THY, 'Diamond' statüsüne layık görüldü

10:38 - 29.05.2021, Cumartesi

Advertorial - Bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları, APEX ve SimpliFlying ortaklığında gerçekleşen sağlık güvenliği değerlendirmesinde, salgın döneminde sunduğu güvenli seyahat deneyimi ve aldığı hijyen tedbirleriyle en yüksek seviyeyi ifade eden Diamond statüsüne layık görüldü. 10 kategoride 75 temas noktasını içeren değerlendirme hakkında detaylı bilgi için APEX Health Safety sayfası ziyaret edilebilir.

Dr. Öz ile TK Extra Care

Yolcuların uçuş güvenliğini her şeyden fazla önemseyen Türk Hava Yolları yolculuğun her anı için yüksek standartlara sahip bir koruma protokolü olan Dr. Öz ile TK Extra Care uygulamasını sunuyor. Yolcuları sağlıklı ve güvenli bir uçuş deneyiminin beklediği koruma protokolü; uçuş öncesi, havalimanı, uçağa biniş, uçak içi ve uçaktan iniş olarak beş adımdan oluşuyor.

1-UÇUŞA HAZIRLIK

Türk Hava Yolları yolculara havalimanlarındaki temas oranlarını düşürmeleri için check-in işlemleri mobil uygulama veya web sitesi üzerinden online olarak yapmalarına olanak sağlıyor.

2-HAVALİMANI

Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı'ndaki hizmet noktalarına yerleştirdiği siperlikler sayesinde maske ve gerekli diğer kişisel koruyucu ekipmanları mevcut olan personeli ile yolcuların aralarındaki güvenli hizmet mesafesini böylelikle korumuş oluyor. Türk Hava Yolları kontuarlarında pasaport veya kimlik alışverişi yapmadan temassız check-in ve bagaj teslim işlemleri, kiosklardan ise temassız check-in işlemi yapılabiliyor.

3-UÇAĞA BİNİŞ

Türk Hava Yolları kabin ekiplerinin her uçuş öncesi ateş ölçümleri yapılıyor ve kendilerine uçuşlarda kullanmak üzere maske, gözlük, eldiven ve kişisel koruyucu ekipmanlar sağlanıyor.

Yolcular küçük gruplar halinde kontrol noktasına alındıktan sonra tüm uçağa biniş kontrolleri temassız bir şekilde gerçekleştiriliyor. Uçağa binişler körükler aracılığıyla, kabin içindeki yığılmaların azaltılması amacıyla en arka sıradan başlayarak yapılıyor.

4-UÇAK İÇİ

Her Uçuş Öncesi Uçaklarda Ultra Hijyen Sağlanıyor

Türk Hava Yolları uçakları her uçuş öncesi derinlemesine temizlik yöntemleri ile dezenfekte ediliyor. Etkisi bilimsel olarak kanatlanmış, insan sağlığına zararsız kimyasal maddeler ile gerçekleştirilen işlemlerde masalar, koltuk kolçakları, kemerler, ekranlar, kumandalar, baş üstü dolapları, hava çıkışları, okuma lambaları, yan paneller, pencereler, lavabolar, bölmeler, dergi rafları, dekoratif paneller, dolaplar gibi yolcuların temas ettiği tüm noktalar temizlenerek kabin içerisinde ultra detaylı hijyen sağlanıyor.

Güvenli hava akışı

Türk Hava Yolları uçaklarında bulunan ve 0,3 mikrona kadar havadaki tüm partiküllerin %99,97'sini havadan arındırabilen özel bir filtreleme sistemi olan HEPA (Yüksek Verimli Partikül Hava Filtresi) filtreleri sayesinde uçaktaki hava temiz ve güvenli hale geliyor. Uçuşlar sırasında kabindeki hava, hastane standartlarında kullanılan HEPA filtreleriyle sürekli olarak temizlenerek yaklaşık 3 dakikada bir periyodik olarak tamamen yenileniyor. Türk Hava Yolları uçaklarındaki sistemler temiz havayı kabin tavanından kabin içine aktarır ve alt bölümünden çekerek HEPA filtreleri yoluyla dışarıya gönderir. Böylece kabin içindeki hava, yatay düzlemde koltuklar arasında dolaşmaz.

