İkinci çeyrekte yüzde 23,5 büyüdü
Turkcell Grubu, 2021 yılının ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23,5 artışla 8,5 milyar TL gelir elde etti.
Turkcell yılın ilk 6 ayında yüzde 20,6'lık büyüme kaydederek 16,3 milyar TL ciroya ulaştı. FAVÖK ise ikinci çeyrekte Grup bazında yüzde 22,7 artışla 3,5 milyar TL olarak gerçekleşti. 2021'in yılın ikinci çeyreğinde 617 bin yeni müşteriye daha ulaşan Turkcell, Haziran sonu itibarıyla toplam 1,3 milyon yeni müşteri ile 2019'da başlattığı "her yıl 1 milyon yeni müşteri" hedefini ilk 6 ayda aşmayı başardı.
DİJİTAL SERVİSLERDE BÜYÜME DEVAM ETTİ
BiP, TV+, lifebox ve fizy gibi önemli markaları çatısı altında bulunduran Turkcell dijital servisleri, bu çeyrekte tekil gelirini yıldan yıla yüzde 32 artırdı ve 404 milyon TL'ye ulaştı. Güvenli ve akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama ürünü lifebox, yeni bir kilometre taşına erişerek 1 milyon ücretli kullanıcıyı aştı. Zengin içeriğiyle ön plana çıkan TV+, yeni abone kazanımları ile Turkcell'in her 100 fiber müşterisinin 62'sine ulaşmış oldu. Anlık mesajlaşma uygulaması BiP'in artan bilinirliği ise uygulamaya ikinci çeyrek sonu itibarıyla toplam 82 milyon indirme getirdi.
Türkiye'nin techfin alanında en önemli girişimlerinden olan ve müşterilerine sunduğu yenilikçi ödeme çözümlerini çeşitlendiren Paycell, bu çeyrekte de dikkat çekici bir performans sergiledi ve aktif kullanıcı sayısı 5,5 milyona ulaştı. Paycell'in mobil ödeme hacmi, geçen yılın ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 94 büyüyerek 418 milyon TL oldu. Aynı dönemde Paycell Card üzerinden yapılan işlemler ise 4 katına çıktı. Paycell gelirleri, kullanıcıların ödeme alışkanlıklarını değiştiren hizmet çeşitliliği ve artan taleple birlikte yıllık bazda yüzde 78 artış gösterdi.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİ
Turkcell, 2030 yılına kadar şirketin ihtiyaç duyduğu elektrik tüketimini yenilenebilir kaynaklardan karşılama ve 2050 yılına kadar net sıfır karbon olma hedefleri kapsamında İzmir Karadağ Rüzgâr Enerjisi Santrali'ni bünyesinde bulunduran Boyut Grup Enerji'yi satın almak için Haziran sonunda hisse devir sözleşmesi imzaladı.
Turkcell, dijital servislerle zenginleştirdiği iş modeli ve müşteri odaklı yaklaşımı sayesinde salgın etkilerine rağmen 2021 yılının ikinci çeyreğini de başarılı finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Sürdürülebilir büyümesini 2021'de de devam ettiren Turkcell Grubu; konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 23,5 artışla 8,5 milyar TL'ye çıkardı. Turkcell'in 2021 yılı ikinci çeyrek net karı da yüzde 31 artarak 1,1 milyar TL'ye ulaştı.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, yaptığı değerlendirmede, "İçinde bulunduğumuz bu dönemin özgün koşullarını dikkate alarak geliştirdiğimiz strateji doğrultusunda, bu yılın ikinci çeyreğinde de güçlü bir performans sergiledik. Turkcell'i telekom operatörlüğünden çok daha öte bir dijital ekosistem markası haline getirme stratejimiz çerçevesinde tüm dijital hizmet ve çözümlerimizi Turkcell çatısı altında bağımsız markalar olarak konumlandırıyoruz. Tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiği içinde bulunduğumuz süreçte müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan ve memnuniyetlerini yükselten geniş yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ediyoruz.
Bu yaklaşımın bir sonucu olarak yılın ilk altı ayında, 2019'da başlattığımız "her yıl 1 milyon yeni müşteri" hedefimizin üzerine çıkmayı başardık. Ortaya çıkan bu başarılı tabloda, yenilikçi teknolojimiz ile güçlü marka ekosistemimiz sayesinde ülkemiz ve müşterilerimiz için hayata değer katan çözümler geliştirme motivasyonumuzun önemli payı var" şeklinde konuştu.
50 BİN FİDAN BAĞIŞI
Geçtiğimiz günlerde Türkiye'yi yasa boğan yangın felaketinin yaralarını sarabilmek için Turkcell'in tüm imkanlarını seferber ettiğini vurgulayan Murat Erkan, "Yangınlara müdahale eden AFAD koordinasyonluğundaki tüm ekiplere, kesintisiz ve rahat iletişim kurabilmeleri için 'Kahraman Paket' adını taşıyan iletişim paketleri tanımladık. Yangın bölgelerindeki ekip sayılarımızı ve mobil baz istasyonlarını da artırarak, iletişimin aksamadan sürmesine katkı sağladık.
Yangında zarar gören ormanlarımızı yeniden yeşertmek için 50 bin fidan bağışında bulunurken, Turkcell Yıldızlı Geceler açılış konserinde elde edilen gelirleri ve Paycell kanalıyla yapılan bağışları da yanan alanların yeniden ağaçlandırılması için fidanlara dönüştürdük. Ayrıca şirket çalışanlarımızın oluşturduğu Turkcell Gönüllüleri'nin bağışlarıyla yangında zarar gören hayvanların tedavileri için Muğla'da Hayvan Sahra Hastanesi kurduk" diye konuştu.