OBSESSO - yapay zeka iş birliği derinleşiyor
Soğuk kahve pazarında faaliye gösteren OBSESSO, son ambalajlarını yapay zeka destekli olarak tasarlayarak ve raftaki duruşu ve görünürlüğünü de yapay zeka ile ölçümleyerek soğuk kahve deneyimini bir üst seviyeye taşıdığını duyurdu.
Soğuk kahve pazarında faaliye gösteren OBSESSO, deneyim odaklı yaklaşımıyla sektörde fark yaratıyor. OBSESSO, son ambalajlarını yapay zeka destekli olarak tasarlayarak ve raftaki duruşu ve görünürlüğünü de yapay zeka ile ölçümleyerek soğuk kahve deneyimini bir üst seviyeye taşıdı.
Şinketten yapılan açıklamaya göre, Dimes tarafından lansmanı 2018 yılında yapılan OBSESSO, soğuk kahve severlere ödül gibi bir deneyim sunuyor. Farklı lezzet tercihlerine göre birbirinden keyifli alternatifler sunan OBSESSO, klasik lezzetlerin yanında inovatif kahvelerle de zengin bir ürün gamına sahip. Latte, Mocha, Caramel Macchiato, White Chocolate Mocha ve Cappuccino klasik lezzetlerin yanında Coconut Latte ve Şekersiz soğuk kahve gibi alternatifler de OBSESSO'nun keyifli ürün gamında yer alıyor.
OBSESSO aynı zamanda teknolojik deneyimlere de önem veriyor. Marka, hedef kitlesi olan 15-25 yaş arası gençlerin ilgisini çekmek için sosyal medya postlarını chat gpt'ye yazdırıyor. Ayrıca anlık filtresiz fotoğraf paylaşımlarıyla yaşanan gerçek anları öne çıkaran sosyal medya uygulaması BeReal üzerinde hesap açan ve kampanya düzenleyen ilk marka oldu.
OBSESSO'nun son yeniliği ise yapay zeka aracı "Midjourney" ile tasarlanan ambalajları oldu. Ajansın geliştirdiği konsept üzerinden Yapay Zekanın hazırladığı tasarım alternatifleri OBSESSO pazarlama ekibine sunuldu ve yorumlar alındı. Sonrasında tasarımların performansını ölçümlemek için Tasarist'in rafta etki yaratacak ambalaj tasarımlarını tespit etmek için geliştirdiği, tüketici dikkatini ve davranışlarını saniyeler içinde tahmin eden nörobilim ve A.I. aracı "Neuronist" ile tasarımın performansı ölçümlendi. 500 bin gerçek kişiden alınan "Eye Tracking" verilerinin yüklendiği Neuronist A.I. aracı, yüzde 95 oranında ve saniyeler içinde sonuca ulaşılmasını sağlıyor. Neuronist A.I. ile OBSESSO tasarımlarının rafta görünürlüğü, rakip karşılaştırmaları, logo görünürlüğü, mesaj hiyerarşisi gibi tasarım enstrümanlarını kullanıcı gözünde ne kadar görünür olduklarını ölçümlendi.
Açıklamada görüşlerine yer verieln DİMES OBSESSO Kıdemli Marka Yöneticisi Merve Ekem Dumanoğlu, "OBSESSO olarak her zaman yeniliklerin markası olmayı hedeflediklediklerini vurgulayarak, şunları söyledi:
"Soğuk kahve pazarına girdiğimiz günden beri tüketicilerimize ödül gibi bir deneyim sunmak için çalıştık. Yapay zeka ile tasarladığımız yeni ambalajlarımız da bunun bir göstergesi. Hem görsel hem de işlevsel olarak tüketicilerimizin beklentilerini karşılayacak şekilde tasarladık. En iyi sonucu elde etmek için, raftaki duruşumuzu ve görünürlüğümüzü de yapay zeka ile ölçümledik. Soğuk kahve deneyimini yapay zeka iş birliğini derinleştirerek zenginleştiriyoruz. BSESSO'nun yeni ambalajlarıyla birlikte yeni lezzetleri de yakında raflarda yerini alacak. Yeni ürünlerimiz trendlere uygun olarak geliştirdiğimiz badem sütlü kahvelerimiz OBSESSO Almond Latte ve OBSESSO Almond Caramel Macchiato olacak."