2024'te mikro ve küçük ölçekli işletmeler dünyaya açılacak
Visa tarafından yapılan global ölçekli bir araştırmaya göre, 2024 mikro ve küçük işletmelerin dünyaya açıldığı bir yıl olacak.
Visa, gelecek yıl ödemeler dünyasına yön vermesini beklediği trendleri açıkladı.
Visa'dan yapılan açıklamaya göre, yeni yılda, geçmiş yılların norm kabul edilen ödeme standartlarında köklü bir değişim bekleniyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, yakın gelecekte ödemeler dünyasının yapay zeka başta olmak üzere yeni teknolojiler, inovasyon ve iş birlikleriyle yeniden şekilleneceğini işaret etti.
Visa olarak, bu resme ödeme ağları ve güçlü iş birlikleri ile çok öncesinden hazır olduklarını belirterek, "2024, Visa'nın Türkiye'deki 40. yılı. 40 yıldır olduğu gibi bugün de amacımız güvenli ödeme ağımız sayesinde tüketicilerin, iş yerlerinin ve ekonominin gelişerek büyümesine olanak sağlamak." ifadesini kullandı.
"2024 küçük ve mikro ölçekli işletmelerin dünyaya açıldığı yıl olacak"
Verilen bilgiye göre, 2024 yılı, yaratıcı ekonomiden paylaşım ekonomisine, e-ticaretten fiziksel mağazalara kadar küçük ve mikro ölçekli işletmelerin dünyaya açıldığı yıl olacak. Visa'nın global ölçekli araştırma sonuçlarına göre her 5 küçük işletmeden 4'ü büyümek için yurt dışına satış yaptığını söylerken, tüketicilerin yüzde 72'si de başka ülkelerdeki işletmelerden rahatlıkla alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
Dijital ödemeler küçük ve mikro ölçekli işletmelerin yeni müşteri kitlelerine ulaşmasını, tahsilatlarını kolayca ve güvenle yapmasını, harcamalarını takip etmesini, verimliliğini artırmasını ve kayda değer ölçüde büyümesini sağlıyor. 2024'te, küçük ve mikro ölçekli işletmelerin artan dijitalleşmeden yararlanarak yurt dışı pazarlara daha kolay açılmaları bekleniyor.
Ödemeler dünyasında farklı ağların uyumlu çalışması hız kazanıyor
Dijital ödemelerin sağladığı rahatlık ve hız, hem yurt içinde hem de yurt dışında paranın bir noktadan diğerine transfer edilme şeklini değiştirdi. Ancak, para transferlerine olanak sağlayan ve her biri kendi ekosistemi içinde işleyen farklı uygulamalar, mobil cüzdanlar, blockchain zincirleri gibi yöntemler birbirinden kopuk deneyimler yarattı.
Ödeme dünyasındaki oyuncuların birbirleriyle uyumlu çalışmaya öncelik vermesiyle birlikte, yakın gelecekte küresel ölçekte daha sorunsuz işleyen para transferleri mümkün olacak.
Gelecek yıl, ödemeler ekosisteminde bankalar, finansal kuruluşlar, iş yerleri, teknoloji sağlayıcıları ve kart çıkaran kuruluşlar arasında uluslararası para transferlerini kolaylaştırmaya yönelik artan iş birlikleri gerçekleşmesi, bunun da beraberinde daha fazla finansal kapsama, erişilebilirlik, sistemler arası uyum getirmesi bekleniyor.
Gelecek yıl ödeme teknolojilerinde daha modüler ve platform-bağımsız altyapılara geçiş bekleniyor. Bu geçişle birlikte iş yerleri, tüketicilerin beklentilerine daha kolay cevap verebilecek. Token çözümüne ihtiyacı olan bir iş yeri mevcut teknolojik altyapısına sadece bu özelliği ekleyebilmesi veya çok kanallı satış yapmak isteyen bir iş yerinin mevcut ödeme altyapısını değiştirmeden bunu hayata geçirebilmesi bekleniyor.
Gelecek dönemde daha fazla ödeme şirketinin açık altyapılara geçmesiyle birlikte giderek daha fazla işletme bu çözümlerden yararlanacak ve bu sayede ticari faaliyetler kolaylaşacak.
Yapay zeka, ödemeler dünyasına yeni fırsatlarla geliyor
Üretken yapay zekanın gelecekteki en önemli uygulama alanlarından birisinin sahtecilikle mücadele olması bekleniyor. Yapay zekanın bir sonraki nesli birden fazla kaynaktan içgörü alarak yeni içgörüler oluşturabilecek. Bu yolla sahtecilikle mücadele yazılımlarını, sahtecilik işlemlerini gerçek alışverişlerden ayırt etmek için daha bilinçli ve doğru kararlar verecek şekilde eğitebilecek.
Üretken yapay zeka aynı zamanda çalışma şeklini de dönüştürerek ürünleri, veri yapısını, operasyonları ve altyapıyı iyileştirecek.
Salgının geride kalmasıyla tatil amaçlı seyahatler de yeniden başladı. Bu ivmenin gelecek dönemde de devam etmesi bekleniyor. Visa'nın 2023 Global Seyahat Trendleri Araştırmasına göre, turistlerin yüzde 70'ten fazlası artan tatil maliyetlerine rağmen seyahat planlarını değiştirmezken, yalnızca yüzde 4'lük bir kitle seyahat planlarını azaltacağını belirtiyor.
Turistler, gelecek 12 ayda ortalama 2 gezi planlarken, yüksek gelir grubu daha da fazlasını hedefliyor. Turistler seyahat planlamasında esnek çözümleri tercih ederken, konaklamada güven ve temizlik unsurlarını ön planda tutuyorlar. Seyahat severler çoğunlukla güvenli, dijital ve temassız ödeme deneyimlerini tercih ediyor.