vivo, Türkiye Erkek Futbol A Milli Takımı’nın Ana Sponsoru oldu
Türkiye pazarına giriş yapan Çin merkezli akıllı telefon üreticisi vivo, Türkiye Erkek Futbol A Milli Takımı'nın Ana Sponsoru oldu.
Pandemi kısıtlamaları nedeniyle online olarak düzenlenen imza töreni ve basın toplantısına TFF Başkanı Nihat Özdemir, vivo Türkiye CEO'su Andrew Liu, vivo Türkiye Pazarlama Müdürü Selin Dayıoğlu Kıran, TFF Sponsorluk ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alkın Kalkavan, A Milli Takım Teknik Direktörü Şenol Güneş ve milli futbolcu Mert Günok katıldı.
Düzenlenen online imza töreni ve basın toplantısında vivo markasının Erkek A Milli Futbol Takım'ının ana sponsoru olduğunu duyurmaktan dolayı mutlu olduklarını belirten belirten vivo Türkiye CEO'su Andrew Liu, "Bu güzel ülkeye ve insanlarına sağlam bir bağlılıkla Ağustos 2020'de Türkiye pazarına girmekten onur duyduk ve bugün kararlılığımıza ve adanmışlığımıza yönelik somut bir adım atıyoruz. Türkiye Futbol Federasyonu ile bizi "resmi akıllı telefon ortağı", daha da önemlisi önümüzdeki iki yıl boyunca Türkiye A Milli Takımı'nın güvenilir ortağı yapacak bir anlaşma imzalıyoruz." dedi.
vivo'nun dünyada futbola önemli yatırımları olduğunu belirten Liu, şöyle devam etti:
"vivo olarak insanları kendine saygı duymaya ve enerjik bir yaşam tarzına sahip olmaya teşvik etmenin önemine inanıyoruz. FIFA World Cup ™ 'ın 2018'in resmi sponsoruyduk ve geçen ay UEFA 2021'e sponsorluğumuzu duyurmuştuk. Spor ve uluslararası turnuvalarda desteğimizi sağlamaya kararlıyız ve vermeye devam edeceğiz. Futbol tutku ve coşku dolu bir spor ve dünya çapında milyonlarca taraftara neşe ve heyecan veriyor. Futbolun ruhu, titiz ve sürekli ilerlemeyle yakından alakalı. Bunlar hem Türk Futbolu'nun hem de vivo'nun ulusal ve global arenada paylaştığı değerler. "
Türk A Milli Takımı'nın asla pes etmediğini ve her zaman"Dev Oyna"dığını ve bağlılığı, cesareti ve nihai başarıya olan inancıyla milyonlara ilham verdiğini aktaran Liu, "vivo olarak, bu heyecan vereci yolculukta Türk Erkek A Milli Takımı'nın ve Türk taraftarlarının gerçek bir ortağı olmak istiyoruz. Türkiye'de her açıdan "Dev Oynuyoruz!". Amacımız, ekip olarak tek bir hedef etrafında birleşmek, hayatta hep daha iyisini birlikte oluşturmak ve birlikte yaşadığımızı hissetmek. Bu sponsorluk ile bu muhteşem ülkede ağırlanmaktan büyük mutluluk ve onur duyuyoruz" dedi.
İmza töreni ve basın toplantısına video konferans yöntemiyle katılan TFF Başkanı Nihat Özdemir ise, TFF olarak futbolda değerli yatırımları olan vivo ile iş birliği yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtirken, "Federasyonumuz her zaman dünyanın en iyi markalarıyla iş birliği yapmıştır. vivo'nun Türkiye pazarına girme kararı bizi bir araya getirdi. Çinli bir ortakla ilk kez iş birliği yapmanın heyecanını yaşıyoruz. vivo küresel, öncü bir teknoloji şirketi ve onlarla olan ortaklığımız, Milli Takımımız için Dünya Kupası Elemeleri ve EURO 2020 öncesinde ekstra bir motivasyon olacaktır. Umarım FIFA Dünya Kupası Katar 2022'de birlikte olacağız. Çok güçlü bir markanın desteğini almaktan memnuniyet duyuyoruz. vivo'ya Türk Futboluna verdiği destekten dolayı teşekkür ediyorum ve ortaklığımızın uzun yıllar devam etmesini temenni ediyorum." şeklinde konuştu.
Türkiye'de futbolun gelişimine ve özellikle de ülkenin gururu Milli Takım'a verdiği desteklerden ötürü vivo'ya teşekkür eden TFF Sponsorluklar ve Pazarlama'dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alkın Kalkavan ise "Yeni sponsorumuz vivo; akıllı telefon teknolojisi sektörünün en önemli oyuncularından biri ve dünyada başarılı bir marka. Ülkemizde kısa süre önce faaliyetlerine başlayan vivo ile iş birliği yapmaktan ve futbolumuzu desteklemek için başka bir global marka daha getirmekten gurur duyuyoruz."
dedi. Milli Takımın yeni başarılarında vivo'nun desteğinin kendilerini daha da güçlendireceğini ifade eden Kalkavan, "Bu nedenle bu iş birliğinin daha uzun yıllar devam etmesini diliyorum." diye konuştu.
Türkiye pazarına Ağustos ayında iddialı bir giriş yaptıklarını, ancak Türkiye Erkek A Milli Takımı'nı destekleme fikri ile TFF ile görüşmelerinin daha önce başladığını belirten vivo Türkiye Pazarlama Müdürü Selin Dayıoğlu Kıran ise Türkiye Futbol Federasyonu ve Erkek A Milli Takım'na 2 yıl boyunca destek vermekten gurur duyduklarını vurguladı.
Kıran, "Marka olarak Türkiye'de adım adım büyürken, markamıza inandığımız kadar, Türkiye A Milli Takımı'na da inanıyor ve güveniyoruz. Umuyoruz ki, EURO 2020'de de hep birlikte sevineceğiz. İnşallah sonunda kupayı da alırız." ifadelerini kullandı.
Basın toplantısı ve imza töreninde ayrıca Milli Kaleci Mert Günok da yer aldı.
Türkiye Erkek A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Şenol Güneş ise "Ülkemizi Avrupa Şampiyonası'nda temsil edeceğiz. Dünya Kupası'na katılma hedefimiz var. Sponsorlarımızı da büyük futbol ailemizin bir parçası olarak görüyoruz. Onlarla birlikte hedeflerimize ulaşacağımızı düşünüyoruz. Futbolumuzun marka değerinin büyümesi adına bu tarz anlaşmaları oldukça önemsiyoruz. Bu nedenle vivo firmasına ve yüm yetkililerine teşekkürlerimizi sunuyorum" şeklinde konuştu.
2011 yılında Çin'in Dongguan şehrinde kurulan akıllı telefon markası "vivo", Asya-Pasifik, Rusya ve Orta Doğu'da yıllık 110 milyon adetlik satış hacmiyle, Çin pazarında 2. sırada bulunuyor ve halen 30'dan fazla pazarda aktif. 2020 yılının ilk çeyreğinde %9'luk pazar payı ile Dünya Akıllı Telefon Pazarında 5.'lik konumunu koruyan vivo, aynı anda 5G akıllı telefon satışlarında ise %12,9'luk pay ile üçüncü sırada yer alıyor.