HÜLYA GÜLER

HÜLYA GÜLER

InBusiness Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

hulya.guler@inbusiness.com.tr
03.05.2024 | Cuma

Dijital Dünya Ateşten Gömlek

İtibar Her Şeydir! Geçen yıl ilk Dijital İtibar Raporu’muzu (DİR100) açıklarken, seçtiğimiz başlık buydu. Bu yılki DİR100’ü kamuoyu ile paylaşmaya hazırlanırken bir yandan da Patiswiss’in son birkaç haftada dijital dünyada başına gelenleri izledik. Şirketin CEO’sunun mutsuz bir tüketicisiyle sosyal medyada son derece yanlış bir dil kullanarak kurduğu iletişim ve sonrasında yaşananlar itibar yönetiminde sosyal medyanın hızını, gücünü ve etkisini bir kez daha ortaya koydu. İlla ki kötü niyet aranmayacaksa yaşananları iletişim kazası değil, olsa olsa zincirleme bir kaza ya da yılların emeğini dinamitleme olarak görmek gerek.

Konuyu çok uzatmıyorum çünkü siz bu satırları okurken (doğası gereği) dijital dünyada çok büyük bir ihtimalle bambaşka bir konuyu ve kişileri konuşuyor olacağız. O yüzden dijital itibar yönetiminin önemini ortaya koymak için iyi bir örnek olan Patiswiss olayını hızlıca kapatıp bu yıl ikincisini açıkladığımız DİR100'ün detaylarına geçiyorum. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yine 18.45 İletişim Ajansı iş birliği ile hazırladığımız DİR100'de, 2023 yılında Türkiye'de dijital platformlarda 20 sektörün en çok konuşulan 100 şirketinin dijital itibar skorunu belirledik.

24 milyona yakın verinin olumlu, olumsuz, tahmini erişim ve etkileşim gibi yedi farklı başlık altında analiz edildiği rapora göre şirketlerin dijital dünyaya yönelik içerik üretimi ve iletişimi giderek artıyor. Ancak tüketicinin özellikle olumsuz olan duygu, düşünce ve deneyimlerini dijital dünyada daha fazla paylaşması da bir o kadar yükselişte. Dolayısıyla raporda şirketlerin sosyal medya başta olmak üzere tüketicilerin gözünden genelde olumsuz içeriklerle gündeme geldiğini görüyoruz.

Kapsamı, analiz ettiği veri seti ve değerlendirme kriterleri bakımından Türkiye'nin en geniş kapsamlı dijital itibar araştırması DİR100-2024'ün çarpıcı sonuçlarını s.70'de Mustafa Orhun Çetin'in kaleminden ilgiyle okuyacağınıza eminim. Tek bir sonuçtan söz etmek gerekirse; s.92'deki tablomuzu da incelediğinizde açıkça görüleceği gibi şirketlerin itibar yönetimi için kendilerinin içerik üretmesi kritik önemde. İtibar her şeydir ancak unutmayın ateşten gömlek olan dijital dünyada asıl, hız her şeydir!

Bitirmeden mayıs sayımızın geleceğe ilişkin umutlarımızı artıracak ve içimizi ısıtacak dosyalarına dikkatinizi çekmek isterim.

Bu yıl 4. kez yayınladığımız genç dostu şirketler dosyamızı s.104'te yine İpek Alpkökin araştırdı. Şirketlerin kapsayıcı İK uygulamalarının en güzel örneklerini bulacaksınız. Engelli ekonomisi alanındaki gelişmeleri ve kapsayıcılıkta engel tanımayan şirketlerin ürün ve hizmetlerinin detaylarını ise s.62'de Gamze Karagöz yazdı. Son ama sıcacık dosyamızı ise s.50'de Fatoş Bozkuş kaleme aldı. Anneler Günü dolayısıyla patronlar 'ilk mentörüm' dedikleri annelerini anlattı.

Bu vesileyle tüm annelerin ve annelik edenlerin bu özel gününü şimdiden kutluyor, hepimize sağlıklı günler diliyorum.

İyi okumalar.

BİZE ULAŞIN