TAB Gıda'dan 200 yeni restoran hedefi
TAB Gıda, 2024 yılı içinde 200’ün üzerinde yeni restoran açarak büyümeye devam edeceğini duyurdu.
TAB Gıda dijitalleşme, restoran açılışları ve renovasyon çalışmalarıyla büyümeye devam ediyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, TAB Gıda, restoran ağını genişleterek, hızlı büyümesini sürdürüyor.
Franchise yatırımcılarına sunduğu "cazip" fırsatlar ve gıda işletmeciliği konusundaki ihtiyaçlarının tamamına yakınını kendi bünyesinde çözebilen ekosistemin desteğiyle faaliyetlerine devam eden şirket, dijitalleşme yatırımları, güçlü insan kaynağı ve açtığı restoranlarla yılda ortalama 350 milyon müşteriye hizmet sunuyor, 204 milyona yakın sipariş fişini işleme alıyor.
30 yıllık tecrübesiyle sürdürülebilir büyümesini devam ettiren TAB Gıda, 2023 sonu itibarıyla kendi işlettiği 928 restoran ve franchise yatırımcılarıyla işletilen 687 restoranla birlikte toplamda 1615 restorana ulaşırken, şirket, 2024 yılı içinde restoran ağına 200'ün üzerinde yeni restoran ekleyerek büyümeye devam edecek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen TAB Gıda Co-CEO'su Sinan Ünal, ekonomideki değişken koşullara rağmen TAB Gıda'da elde ettikleri başarının tesadüf olmadığını belirterek, şunları kaydetti:
"Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında finansal ve operasyonel büyüme hedeflerimize ulaştığımız için mutlu ve gururluyuz. Başarılarla geçen bir yılı geride bırakırken artan restoran sayımızdan da güç alarak, önümüzdeki yılın da şirketimiz için başarılarla dolu geçeceğine inanıyoruz. Bu başarımızın arkasında yoğun çalışmalarımız ve ekosistem şirketlerimizden aldığımız güç yatıyor. Çatı şirketimiz TFI TAB Gıda Yatırımları sayesinde kırmızı etimizi, yeşilliğimizi, ekmeğimizi, patatesimizi kendimiz üretiyor, dijital inovasyonlar ve lojistik dahil birçok konuda sektörde standartları belirleyebiliyoruz. Sunduğumuz cazip fırsatlarla yatırımcılarımıza güven vermeyi ve karlı büyüme fırsatları sunmayı sürdürüyoruz.
TAB Gıda olarak, bünyemizdeki markalara yatırım yapmak isteyen yatırımcılara tedarik zinciri yönetimi, operasyonel ve pazarlama tecrübesinin yanı sıra satın alma gücünden faydalanma imkanı sağlıyoruz. 2024 yılında da Türkiye'nin her yerinde en iyi deneyimi sağlayan hizmetlerimizi daha da güçlendirmeye devam edeceğiz. 2024 yılında benzersiz gıda ekosistemimizle konsolide hasılatımızın yüzde 80 artarak 30 milyar TL seviyesine çıkmasını öngörüyoruz. Karlı büyüme ile yatırımcılarımıza verdiğimiz güveni daha da pekiştireceğiz."
"2024'te 200'den fazla restoran açmayı hedefliyoruz"
Sinan Ünal, sürdürülebilir büyümenin en önemli etkenlerinden birinin de yeni restoranlar açmak olduğuna işaret ederek, istikrarlı bir büyüme için yeni restoranlar açmanın çok önemli olduğunu, bu nedenle restoran sayılarını her geçen gün artırdıklarını aktardı.
Aynı zamanda mevcut restoranlarda yenileme ve dijitalleştirme çalışmaları gerçekleştirdiklerini bildiren Ünal, şu bilgileri paylaştı:
"Tüm yatırımlarımızda dijital inovasyonları odağımıza alıyoruz. Müşterimize benzersiz ve en gelişmiş deneyimler yaşatmak, müşteri memnuniyetini artırmak için sürekli kendimizi yeniliyoruz ve restoranlarımızı kesintisiz yatırımlarımızla güçlendiriyoruz. Özellikle büyük veri analizi ve yapay zeka çözümlerimizle desteklediğimiz dijitalleşme adımlarımızı hızlandırıyoruz. Dijitalleşen operasyonlarımız sayesinde, anlık karar verme, bunları hızla uygulama ve beklentimizi daha iyi karşılayacak sonuçlar için aksiyon alabilme yeteneklerine sahibiz. Tüm bunların yanı sıra satışlarımızı desteklemek üzere, büyük veri analizi ve yapay zekâ destekli çözümlerimiz üzerinden fark yaratan ve rekabet avantajı sunan pazarlama stratejileri uyguluyoruz. Bugün rekor sayılabilecek 1615 restoran sayısına ulaşmamız, bize gerçekten işimizi çok iyi yaptığımızı gösteriyor. 2024 yılında da karlı büyümeye odaklanarak, sürdürülebilir büyüme stratejimizin önemli bir parçası olan dijitalleşme ve renovasyon çalışmalarından güç alarak 200'den fazla restoran açmayı hedefliyoruz."
Dünya genelinde 3 bini aşkın restoran
Verilen bilgiye göre, TAB Gıda, yaklaşık 30 yıl önce Burger King markasıyla giriş yaptığı Türkiye'de hızlı servis restoran zinciri sektöründe hızla büyüdü. Şirket bugün Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby's ve Subway gibi beş global, Usta Dönerci ve Usta Pideci ile iki ulusal olmak üzere toplam yedi markayla Türkiye'nin yanı sıra Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kuzey Makedonya Cumhuriyeti ve Gürcistan'da 1615 restoranla hizmet veriyor.
Çatı şirket TFI TAB Gıda Yatırımları ise 1600'ü aşkını Çin'de olmak üzere, TAB Gıda ile birlikte toplamda 3 binden fazla restoran işletiyor.