Kerevitaş’tan rekor ciro artışı
Kerevitaş’ın 9 aylık konsolide cirosu, yıllık bazda yüzde 169 oranında rekor artışla 8,5 milyar TL’ye ulaştı.
Taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarında Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden Kerevitaş'ın 2022 yılının 9 ayında konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 169 rekor artışla 8,5 milyar TL'ye ulaştı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Kerevitaş, 2022 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) paylaştı.
Kerevitaş'ın 2022 yılı 9 aylık konsolide cirosu, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 169 artışla 8,5 milyar TL oldu. Kerevitaş bu dönemde de inovatif ürün portföyüyle hem yurt içi hem de ihracat pazarlarında istikrarlı büyümesini sürdürdü. Şirketin 2022 yılı 9 aylık ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 136 artarak 1,1 milyar TL'ye ulaştı.
Kerevitaş bünyesinde faaliyet gösteren, dondurulmuş gıda ve konserve sektörünün öncü markalarından SuperFresh, bu dönemde pazardaki liderliğini inovatif ürün tanıtımlarıyla sürdürdü.
SuperFresh, yılın 9 aylık döneminde kanal ve müşteri özel ürünleri de dâhil olmak üzere 17 yeni ürünü tüketicilerin beğenisine sundu. Rekabette benzeri olmayan, özel hamuru ile Pizza kategorisinde ayrışan Perfetto Pizza, Pizza King Slimmo çeşitleri, Et kategorisinde pazarda bir ilk olan ve tüketicilerin büyük beğenisini kazanan Sucuklu Burger ve Green Burger bu dönemde SuperFresh'in hızlı büyümesinde etkili oldu. SuperFresh, üçüncü çeyrek sonunda yüzde 22,9 ciro payıyla pazar liderliğini güçlendirdi.
Kerevitaş, Türkiye margarin pazarında da en yüksek penetrasyona ve sadakat oranına sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi markalarıyla yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 63 ciro payına ulaşırken, portföyüne 20'yi aşkın yeni ülke ekleyerek ihracattaki konumunu daha da güçlendirdi.
Özellikle dijitalden raflara taşınan ilk ürünü Hamur Bizim İşimiz, hem ürün hem de iletişim anlamında kategorinin en yenilikçi markası Teremyağ gibi markalarıyla açık ara pazar liderliğini korudu.
"2022'Yİ BÜYÜMEDE YENİ REKORLARLA KAPATMAYI HEDEFLİYORUZ"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kerevitaş Üst Yöneticisi (CEO) Mert Altınkılınç, taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarında yüzlerce ürünle Türkiye'de ve dünyada tüketicilerin en çok tercih ettiği markalarla pazar lideri olduklarını belirterek, "Yenilikçi ürünlerimizle, inovasyon ve AR-GE'ye yaptığımız yatırımlarla tüketicilerin beklentilerini eksiksiz olarak karşıladık. 2022 yılının ilk 9 ayındaki başarılı sonuçlarımızı ve istikrarlı büyümemizi yılın son çeyreğinde de sürdürerek 2022 yılını büyümede yeni rekorla kapatmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.