SsangYong'un yüzde 100 elektrikli SUV'u Türkiye pazarında

12:58 - 17.01.2021, Pazar

SsangYong'un yüzde 100 elektrikli C-SUV modeli SsangYong E100 Türkiye'de satışa çıkıyor.

SsangYong markasının Türkiye'deki temsilcisi Şahsuvaroğlu Otomotiv'in Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şahsuvaroğlu, "Bu yılın 2'nci çeyreğinde Türkiye'de satışa sunacağımız yüzde 100 elektrikli C-SUV segmentindeki SsangYong E100 (kod adı) otomobilimiz, 300 kilometre menzile, geniş iç hacmine, bagaj kapasitesine ve otonom sürüş özelliği ile yüksek teknolojiye sahip. Müşterilerimize ev şarj kitini aracın içinde vereceğiz ve böylelikle bataryayı evlerinde rahatlıkla şarj edebilecekler." dedi.

Şahsuvaroğlu, Türkiye'de satışa sunacakları Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ile aynı segmentte yer alan, Türkiye pazarındaki ilk elektrikli SUV otomobile, markanın hedeflerine ve Türkiye otomotiv pazarına ilişkin beklentilerini anlattı.

Türkiye otomotiv pazarında 2018 ve 2019 yıllarında önemli azalışlar yaşandığını ifade eden Şahsuvaroğlu, "2020 yılında salgın olsa bile hükumetin haziran ayından itibaren vermiş olduğu faiz desteğinden dolayı pazarda ciddi anlamda adet bazında ve yüzdesel olarak artış gerçekleşti. Salgının gölgesinde geçen bir yılda bu denli faiz desteği ile otomotivin büyümesi ve ilerlemesi, satın alma eğiliminin artması bizi mutlu ve motive etti. Biz bu kadar iyi bir yıl beklemiyorduk." diye konuştu.

2020 yılında satışların yüksek olmasına karşın nüfusa oranla hala düşük kaldığını aktaran Şahsuvaroğlu, Türkiye'de kurulu yetkili otomotiv satıcıları sisteminin en az 1 milyon adet satışa göre tesis edildiğini söyledi.

"GEÇEN YIL YÜZDE 192'LİK BÜYÜME PERFORMANSI GÖSTERDİK"

Yunus Şahsuvaroğlu, SsangYong olarak iyi bir yılı geride bıraktıklarını belirterek, "Peş peşe iyi giden 2 yıl geçirdik, Türkiye'nin en çok büyüyen hafif ticari araç markası olduk. 2020'de de Türkiye'nin en çok büyüyen binek araç markası olduk. Bizim açımızdan böyle verimli bir sene oldu. 2020'de toplam pazarın ortalamasından fazla büyüdük. Otomobilde yüzde 48, hafif ticaride yüzde 66, toplamda da yüzde 192'lik bir büyüme performansı gösterdik." diye konuştu.

"SALGIN DÖNEMİNDE 4 BAYİLİK VERDİK"

Salgın döneminde yatırımlara devam ettiklerini bildiren Şahsuvaroğlu, "Salgının gölgesinde 2020'yi geçirirken 4 tane de yeni bayilik açtık. Mart ayında ilk salgının görülmesinin hemen 5 gün sonrasında Hatay bayiliğini verdik. Buna benzer yıl içerisinde de 3 farklı noktada bayilik vererek aslında hiç yapılması beklenmeyen, yatırımların her sektörde durduğu bir yılda bayilikler verdik." dedi.

"BU YIL 2 KAT BÜYÜME HEDEFLİYORUZ"

Şahsuvaroğlu Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Şahsuvaroğlu, 2021 beklentilerini de paylaştı.

Bu yıl SsangYong açısından 2 kat büyüme beklediklerini ifade eden Şahsuvaroğlu, "Çünkü bu yıl mevcut 2 rekor kıran ürünümüze ilave olarak 3 yeni ürün daha getireceğiz. Bunların biri elektrikli ve içten yanmalı motorlu araçlarla rekabet edecek fiyatta olacak. Diğer SUV'larımız da yine kendi segmentlerinde en rekabetçi ve en dolu opsiyonlu araçlar olacak. Bununla beraber Korando'nun Euro NCAP'tan 5 yıldız alması havasının devam ettirilmesiyle beraber 2 kat büyüme hedefliyoruz." dedi.

Şahsuvaroğlu, Türkiye otomotiv pazarında ise salgının devam etmesi, aşının etkisinin sınırlı kalması ve kapanma durumunun devam etmesi durumunda 2020'ye göre yüzde 20 daralma beklediklerini ancak bunlar olmaz ve ayrıca faiz daha da artmaz ya da düşerse geçen yıl ile aynı seviyelerde bir sonuç beklediğini söyledi.

