Togg'a özel 0,99 faizli kredi

07:13 - 24.04.2023, Pazartesi

Bursa'nın Gemlik ilçesindeki Togg Teknoloji Kampüsü'ndeki SIRO Batarya Geliştirme ve Üretim Kampüsü Temel Atma Töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımı ile gerçekleşti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bursa'nın Gemlik ilçesindeki Togg Teknoloji Kampüsü'ndeki SIRO Batarya Geliştirme ve Üretim Kampüsü Temel Atma Töreni'nde, geçen haftanın "Türkiye Yüzyılı" vizyonu ve "Milli Teknoloji" hamlesi açısından adeta hasat dönemi olduğunu, bugüne kadar yapılan teknoloji altyapı ve insan kaynağı yatırımlarının önemli meyvelerini tek tek topladıklarını anlattı.

Bor madeninin katma değerini "cevherden mücevhere" anlayışıyla 300 kat arttıracak üretim tesisini hizmete açtıklarını, Türkiye'nin uzaydaki gözü olacak İMECE uydusunu yolcu ettiklerini aktaran Cumhurbaşkanı Erdoğan, İMECE'nin uzaya fırlatıldıktan sonra ilk sinyali aldığını ifade etti.

TÜBİTAK Aşı ve İlaç Geliştirme Merkezi'nin resmi açılışını yaptıklarını hatırlatan Erdoğan, Türkiye'nin ilk yerli elektrikli lokomotifi E5000'nin ilk hareket testini başarıyla gerçekleştirdiklerini kaydetti.

Donanmanın amiral gemisi TCG Anadolu'yu Deniz Kuvvetlerine gururla teslim ettiklerinin altını çizen Erdoğan, insansız hava araçlarının iniş-kalkış yapabildiği TCG Anadolu'nun dünyanın ilk SİHA gemisi olduğunu dikkati çekti.

"ŞU ANA KADAR YAKLAŞIK 70 BİNİ AŞKIN VATANDAŞIMIZ TCH ANADOLU'YU ZİYARET ETTİ"

TCG Anadolu ile Türkiye'nin Ege, Doğu Akdeniz ve Karadeniz'deki haklarını daha güçlü savunmasını sağlayacak çok stratejik bir savaş gemisine kavuştuğunu vurgulayan Erdoğan, "Şu ana kadar yaklaşık 70 bini aşkın vatandaşımız TCG Anadolu'yu ziyaret etti. Son 1 hafta 10 gün içerisinde de İzmir'de demirlemek suretiyle İzmir'deki vatandaşlarımızın da ziyaretine inşallah TCG Anadolu'yu açacağız." diye konuştu.

"TOGG ALDIĞI ÖN SİPARİŞLERİYLE TALEP REKORU KIRARAK BU BÜHTANLARA EN GÜZEL CEVAB VERDİ"

Savunma Sanayii atılımlarına dün bir yenisini daha eklediklerini belirten Erdoğan, "Yeni Altay tankımızı testleri yapılmak üzere Silahlı Kuvvetlerimize teslim ettik. Yeni Altay, inşallah ordumuz için çok önemli bir güç çarpanı olarak görev yapacaktır. Geçen ay gerçeğe dönüştürdüğümüz en büyük hayallerimizden biri hiç şüphesiz Türkiye'nin otomobili Togg'dur. Togg, hikayesi ve özellikleriyle asla sıradan bir araç değildir. Milli gururumuz Togg, Türkiye'nin teknolojik gelişiminin, ekonomik kalkınmasının ve küresel saygınlığının da sembollerinden biridir." ifadelerini kullandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Togg'un satışa sunulmasıyla Türkiye'nin giderek gelişen elektrikli araç sektöründe "artık ben de varım" dediğine dikkati çeken Erdoğan, şöyle devam etti:

