Samsung'un marka değeri 87,7 milyar dolara yükseldi
Güney Kore merkezli teknoloji şirketi Samsung'un marka değeri, bu yıl yüzde 17'lik artışla 87,7 milyar dolara yükseldi.
Interbrand'in her yıl açıkladığı "Dünyanın En İyi 100 Markası" araştırmasında Samsung, bu yıl da ilk 5 marka arasında yer almayı başardı.
Samsung'dan yapılan açıklamaya göre, araştırma kapsamında, Samsung'un 2021 yılında açıklanan marka değeri 74,6 milyar dolar olurken, bu rakam yüzde 17'lik artışla 2022'de 87,7 milyar dolara yükseldi. Böylece Samsung, üst üste 3 yıl boyunca listenin 5'inci sırasında yer almayı sürdürdü.
Samsung'un bu başarısının temel nedeni, salgın sonrası artan finansal performansı ve veri kullanımında görülen artışla beraber bellek alanındaki yüksek talep olarak öne çıkıyor. Samsung, 2021'de bir önceki yıla göre marka değerinde yüzde 20'lik büyüme yakalamıştı. Şirket, bu yıl da marka değerinde iki haneli büyüme grafiğini sürdürdü.
2021 sonunda Samsung Electronics SET Bölümü, ürünler arasında daha fazla etkileşim oluşturmak ve üst düzey bir deneyim sunmak amacıyla Cihaz Deneyimi Bölümü'ne dönüştürüldü. Samsung ayrıca, çoklu cihaz bağlantısı deneyimini güçlendirmek için yeni bir Müşteri ve Çoklu Cihaz Deneyimi Merkezi de kurdu.
Söz konusu adımlara ek olarak şirket, SmartThings hizmetini farklı ürün kategorilerine entegre ederek kapsayıcı bir ekosistem ve çoklu cihaz deneyimi sunmaya devam ediyor. SmartThings platformu, kullanıcılara Samsung cihazlarının yanı sıra sahip oldukları diğer marka ürünleri de en verimli şekilde kullanabilme imkanı sunuyor.
Samsung Future Generation Lab ise gençlerin beklentilerini karşılamak amacıyla yeniden yapılandırıldı. Bu laboratuvardan alınan bilgiler, ürünlerde ve pazarlama faaliyetlerinde kullanılıyor. Müşteri deneyimlerine dayalı yenilikçi ürünlerin yanı sıra istikrarlı yatırımlarla yapay zeka, 5G, otomotiv ve robotik gibi ileri teknolojilerin geliştirilmesi de Samsung'un büyümesinde rol oynuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Samsung Electronics Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı YH Lee, "Samsung Electronics olarak, dünyanın her yerindeki kullanıcılarımızın katkısıyla, marka değerimizde iki yıl üst üste çift haneli bir büyüme ivmesi yakaladık. Bundan hareketle daha iyi ve üst düzey bir müşteri deneyimi sunmak için motive bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.
Interbrand tarafından açıklanan "Dünyanın En İyi 100 Markası" listesi, her markanın değeriyle ilgili, şirketin finansal performansının yanı sıra satın alma ve rekabet gücü üzerindeki etkisinin kapsamlı analiz ve değerlendirmeleri ile oluşturuluyor.