Hijyen Seti

Bayrak taşıyıcı havayolu, bilimsel veriler ışığında hazırladığı 'güvenli seyahat standartları' kapsamında uçuşlarında tüm misafirlerine uçulan mesafeye göre içerisinde maske, dezenfektan ile antiseptik mendil bulunan "Hijyen Seti" dağıtıyor.

Hijyen uzmanı

Hijyen setlerinin sunumu ve uçuş boyunca gerekli tedbirlerin doğru uygulanması noktasında ise "Hijyen Uzmanı" kabin memurları görev alıyor. Uçak içerisinde sağlık denetçisi gibi çalışan Hijyen Uzmanı, tek görevi olan yolcuların sağlıklı seyahati için uçak içi tüm hijyen ve sosyal mesafe tedbirlerinin doğru uygulanmasına odaklanıyor. Uçak içi hareketliliğin azaltılması, yolcular ve kabin ekipleri tarafından sosyal mesafe kurallarına uyulmasından da sorumlu olan Hijyen Uzmanı, yolcuların uçuş boyunca maske kullanımı da takip ederek aynı sıradaki yolcuların ikram tüketimi sırasında aynı anda maskelerini çıkarmamasını sağlıyor. Tuvalet kullanımı sırası oluşmaması adına yolculara yönlendirmelerde bulunan Hijyen Uzmanı, tuvaletleri 5 yolcu kullanımından sonra veya birer saat aralıklarla dezenfekte ediyor. Ayrıca, tuvaletlerin temizlik ve emniyet kontrolü her 30 dakikada bir tüm kabin ekipleri tarafından da yapılmaya devam ediliyor.

Tekstil ürünleri hijyeni

Battaniye, uyku seti vb. tekstil ürünleri her kullanım sonrasında uluslararası otoriteler tarafından uygunluğu alınmış, alerjen içermeyen özel kimyasallar ile profesyonel tesislerde yüksek sıcaklıklarda temizleniyor. Hijyen tedbirleri kapsamında battaniye hizmeti, yalnızca 4 saat ve üzeri süreli uçuşlarda verilmekte olup yastık ise teması azaltmak amacıyla verilmiyor.

İkram

Türk Hava Yolları'nın yüksek hijyen kuralları çerçevesinde hazırlanan ikramlarında, uçuş süresine göre farklılaşan konseptlerle paketli ve tek kullanımlık ürünler sunulmak üzere yeni standartlar belirlenmiştir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kuralları gereği uçuş süresi 2 saatin altında olan uçuşlarda temasın azaltılması adına ikram olarak sadece paketli su servis ediliyor.

Uçak İçi Eğlence Platformu

Hijyen tedbirleri gereği Türk Hava Yolları'nın uçak içi yayınları basılı olarak dağıtılmamakta; yolcular bu yayınlara da tıpkı gazete ve dergilerde olduğu gibi PressReader uygulaması ile uçuştan 24 saat öncesinden 24 saat sonrasına kadar pressreader.turkishairlines.com adresinden ulaşabilmektedir. Misafirlere tüm dış hat Economy Class seferlerde tek kullanımlık kulaklıklar servis edilmekte olup, ayrıca Wi-Fi bulunan uçuşlarda "Companion" uygulaması ile yolcular kendi mobil cihazlarını kullanarak eğlence sistemini uzaktan kumanda edebilme imkanına sahip oluyorlar.

5-UÇAKTAN İNİŞ

Uçaktan iniş, kabin ekibinin anons ve yönlendirmeleri doğrultusunda, en ön sıradan başlayarak ve sosyal mesafeyi korumak adına öndeki yolcunun inmesi beklenerek gerçekleştiriliyor. Uçaktan inişler körükler aracılığıyla yapılmakta olup istisnai durumlarda kullanılacak olan apron otobüslerinde de sosyal mesafe düzenlemesi sağlanmıştır.

BİZE ULAŞIN