Vivo'dan Türkiye'ye 20 milyon dolar yatırım

10:28 - 10.08.2021, Salı

Vivo, Türkiye'ye 20 milyon dolar yatırım yaparak, ilk üretim tesisini açtı.

Akıllı telefon üreticisi vivo, Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi'nde (GGOSB) yeni kurulan üretim tesisi ile küresel üretim ağının en son genişlemesini duyurdu.

Şirket, vivo'nun uluslararası pazarlardaki köklerini derinleştirirken yerel üretimi artırmayı amaçlayan "Daha Yerel, Daha Küresel" stratejisi doğrultusunda dünya genelindeki ayak izini güçlendirirken, yeni akıllı üretim üssü vivo'nun 7 global üretim tesisine de dikkat çekiyor.

Toplam 20 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen 12 bin metrekarelik vivo Türkiye fabrikasında, maksimum üretim kapasitesi ise yıllık 5 milyon adet olarak hedefleniyor. Yeni üssün üretim kapasitesi, yerel pazarın tüketici tabanını kapsayacak şekilde karşılık geliyor. Aynı zamanda vivo, bu yatırımı ile yapısal donanım dizaynı, elektronik, yazılım testi ve kalite kontrol gibi alanlarda 3 yıl içerisinde yerel olarak 2000'den fazla kişiye iş imkanı sağlamayı planlıyor. Tesis, aynı zamanda yerel ekonominin geliştirilmesine ve yerel istihdamın güçlendirilmesine önemli katkılar sağlıyor.

200 MİLYON ADET ÜRETİM KAPASİTESİ

Türkiye (Kocaeli) ve Pakistan'da (Faisalabad) yeni açılan tesislere ek olarak, vivo'nun üretim ağı, Çin (Dongguan, Chongqing), Hindistan (Büyük Noida), Bangladeş (Dakka) ve Endonezya'daki (Tangerang) üretim üslerini içeriyor. Vivo globaldeki bütün üretim ağı ile yılda yaklaşık 200 milyon adet üretim kapasitesine sahip. Vivo'nun üretimdeki ilerici gelişmeleri, şirketin küresel ölçekte büyümeye devam etmesini sağlarken aynı zamanda 400 milyondan fazla kullanıcıya gelişmiş ve akıllı telefon teknolojisine daha kolay erişim sağıyor.

Vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai, "Küresel üretim ağımızı ve uzun vadeli yatırımlarımızı genişleterek, farklı pazarları kucaklamayı ve yerel halkı daha fazla iş fırsatıyla güçlendirmeyi ve dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar için harika ürünler ve hizmetler yaratmaya devam etmeyi arzuluyoruz. Vivo, 2014'ten beri, 'Daha Yerel, Daha Küresel' stratejisine bağlı kalıyor ve küresel Ar-Ge ve üretim tesislerini kolayca kuruyor. Şirketin yeni üretim tesisinin Türkiye'deki gelişimi, vivo'nun küresel üretim yeteneklerini genişletme ve uluslararası gelişimini hızlandırma konusundaki kararlılığını ve adanmışlığını yansıtıyor.

Resmi olarak Türkiye pazarına sağlam bir bağlılıkla Ağustos 2020'de giriş yapmaktan onur duyduk ve bugün kararlılığımıza, adanmışlığımıza yönelik somut bir adım daha atıyoruz. İlk olarak giriş segmentindeki Y11s ve Y20 modellerimizin üretimini bu fabrikada tamamladık. Aynı zamanda bu dev adım ile Türkiye'de istihdam fırsatları sunacak olmamız nedeniyle çok heyecanlı ve gururluyuz. Ekip olarak tek bir hedef etrafında birleşmeyi, hayatta her zaman daha iyisini yaratmayı ve birlikte yaşadığımızı hissetmeyi amaçlıyoruz. Hizmete açtığımız üretim tesisimizin şirketimize ve topluma hayırlı olmasını diliyorum" dedi.

40'TAN FAZLA SATIŞ AĞI

Vivo Türkiye Üretim Direktörü Gavin Wang, Türkiye'deki ilk telefon üretim tesisi ile ilgili şunları söyledi: "Vivo, satış ağı 40'tan fazla ülke ve bölgeye yayılmıştır ve dünya çapında 400 milyondan fazla kullanıcı tarafından sevilmektedir. Türkiye pazarına da güçlü bir giriş yapan vivo, Türkiye'deki bu ilk üretim tesisi ile akıllı telefon pazarındaki yenilikçi imzasını devam ettiriyor. Yerel üretim ile de Türk kullanıcılara yenilikçi teknolojiye daha kolay erişim imkanı sağlıyor."

Vivo, yeni açılan fabrikası ile sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında Türkiye'ye yatırım yapmaya devam ederken, #DevOynarız diyerek Aralık 2020 tarihinde de Türkiye Erkek A Milli Futbol Takımı'nın Ana Sponsoru ve Resmi Akıllı Telefonu olmuştu.

BİZE ULAŞIN