Hitit, pandemi öncesi rakamları da geride bıraktı
Havacılık teknolojileri alanında yazılım çözümleri üreten Hitit, 2022 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla satış gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 18 artarak, 7.9 milyon dolara ulaştırdığını açıkladı.
Havacılık teknolojileri alanında Türkiye'nin en büyük hizmet ihracatçısı olan Hitit (HTTBT), uluslararası arenadaki büyümesini istikrarlı şekilde sürdürüyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2022'nin ikinci çeyreğinde yeni partner kazanımı açısından son beş yılın en iyi performansını sergileyen Hitit, pandemi öncesi rakamlarını da geride bırakmış oldu.
Şirket, 2022 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla satış gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 18 artarak, 7.9 milyon dolara ulaştırdı. Hitit'in SaaS gelirlerinin temeli olan yolcu sayıları da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34 arttı. Bu artışta, yeni kazanılan partnerlerin yanı sıra, mevcut partnerlerin iş hacimlerindeki artış da etkili oldu. Buna paralel olarak şirketin FAVÖK marjı da yüzde 43'e ulaşarak, pandemi öncesi dönem olan 2019'un ikinci çeyrek oranının yüzde 6 üzerinde gerçekleşti.
"DÖVİZ KAZANIP, TL HARCAMANIN AVANTAJINI KULLANDIK"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Hitit'in Mali İşler ve Satınalmadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sezer Özmutlu, özellikle yurt dışında büyüme stratejisi sonucunda gelirlerin yüzde 86 döviz, yüzde 14 TL bazında gerçekleştiğini söyledi.
Özmutlu, "Yurt dışı kaynaklı gelirlerimizin oranı yüzde 67, yurt içi gelirlerimizin oranı ise yüzde 33 olarak gerçekleşti. Buna karşılık maliyetlerimizin yüzde 72'si TL cinsinden gerçekleşti. Böylece, döviz kazanıp TL harcama yapmanın avantajlarından da yararlanmış olduk. Mart 2022 tarihinde sonuçlanan halka arz sonrası ikinci çeyrek sonu itibarıyla nakit ve nakit benzerleri toplamı 24,8 milyon dolar olarak gerçekleşti. Aynı dönem için banka kredileri ve finansal kiralama yükümlülükleri hariç nakit tutarı 21 milyon dolar seviyesinde oldu. Yılın ikinci çeyreği itibarıyla 2,6 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımı ve 1,3 milyon dolarlık lisans, donanım ve demirbaş yatırımı gerçekleştirdik." diye konuştu.
Hitit'in 2022 ikinci çeyrekteki gelişmeleri hakkında bilgi veren Hitit'in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç ise, bu dönemde dünyadaki sektör lideri iki büyük rakipten yeni partner kazanıldığını kaydetti.
Karaağaç, yapılan yatırımlarla ilgili de bilgi vererek, "Dünyanın önde gelen bulut altyapı sağlayıcıları ile Kavram Kanıtı (PoC) sürecindeki çalışmaları tamamlayarak son aşamaya getirdik. Yapay zeka ile makine öğrenmesi konusunda faaliyet gösteren Tazi Bilişim Teknolojileri ile anlaşma imzaladık. Tazi'nin kullanımı kolay ve hızlı aksiyon alınmasını sağlayan platformu ile teknolojik kapasitesi artacak olan Crane çözümleri, Hitit'in partner havayollarının operasyonel maliyetlerini azaltırken, gelirlerini de artıracak" ifadelerini kullandı.
"YIL SONU HEDEFİ DOLAR BAZINDA YÜZDE 32-37 BANDINDA BÜYÜME"
Bu dönemde yedi yeni iş birliği anlaşması imzaladıklarını kaydeden Karaağaç, şunları söyledi:
"Yolcu Hizmet Sistemleri (PSS) için Batı Avrupa'da ilk partner havayolu anlaşmasını imzaladık. Latin Amerika'da ilk partner havayolumuz uçuşlarına başladı. Yeni büyüme odaklarından acente dağıtım sistemi için de stratejik bir partner ile yeni bir anlaşma yaptık. Mevcut havayollarından altısı ile sistem kurulumunu tamamladık. Önümüzdeki dönemde de, büyüme stratejimiz doğrultusunda sürdürdüğümüz ürün ve hizmet üretimi ile satış ve pazarlama faaliyetlerimizin yanı sıra, hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bu çerçevede 2022 sonu itibariyle dolar bazında ciroda yüzde 32 – 37 aralığında büyüme, FAVÖK'te yüzde 43 – 48 aralığında marj, yatırım / ciro oranında yüzde 30 – 35 aralığında büyüme öngörüyoruz. Partner sayımızda istikrarlı artışımızı da devam ettirmeyi planlıyoruz."
"BAŞARININ SIRRI, SEKTÖR ORTALAMASININ ÜZERİNDE KIDEM SÜRESİ ÇALIŞANLAR"
2022 ikinci çeyrek itibarıyla Hitit'in çalışan sayısının 321'e ulaştığını kaydeden Karaağaç, yakaladıkları başarılı çizgide en büyük payın, uzun süreli ve kıdemli bilişim çalışma arkadaşları olduğunu belirtti. Karaağaç, "2021 yılı LinkedIn verilerine göre bilişim çalışanlarında ortalama kıdem süresi 2,7 yıl iken bu rakam Hitit çalışanlarında 4,7 yıl olarak tespit edildi. Sektör ortalamasının üzerinde çalışan kıdemi ve aidiyeti yüksek çalışan memnuniyeti deneyimli orta ve üst düzey yönetici kadrosu sayesinde, faaliyet alanımızda zor kazanılan uzmanlıklar ve kurumsal hafızanın korunmasını sağlıyoruz. Bu da sürdürülebilir başarıyı getiriyor." dedi.