Hepsiburada geçen yıl yüzde 54 ile büyüme rekoru kırdı

04:09 - 24.03.2022, Perşembe

Hepsiburada, geçtiğimiz yıl yüzde toplam satış hacmini 26,2 milyar TL’ye ulaştırarak, yüzde 54 büyüme sağladı.

Global teknoloji borsası Nasdaq'ta işlem gören Türkiye'nin ilk ve tek şirketi Hepsiburada, 2021'in son çeyreğine ve yılın tamamına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.

Açıklamaya göre şirket, yıllık bazda yüzde 54 büyüme ile toplam satış hacmini 26,2 milyar TL'ye ulaştırdı. Hepsiburada 2021'de, toplam sipariş sayısını yüzde 53, satıcı sayısını yüzde 68, platformdaki ürün adedini ise yüzde103 oranında artırdı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hepsiburada 2021 yılını, son iki çeyrekte üst üste sipariş rekoru kırarak bir çeyrekte ve bir yılda ulaşılan en yüksek sipariş adetleri ile kapattı.

2021'DE TOPLAM SATIŞLAR BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE

Türkiye'nin yerli sermayeli en büyük e-ticaret platformu, 2021'in tamamı için 24 milyar TL olması beklenen toplam satış hacmini yıllık yüzde 54'lük büyüme ile 26,2 milyar TL'ye çıkarmayı başardı.

2021'DE DAKİKADA 102 SİPARİŞLE REKOR BÜYÜME

2021 yılının son çeyreğinde platform üzerinden verilen sipariş adedi 17,4 milyon adede ulaştı. Bu rakamla Hepsiburada, 2021 yılı 3. çeyrekte gerçekleştirdiği bir çeyrekteki en yüksek sipariş adedi rekorunu, 2021 yılının son çeyreğinde tekrar kırdı. Aldığı sipariş sayısını yıllık bazda yüzde 53 artırarak 53,5 milyon adede taşıyan Hepsiburada, böylece 2021 yılında dakikada 102 sipariş almış oldu.

AKTİF SATICI SAYISI YÜZDE 68, ÜRÜN SAYISI YÜZDE103 ARTTI

Hepsiburada'nın aktif satıcı sayısında da önemli artış yakalandı. Şirketin 2021 yıl sonundaki aktif satıcı tabanı 2020'ye oranla yüzde 68 artarak 45 binden 75 bine ulaştı. Platformdaki ürün sayısı ise yıldan yıla yüzde 103 artarak 44,5 milyondan 90,3 milyona çıktı. Hepsiburada'nın toplam satışları içinde pazaryeri payı da yıllık bazda yüzde 59'dan yüzde 68'e yükseldi.

"İstediğin Gün Kapında İade" ve "Yarın Kapında" gibi yenilikçi servislerle rekabette farklılaşan marka, müşteri sadakati ve deneyimini ölçümlendirmede kullanılan bağımsız Net Tavsiye Skoru (NPS) performansına göre sektör liderliğini 2021'in son ayında da korudu.

Müşteri memnuniyetinde mükemmele ulaşma yolunda önemli stratejik girişimlerinden biri olan HepsiJet ile 2021'de, Hepsiburada'nın toplam paketlerinin yaklaşık yüzde 50'si teslim edildi.

Hepsiburada mağazasından verilen siparişlerin yüzde 79'unu tüm Türkiye'de 24 saatten az sürede teslim eden Hepsijet, Türkiye'nin 81 ilinde, 2.150 araçla hizmetlerini genişletmeyi sürdürdü. HepsiJet'in büyük hacimli ürünler için sağladığı teslimat ve kapıdan iade servisi HepsiJet XL hizmet ağı da 81 ile yükseldi. Bu hizmet ile müşteri deneyiminde yarattığı farkı, yüzde 98'lik müşteri memnuniyeti skoruyla daha da ileri taşıdı.

Son çeyrekte Hepsiburada'nın toplam satışlarının yüzde 37'sinde, platformun online ve offline alışverişlerde kolay ve güvenli ödeme sağlama hedefiyle hayata geçirdiği stratejik yatırımı Hepsipay Cüzdanım tercih edildi. Haziran 2021'de devreye alınan Hepsipay Cüzdanım'ın 2021 sonundaki kullanıcı sayısı 2021'in 3. çeyreğine göre yüzde 172 artarak, 5,2 milyona ulaştı.

"SÜRDÜRÜLEBİLİR VE VERİMLİ BÜYÜME ODAĞINDA EMİN ADIMLARLA İLERLİYORUZ"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Hepsiburada CEO'su Murat Emirdağ, Hepsiburada olarak Türkiye'den doğup geleceğe emin adımlarla ilerleyen global bir şirket olmanın gururu ve sorumluluğunu taşıdıklarını söyledi.

2021 yılını, beklentilerinin de üzerinde bir başarıyla tamamladıklarını vurgulayan Emirdağ, "Artan maliyetler ve derinleşen rekabet ortamında yakaladığımız bu başarılı sonuçları, uzun vadeli stratejimiz ve rasyonel yatırımlarımızın karşılığı olarak görüyoruz. Güçlü ve sürdürülebilir büyüme odağında emin adımlarla ilerliyoruz. Makroekonomik zorluklar ve yüksek rekabet dinamiklerinin şekillendirdiği 2021 yılında Hepsiburada'nın yüzde 54 oranında büyümesine katkı sağlayan tüm paydaşlarımıza tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum" dedi.

BİZE ULAŞIN