Walt Disney Company hedef büyüttü

11:24 - 14.12.2020, Pazartesi

The Walt Disney Company, 137 milyon ücretli abone sayısını aştığını ve bu alandaki yeni hedefini 2024'e Kadar 300-350 milyona yükselttiğini duyurdu.

The Walt Disney Company 2020 Yatırımcı Günü'nde, küresel yayın servislerini genişletme konusundaki iddialı yeni adımlarının yanı sıra, doğrudan tüketiciye sağladığı Disney+, Hulu ve ESPN+ hizmetlerinin geleceğine ilişkin yeni ayrıntıları aktardı. Şirket ayrıca, yeni kuracağı uluslararası genel eğlence içerikleri markası olan Star'ı ve tamamen yeni içeriklerden oluşan sıra dışı listesinin ön tanıtımını yaptı.

The Walt Disney Company CEO'su Bob Chapek ile İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Bob Iger yönetiminde sanal ortamda düzenlenen etkinlikte, şirketin içerik ve dağıtım ekibi yöneticilerinin sunumlarının yanı sıra, İcra Kurulu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Mali İşler Müdürü Christine McCarthy ve Yatırımcı İlişkileri Kıdemli Başkan Yardımcısı Lowell Singer'ın son mali gelişmelere ilişkin aktardığı bilgilere yer verildi.

Chapek, konuyla ilgili olarak: "Benzersiz yayın servisleri portföyümüz genelinde elde ettiğimiz müthiş başarı, dünya genelinde 137 milyonu aşkın abone ile doğrudan müşteriye hizmet öncelikli iş modelimizi hızlandırma konusundaki güvenimizi tazeledi. Muhteşem yaratıcı ekiplerimiz ve tüketicilerin talebi üzerine giderek artan yüksek kaliteli markalı eğlence koleksiyonumuzla, uzun vadeli hedeflerimizi gerçekleştirmek için son derece iyi bir konumda olduğumuzu düşünüyoruz" dedi.

Yatırımcı Günü sunumunda şirket, doğrudan müşteriye sağladığı servisler portföyünün 2 Aralık itibariyle; 11,5 milyon ESPN+ abonesi, 38,8 milyon Hulu abonesi ve yayınlarına başladığı Kasım 2019'dan bu yana 86,8 milyon Disney+ abonesiyle dünya genelindeki toplam ücretli abone sayısının 137 milyonu geçtiğini duyurdu. Beklentileri büyük ölçüde geride bırakmasının ardından The Walt Disney Company, içerik üretimindeki kayda değer artış ile yayın servislerinin 2024 mali yılına kadar 300-350 milyon toplam aboneye ulaşmasını öngördüğünü açıkladı. Disney+ tek başına yılda 100'ü aşkın yapım piyasaya sürmeyi hedefliyor.

26 Mart 2021'den itibaren Disney+, ABD'de aylık 7,99 dolar veya yıllık 79,99 dolar abonelik ücretiyle sunulurken, Disney+, Hulu ve ESPN+ aboneliklerini içeren Disney Paketinin aylık abonelik ücreti 13,99 dolar olacak. Ayrıca, Comcast ile Comcast X1 set üstü kutularına ve Flex platformlarına 2020 ilkbaharında dâhil olan Hulu'ya ek olarak, 2021'in ilk çeyreğinde Disney+ ve ESPN+ deneyimi getirecek yeni bir anlaşmanın imzalandığı duyuruldu. Bunun yanında, Hulu müşterileri, 2021'in başından itibaren Hulu kullanıcı arayüzünden ESPN+ abonesi olup ESPN+ spor programlarına erişebilecek.

YENİ STAR GELİYOR

Disney+ Hotstar'ın Hindistan ve Endonezya'da başarıyla hayata geçirilmesinin ardından Disney, seçili uluslararası pazarlarda Disney+ ile birlikte; Latin Amerika'da ise Star+ adıyla ayrı bir yayın servisi olarak sunulacak uluslararası genel eğlence içeriği markası Star markası hakkındaki yeni ayrıntıları duyurdu. Star markası, Disney Televisiyon Studios, FX, 20th Century Studios, 20th Television ve çok daha fazlası dâhil olmak üzere Disney'in yapım stüdyolarından binlerce saatlik televizyon ve sinema filminin yanı sıra, faaliyet gösterdiği bölgelerin yerel programlarına ev sahipliği yapacak.

Star, Avrupa ve dünya genelindeki diğer birçok pazarda, kendi marka levhası, yeni ve tanınmış genel eğlence dizileri, filmler, belgeseller ve Disney+ abonelerine sunulan içerik sayısını iki katına çıkaracak daha birçok içerikle Disney+'ın tamamen bütünleşik bir parçası olarak 23 Şubat 2021'de yayına girecek. Disney+ dünya genelinde güncellenerek, içerik derecelerine bağlı olarak belirli profiller için içerik erişimini kısıtlama ve profillerin yetişkin içeriğine erişimini PIN koduyla kilitleme gibi, ailelerin beklediği eğlence deneyimini mümkün kılan, gelişmiş ebeveyn denetimleri sunulacak. Disney+ Avrupa'da aylık 8,99 avro, yıllık 89,99 avro abonelik ücretiyle sunulurken, Star'ın yayına gireceği, Avustralya, Yeni Zelanda ve Kanada'yı içeren diğer pazarlarda benzer bir fiyat düzenlemesi yapılacak. Dünya genelinde lansmanı devam edecek olan Disney+, Star ile 23 Şubat 2021'de Singapur ile başlayıp 2021'in ileriki tarihlerinde Doğu Avrupa, Hong Kong, Japonya ve Güney Kore'de yayınlarına başlayacak.

Latin Amerika'da bölgenin canlı spor müsabakaları için şirket, bağımsız bir yayın servisi olarak Star+ kanalını faaliyete geçirecek. Star+, rakipsiz bir Star içerik koleksiyonu ve özgün yerel yapımların yanı sıra, ESPN'in üst düzey futbol ligleri, Grand Slam tenis turnuvaları ve çok daha fazlasını içeren çeşitli canlı spor yayınlarını bir araya getiriyor. Star+, yaklaşık 7,50 dolar (veya yerel eşdeğeri) aylık abonelik ücretiyle veya Disney+ hizmetini içeren cazip fiyatlı bir paket içerisinde yaklaşık 9,00 dolar (veya yerel eşdeğeri) aylık abonelik ücretiyle bağımsız bir hizmet olarak Haziran 2021'de yayına başlayacak.

Şirketin CEO'su Bob Iger, konuyla ilgili olarak: "İkonik markamızın hikâye anlatımı konusundaki benzersiz kalitesi, sinema filmlerinden doğrudan tüketiciye servislerimize kadar tüm dağıtım platformlarında kendini göstermeye devam ediyor" dedi.

BİZE ULAŞIN