geçmiş deneyimlere uyum sağlayabilir veya yeni gözlemlere veya verilere dayanarak kendini güncelleyebilir. Örneğin, otonom araçlar 'yolu okuyabilir' ve yeni durumlara uyum sağlayabilir.
Zihin Teorisi YZ'si; tamamen uyarlanabilir ve geçmiş deneyimleri öğrenme ve saklama konusunda kapsamlı bir yeteneğe sahiptir. Bu YZ türleri arasında gelişmiş sohbet botları bulunur.
Kendini Tanıyan YZ; adından da anlaşılacağı gibi, duyarlı hale gelir ve kendi varlığının farkına varır.
YZ pazarlama alanında, veri toplama, veri analizi ve pazarlama çabalarını etkileyebilecek kitle veya ekonomik trendlerin ek gözlemlerine dayalı otomatik kararlar almak için kendi teknolojisini kullanır. YZ'nin genellikle hızın gerekli olduğu pazarlama stratejilerinde kullanıldığını görebiliriz. YZ araçları, müşterilerle en iyi nasıl iletişim kurulacağını öğrenmek için verileri ve müşteri profillerini kullanır, ardından pazarlama ekibi üyelerinin müdahalesi olmadan doğru zamanda onlara özel mesajlar sunarak maksimum verimlilik sağlar.
PAZARLAMADA YZ'NİN BİLEŞENLERİ
YZ pazarlamasının aşağıdaki bileşenleri, toplanan geniş miktarda müşteri verisi ile gelecekteki kampanyalara uygulanabilecek eyleme dönüştürülebilir sonraki adımlar arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olan günümüzün önde gelen çözümlerini oluşturuyor.
Makine Öğrenme: Makine öğrenimi, YZ tarafından yönlendirilir ve bilgileri analiz edebilen, deneyim yoluyla otomatik olarak iyileştirebilen bilgisayar algoritmalarını içerir. Cihazlar geçmişte neyin işe yarayıp yaramadığına dayalı kararlar verebilen veriler bağlamında yeni bilgileri analiz eder.
Büyük Veri ve Analitik: Dijital medyanın ortaya çıkışı, pazarlamacılara çabalarını anlama ve kanallar arasında doğru bir şekilde değer atfetme fırsatları sağlayan bir büyük veri akışı getirdi.
YZ Platform Çözümleri: Etkili YZ destekli çözümler, pazarlamacılara toplanan geniş miktarda veriyi yönetmek için merkezi bir platform sağlar. Bu platformlar, onlara en iyi nasıl ulaşacağınız konusunda veriye dayalı kararlar verebilmeniz için hedef kitlenize iç görülü pazarlama zekası sağlama yeteneğine sahiptir. Bakalım YZ bize yakın gelecekte neler gösterecek?