"Yerli ve milli otomobilimizin yollara çıkmasıyla ülkemiz dünyanın en iyileriyle rekabet edebilecek bir otomobile ve markaya sahip oldu. Son 20 yılda ülkemize kazandırdığımız her eser gibi maalesef Togg'un üretim sürecinde de çok ciddi zorluklarla karşılaştık. Koronavirüs salgınının küresel ekonomideki olumsuz yansımaları ile emtia fiyatlarındaki fahiş fiyatlar veya fahiş fiyat artışları bizi de etkiledi. Rusya-Ukrayna savaşı ile Türk ekonomisini mahvetmeye yönelik tehditleri de bunlara eklememiz gerekiyor. Bu süreçte Togg ilk günden itibaren haksız eleştirilerin, iftira derecesine varan bühtanların, yıpratma kampanyalarının muhatabı oldu. Mühendislerimizin ilk yerli araç teşebbüsü Devrim otomobilini 60 sene önce garaja hapsetmek için neler yapıldıysa çok daha fazlası Togg için de uygulandı. Binlerce mühendisimiz, teknisyenimiz, emekçimiz bu proje için gece gündüz çalışırken, vatandaşlarımız bu projeyi yürekten desteklerken birileri hep aynı yalana sarıldılar, hep aynı hezeyanları tekrarladılar. Önce çıktılar, 'Togg'un fabrikası nerede?', 'Bu inşaatı bitiremezsiniz' dediler. Sonra, 'Buralarda üretim bandı yok, siz bu araçları üretemezsiniz' dediler. Bu iddiaları da boşa çıkınca bu defa, 'Bu araç satılmaz, vatandaş bunu alamaz' dediler. Togg, aldığı ön siparişleriyle talep rekoru kırarak bu bühtanlara en güzel cevabı verdi."

KAMU BANKALARINDAN TOGG İÇİN 36 AY VADELİ 0,99 ORANLI KREDİ

Manisa'da halka hitap eden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Kamu bankalarımız TOGG için araç bedelinin yüzde 50'si tutarında 36 ay 0,99 oran ile kredi kullandıracak. Yani Ziraat Bankası böyle bir destek verip 36 ay vade ile kredi kullandıracak ve TOGG satışlarını bu şekilde yapacaklar" dedi.

120 ÜLKEYE İHRAÇ EDİLECEK

Siro'dan yapılan açıklamaya göre, Gemlik'te Togg Teknoloji Kampüsü'nün yanındaki 607 bin metrekarelik arazide inşa edilecek kampüste, batarya hücresi de dahil 20 GWs kapasite hedefiyle yapılacak üretim, bölgedeki fırsatlarla birlikte 2035 yılına kadar 50 GWs üzerine çıkarılacak. Siro, otomotiv ve otomotiv dışı uygulamalarda Türkiye'nin yanında, bölgede 120 ülkeye de ihracat gerçekleştirecek.

Türkiye ve çevresindeki ülkelerde otomotiv ve otomotiv dışı uygulamalar için enerji depolama çözümleri geliştirmek üzere Togg ve Farasis Energy'nin yüzde 50-50 ortak girişimle kurduğu Siro'da önemli bir aşamaya daha geçildi.

Togg Teknoloji Kampüsü'ndeki Batarya Teknoloji Merkezi binasında Togg akıllı cihazları için Farasis Energy'nin en son teknolojisine dayalı Li-Ion NMC batarya modül ve paketlerini üreten Siro'nun Batarya Geliştirme ve Üretim Kampüsü'nün inşaatı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşen törenle başladı.

İlk fazının 2024 yılı sonunda tamamlanması planan Siro Batarya Geliştirme ve Üretim Kampüsü için Gemlik'te Togg Teknoloji Kampüsü'nün yanında tahsis edilen arazide gerçekleşen törene, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yanı sıra Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Togg hissedarları, Togg ve Siro Yönetim Kurulu üyeleri katıldı.

"CARİ AÇIĞIN AZALTILMASINA 10 MİLYAR EURO KATKIDA BULUNACAK"

Açıklamada törendeki konuşmasına yer verilen Siro Yönetim Kurulu Başkanı M. Gürcan Karakaş, Siro'nun batarya değer zincirini geliştirip Türkiye'ye her açıdan katma değer sağlayacağını belirterek, "Günümüzde elektrikli araçlar için en önemli ve temel teknolojilerden biri olarak kabul edilen Li-Ion batarya teknolojisinin önemli oyuncularından Farasis Energy ile yaptığımız iş birliğinde yeni bir aşamaya geçmenin mutluluğunu yaşıyoruz." ifadesini kullandı.

Karakaş, tüm dünyada hızlı bir şekilde elektrikli araçlara geçiş yaşandığını aktararak, şunları kaydetti:

"Avrupa'da batarya arzı talebin çok gerisinde ve bu durum 2030 yılına kadar devam edecek. Günümüzün çip krizinin yerini önümüzdeki dönemlerde batarya krizi alacak. Doğru zamanda hayata geçirdiğimiz Siro yatırımıyla batarya arz güvenliğini sağladığımız gibi bölgedeki fırsat penceresini yakalayarak sadece ülkemizde değil, 120 ülkeyi kapsayan bir bölgede etkin olacağız. Siro, kuruluşuna öncülük edeceği Türk batarya ekosistemiyle batarya değer zincirinde yaratacağı katma değerin yanında ihracat potansiyeli, ithalatı azaltma gücü, sahip olacağı fikri mülkiyet hakları ve nitelikli istihdamı sayesinde çok ciddi bir ekonomik değer ortaya koyacak. 10 yılda GSYH'ye toplam 30 milyar avronun üzerinde, cari açığın azaltılmasına 10 milyar avronun üzerinde, istihdama da 7 bin çalışanın üzerinde katkıda bulunacak. Maden üretiminden e-mobiliteye, sabit enerji depolamadan mikromobiliteye Siro'nun etrafında ortaya çıkacak ekosistem sayesinde 12 milyar avronun üzerinde bir yatırım ve GSYH'ye 10 yılda 110 milyar avronun üzerinde toplam bir değer yaratılacak. Yüzde 80'i aşan bir yerlilik oranıyla 22 bin nitelikli istihdamın da önü açılacak."

