Sabancı'dan, 'yeni ekonomi' hamlesinde iki önemli satın alma

10:28 - 29.04.2022, Cuma

Sabancı Topluluğu, veri odaklı dijital pazarlama alanında faaliyet gösteren SEM ile siber güvenlik (operasyonel teknolojiler) konusunda dünyanın önde gelen startuplardan birisi olan Radiflow’u bünyesine kattı.

'Yeni ekonomi'yi 5 yıllık küresel büyüme stratejisinin merkezine alan Sabancı Topluluğu, dijital teknolojiler alanındaki yatırımlarını hızlandırdı. 2025 yılı sonuna kadar, yeni ekonomi alanında banka dışı gelirlerini ikiye katlamayı hedefleyen Sabancı Holding, bu kapsamda iki önemli global satın alma gerçekleştirdi.

Yapılan açıklamaya göre, Veri odaklı dijital pazarlama alanında faaliyet gösteren SEM ile siber güvenlik (operasyonel teknolojiler) konusunda dünyanın önde gelen startuplardan birisi olan Radiflow'u bünyesine katan Sabancı Holding, bu satın almalarla birlikte dijital alandaki küresel ayak izini de güçlendirmiş oldu.

Sabancı Holding'in, 'yeni ekonomi' stratejisi kapsamında dijital işlerini global ölçekte yönetmek üzere Hollanda'da kurduğu Dx Technology Services and Investment BV (DxBV) ile dünyanın farklı coğrafyalarına kendi teknoloji çözümlerini sunacak.

"DÜNYA ŞİRKETİ OLMA YOLUNDA ÖNEMLİ ADIMLAR ATIYORUZ"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Sabancı Holding CEO'su Cenk Alper, çatı şirketleri DxBV aracılığıyla gerçekleştirdikleri bu iki satın almayla birlikte, dijital işlerinde önemli bir atılım dönemine girdiklerini söyledi.

Gelecek 5 yıldaki yatırımlarının da, 'yeni ekonomi' adını verdikleri alanlarda olacağını dile getiren Alper şu bilgileri verdi:

"Daha önce de kamuoyuna ve yatırımcılarımıza açıkladığımız üzere, gelecek 5 yıldaki yatırımlarımızın yüzde 75'i 'yeni ekonomi' adını verdiğimiz enerji ve iklim teknolojileri, malzeme teknolojileri ve dijital teknolojiler alanlarında olacak. Dijital teknolojiler kapsamında belirlediğimiz 4 öncelikli sektör olan siber güvenlik, dijital pazarlama, ileri veri analitiği, nesnelerin interneti alanlarında organik ve inorganik büyümemizi hızlı bir şekilde sürdürüyoruz. Bugün itibarıyla, yeni ekonominin Sabancı Topluluğu'nun banka dışı gelirlerindeki payı yüzde 6'ya ulaşmış durumda. Hedefimiz bu oranı 2025 sonunda yüzde 13 seviyesine ulaştırmak. Stratejik hedeflerimizin bir parçası olan bu yatırımları gerçekleştirerek Sabancı'yı dünya şirketi yapma yolunda önemli bir pozisyona taşıyoruz" dedi.

"BEŞ KITADA GLOBAL ÇÖZÜMLER SUNACAĞIZ"

Satın alma sözleşmeleri imzalanan SEM ve Radiflow şirketlerinin, bulut ve yazılım hizmetleri sunan SabancıDx ile çok güçlü bir sinerji yaratacağını söyleyen DxBV Yönetim Kurulu Başkanı Kıvanç Zaimler ise, "Yaratacağımız bu sinerji ile bir yandan geniş bir yelpazede global çözümler sunarken, bir yandan da dijital teknolojiler alanında küresel ayak izimizi pekiştireceğiz." ifadelerini kullandı.

Zaimler sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu üç yapının, geçtiğimiz aylarda kurulumunu tamamladığımız DxBV şirketi çatısı altında faaliyet gösterecek olması da hedeflediğimiz bu sinerjiyi çok daha güçlü kılacak. SabancıDx ile bulut ve yazılım hizmetleri verirken, kritik altyapıları işleten sektör ve şirketler için siber güvenlik çözümlerimizi ise Radiflow sağlayacak. Tüketici pazarlaması alanında ise SEM firmamız müşterilerimize ileri düzey veri analizi yaparak benzersiz bir hizmet sunacak. Beş kıtada global çözümler sunan bu üç şirketimize Sabancı Üniversitesi'nin Ar-Ge gücünü de eklediğimizde, 2025 sonunda bir 'unicorn'umuz olma potansiyelini görüyoruz."

DİJİTAL İŞLER, DxBV ÇATISI ALTINDA TOPLANACAK

Hollanda'da kurulan ve Sabancı Holding'in yüzde 100 iştiraki olan DxBV bünyesinde faaliyet gösterecek olan SEM ve Radiflow şirketlerinin satın almalarına ilişkin kapanış işlemlerinin, gerekli yasal izin ve onayların alınması şartıyla, 2022 yılı üçüncü çeyrek sonuna kadar tamamlanması öngörülmekte.

DxBV'nin gerçekleştirmeyi planladığı yatırım projelerinin seyrine bağlı olarak, öngörülen büyümesini desteklemek üzere mevcut 10 milyon USD olan sermayesinin 120 milyon USD'ye çıkarılması hedeflenmekte.

SEM TÜRKİYE'DE PAZAR LİDERİ

2007 yılında kurulan SEM, veri odaklı dijital pazarlama konusunda Türkiye'de pazar lideri konumunda.

110 çalışanı bulunan şirket, yerli ve yabancı farklı sektörlerden 1.000'in üzerinde markaya veri tabanlı analiz hizmeti sağlıyor, dijital dünyadaki stratejilerini belirliyor.

Çalıştığı SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) müşterilerinin mevcut toplam aylık ziyaret sayısı 350 milyonun üzerinde.

Google, Facebook, TikTok, Twitter gibi 20'den fazla teknoloji devinin iş ortaklığını yapıyor.

RADIFLOW OPERASYONEL TEKNOLOJİ GÜVENLİĞİ SAĞLIYOR

2009 yılında kurulan siber güvenlik şirketi Radiflow, kuruluşların operasyonel teknolojilerinin güvenliklerini sağlıyor.

Enerji, Üretim, Ulaşım ve Finans endüstrilerinde benzersiz güvenlik çözümleri sunan şirket, Avrupa, Amerika ve Asya-Pasifik kıtalarında müşterilerine hizmet veriyor
BİZE ULAŞIN