"TOGG İLE AYNI SEGMENTTE OLACAK"

Yunus Şahsuvaroğlu, Türkiye'de bu yıl biri yüzde 100 elektrikli olmak üzere 3 yeni modeli satışa sunacaklarını ve SsangYong E100'ün, TOGG ile aynı segmentte olacağını bildirdi. "Ama biz Türkiye'nin Otomobili'ni daha çok destekliyoruz" diyen Şahsuvaroğlu, şöyle devam etti:

"Çünkü o araba hakikaten bizim için çok önemli, üretildiğinde dünyada da ses getirecek bir atılım olacak. Dünyaya entegre olursa bizim geleceğimizi de o araba iyi dizayn edecek. Yani SsangYong'un geleceğinde de önemli bir rol oynuyor. Çünkü bizim ihracatımız güçlenirse kurlar düşer, düşerse biz ithalatçı olarak daha fazla güç elde ederiz. O segmente olan popülarite, müşteri bakış açısı ve merak artarak ve genişleyerek devam eder."

"İÇTEN YANMALI C-SUV ARAÇLARLA FİYAT AÇISINDAN REKABET EDEBİLECEK"

Elektrikli otomobilin Avrupa ile birlikte Türkiye'de aynı anda satışa çıkacağını bildiren Şahsuvaroğlu, "Bu yılın 2'nci çeyreğinde Türkiye'de satışa sunacağımız yüzde 100 elektrikli C-SUV segmentindeki SsangYong E100 (kod adı) otomobilimiz, 300 kilometre menzile, geniş iç hacmine, bagaj kapasitesine ve otonom sürüş özelliği ile yüksek teknolojiye sahip. Şarj konusunda da sürprizlerimiz olacak. Müşterilerimize ev şarj kitini aracın içinde vereceğiz ve böylelikle bataryayı evlerinde rahatlıkla şarj edebilecekler. Ayrıca bataryayı da kiralamayacağız, yani batarya da aracın fiyatına dahil olacak. Araç, aynı zamanda otoparklarda ya da şarj istasyonlarında da şarj edilebilecek." diye konuştu.

Elektrikli otomobilde en az yüzde 30 pazar payı hedeflediklerini aktaran Şahsuvaroğlu, aracın fiyatının henüz net olmadığını ancak içten yanmalı C-SUV araçlarla rekabet edebileceğini söyledi.

"BU YIL DUYURACAĞIMIZ DİĞER 3 MODELİMİZLE DE İDDİALIYIZ"

Şahsuvaroğlu Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Şahsuvaroğlu, diğer iddialı modelleri SsangYong Rexton'ın 2'nci ve SsangYong XLV'nin de 3'üncü çeyrekte satışa çıkacağını belirterek, bu yıl yine çeşitli finansman kampanyalarıyla müşterileri desteklemeye devam edeceklerini bildirdi.

"İFLAS HABERLERİ, ART NİYETLİ VE ASILSIZ İDDİALARA DAYANIYOR"

Yunus Şahsuvaroğlu, bazı basın yayın organlarında "SsangYong'un iflas başvurusunda bulunduğu" yönündeki haberlerin yanlış yorumlandığını, bunların art niyetli ve asılsız iddialara dayandığını söyledi.

1966 yılında Erzurum'da başlayan ve o günden bu yana büyüyerek yoluna devam eden köklü bir aile şirketi olduklarını vurgulayan Şahsuvaroğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

"Burada sektörde birtakım çekememezlikler var, gazetecileri yanlış yönlendirmeye teşvik var. Birkaç büyük gazete de 'iflas koruma, iflas erteleme' gibi birkaç yanlış cümle kullandı bu noktada. Bizim iflasla kesinlikle bir ilgimiz yok. Şimdi onu şöyle aktarayım; SsangYong'da iki hissedar var, bir de halka açık olduğu için vatandaş var. Ana hissedarı Mahindra ve Mahindra, yükümlülüğü olan kredi ödemesini yapmayınca SsangYong Kore de bunu ödemedi ve 'hiçbir ortak iflas erteleme almasın' diye kendini koruma moduna çekti. 'Autonomous Restructuring Support (ARS)' denilen otomatik yeniden yapılandırma sürecinde, kimse iflas etmesin diye kendini 3 ay boyunca bağımsız bir şirkete izlettirdi ve 3 ay boyunca kimse bundan para tahsilatı yapamıyor. Bu sistem Avrupa, ABD ve Güney Kore'de kullanılıyor. Ama Türkiye haberlerinde ARS'nin açılımını anlamayan kitleye bizim rakiplerimiz çok iyi anlattılar iflası ve 'marka iflas etti' kabul edildi ama böyle bir durum yok. İflas etse bana araba verebilir mi? Veremez. Üretime devam edebilir mi? Edemez. Model lansmanı yapabilir mi? Yapamaz. Dolayısıyla bazı basında ve sosyal medyada yer alan haberler, art niyetli ve asılsız iddialara dayanıyor. Yani SsangYong Türkiye'de her şey eskisinden daha iyi devam ediyor."

BİZE ULAŞIN