HÜLYA GÜLER

HÜLYA GÜLER

InBusiness Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

hulya.guler@inbusiness.com.tr
03.04.2024 | Çarşamba

Dünyada Her Eve Girmeyi Hayal Etmek

Doğduğu pazarda yani Türkiye’de alanındaki çok uluslu şirketlere kafa tutan Hayat Holding, yolculuğuna global rekabette kritik bir oyuncu olarak devam ediyor.

Ülkelerin ekonomik gücünü, o ülkede doğan ve dünyaya yayılan markalarıyla ölçen anlayışın, her gün bir kez daha ağır bastığı bir dönemdeyiz. Ve biz; bu anlamda dünyada bir süredir kendinden söz ettirmeyi başaran markalarıyla gücümüzü giderek artıran bir ülkeyiz.

Bu ay kapağımıza taşıdığımız Hayat Holding, işte dünyada kendinden söz ettirmeyi başaran bu güçlü markalarımızdan. Doğduğu pazarda yani Türkiye'de alanındaki çok uluslu şirketlere kafa tutan Hayat Holding, yolculuğuna global rekabette kritik bir oyuncu olarak devam ediyor . Öyle ki 17 ülkede 44 üretim tesisi ve 49 markasıyla milyonlarca eve giren Hayat Holding'in İcra Kurulu Başkanı Avni Kiğılı'nın hedefi, 'dünyada her eve girmek'.

Başlıkta hayal etmek dedim ama Kiğılı hayal etme aşamasını geçmiş, hatta planlamayı da... Artık uygulama aşamasında. Bulunduğu her pazarda ilk üçte yer alan Hayat Holding, bugünlerde finans sektöründe açtığı yeni kulvarla gündemde. Türkiye'nin ilk lisanslı dijital bankası Hayat Finans'ı kuran Holding'in finansta da hedefleri iddialı.

İlk etapta Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak bir zihinsel dönüşüm başlatmayı amaçlayan Kiğılı, "Bu dönüşümün liderliğini üstleneceğiz. İşimizi ülkemizde iyi yapıp önümüzdeki dönemde global banka olmayı planlıyoruz" diyor. Böylece portföyüne yeni eklediği bankacılık sektörüyle birlikte Hayat Holding'in genişleyen global büyüme stratejisinin ipuçlarını da veriyor. İpek Alpkökin Olgunsoy'un (s 82) bu özel röportajını kaçırmayın derim.

Bu sayıda kaçırmayın diyeceğim özel bir dosyadan daha söz etmek istiyorum. İstesek de istemesek de sosyal medya artık hayatın önemli bir parçası. Biz de iş insanlarının sosyal medya ilişkisini araştırdık. Kamuoyunun yakından tanıdığı isimlerin sosyal medya kullanımına ve etkisine ilişkin çok özel verilerin yer aldığı bu kapsamlı dosyayı Fatoş Bozkuş, 18.45 Dijital Ajansı ile birlikte hazırladı (s 58). Türkiye'nin sosyal medyada en etkili 100 iş insanının listelendiği dosyada sosyal medyada etkili olmanın ipuçları da bulacaksınız.

Sürdürülebilirlik hassasiyetleri ve maliyet yönetiminin etkisini giderek artırdığı bugünlerde göz atmanızda yarar gördüğüm iki dosyamız daha var. Kendi enerjisini kendi üreten şirketleri (s.94) listelediğimiz Güneş Enerjisi dosyası ile müşteri bağlılığını artırmaya yönelik programları (s.74) incelediğimiz Müşteri Sadakati dosyasının dikkatinizi çekeceğine eminim. Yakın dönem planlarınız için mutlaka göz atın diyeceğim bu iki dosyayı Mustafa Orhun Çetin'in kaleminden okuyacaksınız.

Bu ay iki bayram birden kutluyoruz. Bayramların gerçekten bayram olması için çocukların ölmediği ve başta Gazze olmak üzere savaşların bittiği bir dünya diliyor, hepimizin mübarek Ramazan Bayramı ile Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutluyorum.

BİZE ULAŞIN