Bayramda en çok bu ürünler satıldı

11:33 - 27.04.2023, Perşembe

Ramazan bayramında çikolata alışverişleri bayram sabahına bırakılırken, geçen yılın bayram dönemine kıyasla satışı en çok artan ürünler de sırasıyla ikramlık çikolata, ikramlık lokum, çay ve Türk kahvesi oldu.

Bakkal, büfe, küçük marketler gibi perakende sektörünün ölçümlenmesi zor noktalarında IOT (nesnelerin interneti) teknolojisi aracılığıyla Türkiye'nin dört bir yanından yapılan alışverişlerin verilerini gerçek zamanlı olarak toplayan ve analiz eden Trendbox, Ramazan Bayramı alışveriş istatistiklerini açıkladı.

Buna göre, Ramazan Bayramı'nda geçen yıla kıyasla satışı en çok artan ürün yüzde 17 yükselişle ikramlık çikolata olurken, onu yüzde 12 artışla ikramlık lokum, çay ve yüzde 9'luk artışla Türk kahvesi izledi. İkramlık çikolata kategorisinde en çok satış yapılan gün bayramın ilk günü olurken, ikramlık lokum satışları ise arife günü zirve yaptı.

GENÇLER ÇİKOLATA, YAŞLILAR LOKUM TERCİH ETTİ

Şirketten yapılan açıklamada verileri değerlendiren Trendbox Genel Müdürü Ozan Tezer, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan Bayramı alışverişlerinde çikolata ve lokumun öncelikli olarak yerini aldığını söyledi.

Ramazan Bayramı'nda yapılan alışverişlerin bir önceki hafta ile kıyaslandığında ise ikramlık çikolatada yüzde 60, ikramlık lokumlarda yüzde 48, kolonyada yüzde 36 artış gözlendiğini belirten Tezer, şunları söyledi:

"Bu yıl ikramlık çikolata satışları, en çok bayramın ilk günü sabah 07.00 ve 11.00 saatleri arasında, ikramlık lokum satışları ise arife günü 14.00 ve 17.00 saatleri arasında yapıldı. Bayram sabahı yapılan çikolata satışları, arife günü ve bayramın ikinci günü yapılan çikolata satışlarının toplamını aştı. Verilerimiz bölgesel kırılımla incelendiğinde genç nüfusun yoğun olduğu bölgelerde çikolata satışlarının, 65 yaş üzeri bireylerin yaşadığı bölgelerde ise lokum satışlarının arttığını gözlemliyoruz. Gençler bayram alışverişini bayram sabahına bırakırken, 65 yaş üzere tüketicilerin ise alışverişlerini daha önce yaptıklarını gördük. Bu tüketici alışverişi trendinin gelecek bayramda da aynı şekilde gerçekleşeceğini öngörüyoruz."

BİZE ULAŞIN