Global rekabetin üç sırrı

11:22 - 24.08.2021, Salı

Global rekabetin her geçen gün biraz daha zorlaştığı iş dünyasında şirketlerin izlemesi gereken yol, uzmanı tarafından açıklandı.

İş dünyasında şirketler ürün veya hizmetlerini müşteri beklentilerine uygun sunmak, hedeflerine ulaşmak ve rekabet edebilmek amacıyla 'Kalite Yönetimi' aracını kullanıyor. Uzmanlar, firmaların yerel ve uluslararası düzeyde rekabet edebilmeleri için hızlı olmaları, kaliteli ürün veya hizmet sunmaları ve uygun fiyat politikası belirlemeleri gerektiğini vurguluyor.

Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Hasan Çiçek, firmaların sundukları ürün veya hizmetlerin kalite yönetimi hakkında değerlendirmelerde bulundu.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İÇİN SÜREÇLER DOĞRU YÖNETİLMELİ

Kalite denince ilk akla gelenin kullanıma uygunluk veya müşteri memnuniyeti olduğunu belirten Dr. Öğretim Üyesi Hasan Çiçek, "Şirketler açısından tabii ki en önemli konu ise ürünü veya hizmeti istenilen kalitede sunabilmektir. Müşteri beklentisinin de bu yönde olduğunu söyleyebiliriz. İş dünyasında şirketler bu hedeflerini gerçekleştirmek için 'Kalite Yönetimi' aracını kullanıyorlar. Kalite yönetimini firma içinde yer alan tüm süreçlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin doğru ve etkin bir şekilde yönetilmesi olarak tanımlayabiliriz. Eğer firmalar ve kuruluşlar süreçleri doğru yönetemezlerse müşteri memnuniyetini sağlamaları mümkün olamayacaktır." dedi.

İŞTE REKABET EDEBİLMENİN ÜÇ YOLU

Global dünyada rekabet etmenin önemine değinen Dr. Öğretim Üyesi Hasan Çiçek, "Firmalar hem yerel hem de uluslararası düzeyde rekabetle karşı karşıyalar. Rekabet edebilmenin üç yolu vardır; hızlı olmak, kaliteli ürün veya hizmet sunabilmek ve uygun fiyat sunmak. Bu üç unsuru realize etmek için hiç hata yapmamak gerekiyor. Yani her iş ilk defasında doğru yapılmalı. Kalite yönetimi, firmalara bu üç unsuru nasıl yapabileceklerini gösteriyor. Kalite yönetim sistemini etkin kullanan firmalar, çok daha başarılı işler yapıyorlar. İstatistiksel süreç kontrolü, temel sorunların tespiti ve düzeltilmesi yaklaşımları, uygulamalarda sıkça kullanılan metotlar olarak öne çıkıyor." diye konuştu.

KALİTE YÖNETİMİ SÜREÇLERİ TÜM KADEMELERDE BENİMSENMELİ

Kalite yönetiminde tüm süreç ve alt aktivitelerin yazılı olmasının istendiğini ifade eden Çiçek, "Sistem denetlendiği için bu oluşturulan prosedür, görev tanımları ve iş talimatları gibi dokümanlar referans teşkil ediyor. Tabii sistem, yalnız 'yazdığını yap' veya 'yaptığını yaz' yaklaşımı ile etkin olmuyor. Bu sistemin üst yönetimden alt kademeye kadar benimsenmesi ve ciddi bir şekilde uygulanması durumunda ancak başarılı sonuçlar alınabiliyor." dedi.

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLERİ ÖNEMLİ ROL ÜSTLENİYOR

Endüstri mühendisliğinin ana hedefinin şirketlerin verimli ve etkin çalışmasına katkı sunmak olduğunu vurgulayan Dr. Öğretim Üyesi Hasan Çiçek, "Dolayısıyla tüm süreçlerin iyileştirilmesi, birbirleri ile olan ilişkilerinin doğru yönetilmesinde endüstri mühendisleri görev alıyorlar ve firmaların belirlediği hedeflerin gerçekleşmesinde önemli rol üstleniyorlar." ifadelerini kullandı.

BİZE ULAŞIN