Little Caesars Türkiye'den, 2025 sonuna kadar 300 şube hedefi
Little Caesars Pizza, girişimci ve markaların buluştuğu "Bayim Olur musun?" Fuarı'nda yerini aldı. Yatırımcılara karar vermeden önce gerçek restoranlarda deneyim elde etme ve gözleme olanağı sunan Little Caesars Türkiye, 2025 sonuna kadar 300, 5 yıl sonunda ise 600 şubeye ulaşmayı hedefliyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük pizza restoran zincirlerinin başında gelen ve ülkemizde Türkiye'nin en köklü Türk şirketlerinden biri olan Çelebi Holding tarafından işletilen Little Caesars, sunduğu franchise imkanları ile yatırımcı adaylarının ilgisini çekmeyi sürdürüyor.
Son dönemde yaptığı reklam kampanyaları ile büyük bir ivme kazanan Little Caesars Türkiye, 26-29 Ekim 2023 tarihleri arasında düzenlenen "Bayim Olur musun?" Fuarı'nda çok yoğun bir talep gördü.
Girişimciler, yatırımcılar ve markaları bir araya getiren fuarda yatırımcılarla bir araya gelen Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO'su Banu Arıduru, herkesin kaliteli ve lezzetli pizzalarını, uygun fiyata yemesini hedefleyerek başlatılan yeni kampanya ve televizyon reklamlarının, yatırımcılar tarafından da ilgi gördüğünü ve 2025 sonuna kadar 300, beş yıl sonunda ise 600 olan şube sayısı hedefine ulaşacaklarını söyledi.
Arıduru, müşterilerimizi eve servisin yanı sıra gel-al avantajlarıyla buluştururken, yatırımcı adaylarımız için de "gel-gözle" dönemini açıyor ve kendi deneyimlerine dayalı karar vermelerini amaçlıyoruz" dedi.
Ev yatırımından daha kârlı
Arıduru, Little Caesars Türkiye'nin her şey dahil şube açma yatırım maliyetinin; anahtar teslim 3 milyon 300 bin TL + KDV olduğunu ve işletmecilerin yatırımlarını ortalama iki yılda geri aldıklarını belirterek, "Yatırım maliyeti; isim hakkından inşaata, dekorasyondan bilgisayarlara, fırın, maketabledan tüm paslanmazlara, kısaca A'dan Z'ye her şeyi içeriyor. Bugün bu fiyata bir ev satın alındığında 25 senede geri dönüyorken; Little Caesars Pizza restoranın geri dönüşü ise iki yıl içinde gerçekleşiyor. Devamında da aylık yapılan cirodan her ay ortalama yüzde 18 net kar elde ediliyor. Bu kâr; tüm masraflar düştükten sonra franchiseeye kalan bedeldir. Yani şirkete ödenen yüzde 6 royalty, pazarlama katkı payı, işçilik, alınan hammaddelerin gıda maliyetleri, elektrik, su, kira vs. her türlü işletme giderleri düştükten sonra kalan kâr, aylık ortalama yüzde 18'dir" dedi.
Yatırımdan önce "dene-gözle" fırsatı
Little Caesars Türkiye, herhangi bir sektör bilgisi aranmadan, şirkete başvuran yatırımcı adaylarını, yatırıma başlamadan önce dört haftalık gerçek restoranlarda uygulamalı bir eğitime tabi tutarak, yapacakları yatırımdan emin olmaları fırsatını sunuyor. Büyük ilgi çeken bu uygulamayla yatırımcı adayları, bu dönemde iş üzerindeki eğitimin yanı sıra; restoran yönetimi, pazarlama, stok yönetimi, satış geliştirme, müşteri memnuniyeti, işe alma gibi konularda sınıf eğitimleri de almış oluyorlar.
Güçlü ve sürekli destek
Banu Arıduru, hem Little Caesars'ın hem de Çelebi Holding'in franchise sistem ve destekleri konusunda oldukça deneyimli olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Yatırımcılarımıza lokasyon seçimi ve inşaatından, personelin eğitimine, stok yönetiminden, sadık müşteri oluşturmak için; müşteri ilişkilerinde dikkat edilmesi gerekenlere, güçlü satın alma yapısı sayesinde en uygun fiyata hammadde siparişlerinin şube kapısına teslimine kadar, sürekli hizmet veririz. Açılış sürecinde başlayan bu destekler, tüm çalışma süresi boyunca kendilerine atanan danışmanları ile devam eder. Ayrıca Yemeksepeti, Trendyol, Getir Yemek, Migros Yemek vb. tüm satış siteleri ile anlaşmalarımız var. Şube açıldığı anda, ana sayfa bannerlarında otomatik olarak yer alır, şirketimize özel anlaşma fırsatlarından faydalanırlar ve tüm müşteri kitlesi anında otomatik olarak siparişe açılır. Ayrıca bize özel yazılmış otomasyon sistemlerimiz sayesinde tüm satış kanallarına entegre olarak çalışırız. Franchiseelerimiz bu sayede işçilik ve zamanı çok verimli kullanırlar."
Yatırımcı adaylarının ortak buluşma noktası karlılık, güven ve ürünlerin lezzeti
Arıduru, "Öncelikle yatırımın geri dönüş hızı, televizyon ve sosyal medya gibi reklam yatırımlarımızın olması veya Çelebi Holding'e olan güvenleri, yoğun bir yatırımcı talebine neden oluyor. En önemlisi de tüm yatırımcı adaylarımızın lezzetli ürünlerimizi müşteri olarak çok sevdikleri için yatırım yapmak istiyor olmaları. Bu bizim için çok değerli. Bu ilgiye layık olmak ve talepleri karşılamak için daha çok çalışacağız" ifadelerini kullandı.
Pazar hız kesmeden büyüyor
Banu Arıduru'nun verdiği bilgilere göre; dünya pizza pazarının 2022'den 2027'ye yüzde 86 oranında büyümesi bekleniyor. Bu büyümede yeni nesil müşterinin online alışkanlıkları, pizzanın paylaşımı kolay ve kalite standartlarının belli bir ürün olması, yaratıcı ve farklı ürün seçenekleri sunması gibi faktörlerin etkisi var. 2022'de fast food pazarında yüzde 27 olan pizza payının 2027'de yüzde 42 olacağı tahmin ediliyor. Arıduru, Türkiye'nin de bu büyüme ivmesini yakalayacağını belirtti.