Karakaş, 30 milyar liranın üzerinde yatırımla 2031 yılı itibarıyla ulaşacakları 20 GWs üretim kapasitesini bölgedeki fırsatlarla birlikte 2035 yılına kadar 50 GWs üzerine çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, "Batarya hücre üretimi için de 2026 yılını hedefliyoruz. Avrupa'nın en modern batarya hücre laboratuvarını 2023 sonu itibarıyla devreye alarak yenilikçi batarya hücremizi kendimiz geliştirip üreteceğiz. Bu sayede tüm yetkinliklerini geliştirmiş, bölgede söz sahibi entegre bir enerji depolama oyuncusu olacağız." değerlendirmesinde bulundu.

"İPEK YOLU'NUN İZİNDE 'BATARYA YOLU'NU İNŞA EDİYORUZ"

Farasis Energy kurucu ortağı ve CTO'su, Siro Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Keith Kepler de Farasis Energy'nin NMC kimyasında teknolojik olarak dünyada söz sahibi olduğunu aktararak, şunları kaydetti:

"Siro ile Türkiye'nin elektrifikasyonunda yeni bir dönem başlattık. Togg ile birlikte şekillendirdiğimiz bu girişimin bir parçası olmaktan ve batarya tedarikiyle başlayan iş birliğinin uzun vadeli bir ortaklığa dönüşmesinden dolayı mutluyuz. İpek Yolu'nun izinde 'Batarya Yolu'nu inşa ediyoruz. Siro, Çin dışındaki ilk AR-GE ve üretim merkezimiz olarak küresel büyümemizin kalbinde yer alıyor. Bu durum, Avrupa'yı da kapsayan bölgede Siro'ya ve ortağımız Togg'a olan inancımızın bir göstergesi. Türkiye'yi çevreleyen bölgede en az 2027 yılına kadar batarya için önemli bir fırsat penceresi var. Bugün inşaatına başlanan yeni kampüsle Siro, Farasis ağının entegre bir parçası olarak farklı bir boyuta geçecek, özellikle Avrupa'daki fırsatları değerlendirerek büyüyecek."

SİRO KISA ZAMANDA TEKNOLOJİK YETKİNLİKLERİNİ GELİŞTİRDİ

Verilen bilgiye göre, Siro'nun bataryalarında Farasis'in 20 yıllık deneyimiyle geliştirilen nikel, manganez ve kobalt karışımıyla elde edilen NMC katot kimyası kullanılıyor. Son jenerasyon Siro bataryaları, yüksek enerji yoğunluğu sayesinde kullanıcılara uzun bir menzil sunuyor. Yine uzun deneyimlere dayanan bilgi birikimiyle geliştirilmiş olan anot kimyası ise düşük şarj süresini garanti ediyor. Siro ve Farasis mühendislerinin uluslararası standartlar ve üst düzey güvenlik normları çerçevesinde geliştirdiği batarya paketi farklı kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayacak bir yazılım altyapısı içeriyor. Tasarlanan batarya paketinin, batarya yönetim sistemi (BMS) yazılımının kablosuz bir şekilde güncellenmesi mümkün olacak ve bu şekilde zaman içinde bataryaların performansı kullanıcı ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilecek.

19 ayda batarya modül ve paketi konusunda sistem mimarisi geliştirme, elektrik/elektronik ve kontrol geliştirme, batarya yönetim sistemi (BMS), yapısal geliştirme, termal yönetim, test ve doğrulama alanlarında ihtiyaç duyulan temel mühendislik yetkinlikleri geliştiren ve bünyesinde mekanik ve elektriksel tasarımları, BMS revizyonlarını ve tüm test faaliyetlerini yapabilecek hale gelen Siro, bundan sonraki dönemde bölgedeki elektrikli araç üreticilerinin ihtiyaçları doğrultusunda yeni batarya modül ve paket geliştirmesi yapma hedefiyle batarya pazarındaki etkinliğini artıracak.

BİZE ULAŞIN