GetirYemek 5 yılda 10 kattan fazla büyüdü

01:52 - 15.02.2024, Perşembe

Bu sene 5'inci yaşını kutlayan GetirYemek, 10 kattan fazla büyüme elde ettiğini duyurdu.

Şirket açıklamasğına göre, GetirYemek, 5'inci yılını kutllayan ve81 ilde 60 binden fazla üye restoranı ile hizmet veren platform, faaliyete geçtiği ilk yılın sonundan bu yana 10 kattan fazla büyümeyi başardığını açıkladı. Kuruluşundan bu yana 15 milyon kişiye ulaşan platform, aktif kullanıcı sayısını her yıl yüzde 20 artırmayı hedefliyor.

Hızlı teslimat sektörünün öncülerinden Getir'in deneyim odaklı yaklaşımı ve teknolojisiyle farklılaştı. Restoranların yeni müşterilere ulaşarak gelirlerini artırmasına da destek olan platform, sadakat programı ile kullanıcılara yeni bir deneyim sundu.

Şirketin araştırmalarına göre, 2023 yılında dünya online yemek siparişi sektörü yaklaşık 500 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Türkiye'de de pazarın 2024'te 150 milyar TL'yi geçmesi bekleniyor. Türkiye'de online yemek platformu kullanıcısı sayısı genç nüfusa bağlı olarak hızla artıyor. Dünya ortalamasında online yemek siparişi veren kişi oranı yüzde 27 seviyelerinde yer alırken, Türkiye'de online alışveriş yapanların içinde yemek siparişi verenlerin oranının 2024'te yüzde 40'ı geçmesi bekleniyor.

"GetirYemek olarak 10 kattan fazla büyüdük"

Açıklamada görüşlerine yer verilen GetirYemek CEO'su Yasemin Şişik Çelikboy, "Tek oyunculu sektörü dönüştürerek rekabeti getirdik ve bizi takiben diğer oyuncuların katılmasıyla pazarımız büyüdü. Türkiye'de yılda yaklaşık 23 milyon kişi online yemek siparişi veriyor. Platform olarak biz 15 milyon kullanıcıya dokunduk ve hem kullanıcılarımızın hem de üye restoranlarımızın mutluluğunu odağımıza alarak 10 kattan fazla büyüdük" açıklamasını yaptı.

"Aktif kullanıcı sayımızı her yıl yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz"

Şirketin büyüme hedeflerini açıklayan Çelikboy, "Aktif kullanıcı sayımızı her yıl yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz. Güçlü rekabetin olduğu bir ortamda, sürdürülebilir iş modelimizi ileri taşıyacağız. Platform olarak 5 yılda sektöre getirdiğimiz yeniliklerle pazarda sağlam bir konuma ulaştık ve önümüzdeki dönemde büyüyen pazarda güçlenmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Çelikboy, ''Şirketimiz 2019 yılında kurulduğunda hem kullanıcılar hem de restoranlar için bir alternatif sunarak sektöre yeni bir soluk getirdi. Bu yeniliklerin ilki GetirGetirsin hizmeti oldu. GetirGetirsin hizmeti ile kendi kuryelerimiz ile teslimat yaparak yola çıktık. Bu sayede restoranlar yeni bir yatırım yapma ihtiyacı duymadan bizim platformumuz üzerinden de satış yaparak işlerini hızlıca büyütme fırsatı yakaladılar. Biz de Getir'den edindiğimiz bilgi ve tecrübe ile geliştirdiğimiz teknoloji ve algoritmalar sayesinde restoranların sadece ana işlerine odaklanmalarını sağladık" diye konuştu.

''11 ili online yemek siparişi ile ilk kez tanıştırdı"

Çelikboy sözlerine şöyle devam etti:

"Sonrasında ise hem müşterilerimize hem de restoranlara alternatif sunmak amacıyla 'Restoran getirsin' hizmetimizi de devreye aldık. Böylelikle restoranlarımıza operasyonlarını kendi istedikleri gibi yönetme esnekliği, müşterilerimize de yine istedikleri şekilde hizmet alma imkânı sunduk. Bu 2 hizmeti aynı anda sunan tek platform hala GetirYemek. Türkiye'nin 11 ilini online yemek siparişiyle ilk kez platformumuz tanıştırdı. Tunceli, Bayburt, Kilis, Gümüşhane, Artvin, Kars, Muş, Şırnak, Bitlis, Hakkari ve Ardahan kentlerimizde restoranlar ilk kez platformumuz ile online yemek siparişine başladı.''

Platform menülere gerçek çekimli yemek fotoğrafları ekledi. Platform aynı zamanda kullanıcıların avantajlı kampanyalardan faydalanabilmeleri için fırsatlar sunuyor.

"Gündelik hayatın yoğunluğu nedeniyle online yemek sipariş sıklığının artması karşısında kullanıcılarımıza kazanç sunacak sektörün ilk sadakat programı olan GetirYemek Müdavim'i 2021 yılında başlattık" ifadelerini kullanan Çelikboy sözlerini şöyle sürdürdü:

"Müdavim programımıza 2,5 yıl içinde 25 bine yakın restoran katıldı. 2023'te Müdavim avantajları sayesinde bir kullanıcımız 14 bin lira indirim kazandı. Bu sene, 5'inci yılımıza özel olarak 5 milyon TL indirim kampanyamızla her acıktıklarında kullanıcılarımızın yanında olmaya devam edeceğiz."

Restoran ödemelerini ertesi gün gerçekleştiren tek platform

Üye restoranlarının işlerini büyütmesinde önemli bir rol oynayan platform, restoranların dijital görünürlüğünü artırdı. Üye restoranların mutluluğunun kullanıcı mutluluğuna giden yolda kilit öneme sahip olduğunu söyleyen Çelikboy, "İlk günden beri restoranlara hakediş ödemelerini ertesi günü gerçekleştiren tek platformuz. Bu sayede restoranların finansal maliyetlerini düşürerek, günlük operasyonlarını daha kolay yönetmelerine yardımcı oluyoruz. Pandemide restoranlarımıza destek olabilmek için BiMutluluk hareketini başlatarak 3 ay boyunca komisyon almadan hizmet verdik. Aynı desteği geçtiğimiz yıl Kahramanmaraş depreminden etkilenen 11 ilimizdeki restoranlarımıza da verdik" dedi.

Çelikboy, "Geçen 5 yılda çok sayıda restoran bizimle birlikte büyüdü ve markalaştı. İlk televizyon görünürlüğünü birlikte yaptığımız reklam kampanyaları ile sağlayan restoranlarımız oldu. Restoranlara sağladığımız destekleri çeşitlendirerek sürdüreceğiz" İfadelerini kullandı.

BİZE ULAŞIN