Yapı Merkezi’nin Slovenya’daki tünel projelerinde ilk ışık göründü!
Yapı Merkezi’nin lider firma olarak yer aldığı konsorsiyum, Slovenya’nın son yıllardaki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu Projesi kapsamındaki T7 Mlinarji Tüneli’nin kazı çalışmasını törenle tamamladı.
Uluslararası pazarlarda dev projelere imza atan Türk inşaat firması Yapı Merkezi'nin lider firma olarak yer aldığı ve diğer bir Türk inşaat firması Özaltın ve yerel firma Kolektor ile oluşturduğu konsorsiyum, Slovenya'nın son yıllardaki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu Projesi kapsamındaki T7 Mlinarji Tüneli'nin kazı çalışmasını törenle tamamladı.
Yapılan açıklamaya göre tören, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Slovenya Altyapı Bakanı Bojan Kumer, 2TDK Genel Müdürü Pavle Helka, Kolektor Direktörü Kristjan Mugerli, Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Yapı Merkezi Holding CEO'su Aslan Uzun ve Yapı Merkezi İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Tuncel'in katılımlarıyla gerçekleşti.
Slovenya'da Alp Dağlarını delmekte olan Yapı Merkezi liderliğindeki konsorsiyum, ilk tüneli zamanından önce tamamlamış oldu. Söz konusu proje, Slovenya'nın en stratejik ve önemli yatırımı konumunda bulunuyor ve zamanında tamamlanması Slovenya ekonomisi için büyük önem taşıyor.
Uluslararası pazarlarda dev projelere imza atan Türk inşaat firması Yapı Merkezi'nin lider firma olarak yer aldığı ve diğer bir Türk inşaat firması Özaltın ve yerel firma Kolektor ile oluşturduğu konsorsiyum, Slovenya'nın son yıllardaki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu Projesi kapsamındaki T7 Mlinarji Tüneli'nin kazı çalışmasını törenle tamamladı. 13 Haziran 2022 tarihinde yapılan tören, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Slovenya Altyapı Bakanı Bojan Kumer, 2TDK Genel Müdürü Pavle Helka, Kolektor Direktörü Kristjan Mugerli, Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Yapı Merkezi Holding CEO'su Aslan Uzun ve Yapı Merkezi İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Tuncel'in katılımlarıyla gerçekleşti.
Slovenya'da Alp Dağlarını delmekte olan Yapı Merkezi liderliğindeki konsorsiyum, ilk tüneli zamanından önce tamamlamış oldu. Söz konusu proje, Slovenya'nın en stratejik ve önemli yatırımı konumunda bulunuyor ve zamanında tamamlanması Slovenya ekonomisi için büyük önem taşıyor.
"189 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA YATIRIMI HEDEFLİYORUZ"
T7 Mlinarji Tüneli'nin kazı çalışmasının bitirilmesi nedeniyle gerçekleştirilen törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2011 yılında imzalanan Türkiye ile Slovenya arasında Stratejik Ortaklık Belgesi sonrasında ekonomik ilişkilerin de büyük bir ivme kazandığını söyledi.
Karaismailoğlu, "Bu çerçevede, ikili ticaret hacmimiz 2 milyar doların üzerinde seyretmektedir. Bu proje ile birlikte ise müteahhitlerimiz Slovenya'nın en stratejik ve önemli yatırımını üstleniyorlar. Slovenya'yı Avrupa'nın lojistik kapısı olarak konumlandıran Koper Limanı ile bu koridor üzerindeki hizmet kapasitesi artacak, hizmetin güvenilirliği de en üst seviyeye çıkacak. Lojistik bir süper güç olma yolunda ilerleyen ülkemiz, Orta Koridor'da, Asya ve Avrupa arasında alternatif, güçlü bir lojistik ve üretim üssüne dönüşerek önemli sorumluluklar üstlendi. Önümüzdeki 30 yılda yapmayı planladığımız 189 milyar dolarlık ulaştırma yatırımında en büyük payı demiryolu sektörüne ayırmayı ve hali hazırda yük taşımalarındaki %5 olan demiryolu payını yaklaşık %22'ye çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
"1000 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAK"
Törende konuşan Başar Arıoğlu ise, İsveç'te devam eden faaliyetlerinden sonra Avrupa'da gerçekleştirmekte oldukları ikinci proje olması nedeniyle Divaca - Koper Demiryolu'nun kendileri için ayrı bir önemi olduğunu aktardı.
Zorlu mühendislik projelerinin planlanan zamandan önce ve olağanüstü başarılı bir şekilde tamamlanmasının artık bir Yapı Merkezi klasiği haline geldiğini de söyleyen Arıoğlu sözlerine şöyle devam etti:
"Fahri Konsolosu olduğum Slovenya'nın ekonomik gelişimine büyük katkı sağlayacak ulusal projelerinde Şirketimizin yer alması benim için hem mutluluk ve hem de gurur kaynağı. Slovenya'nın son yıllardaki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu Projesi'nin önce 2. kısmının (LOT 2) ihalesini sonra da 1. Kısmının (LOT 1) ihalelerini 2021 yılında toplamda 600 milyon Avro'dan fazla bir sözleşme bedeli ile kazanma başarısını göstermiştik. 2021 yılının Mart ayında imza töreni gerçekleşen proje kapsamında Del - Patlat Yöntemi ile yapılan; 37,9 km'lik 11 adet tünel ile uzunlukları 452 ve 647 m olan iki adet viyadük inşaatı bulunuyor.
Yapı Merkezi liderliğindeki konsorsiyum, bir ilke daha imza attı ve karstik mağaralar ve ezilme zonları içeren içeren Slovenya Alpler'ini delerek bugün, 1200 m'lik ilk tünelin kazısını zamanından önce tamamlama başarısını gösterdi. 20 Eylül 2021 tarihinde kazısı başlayan T7 Mlinarji Tüneli bugün itibarıyla Proje'de kazısı tamamlanan ilk tünel oldu. Ülkemizi Avrupa'da başarı ile temsil etmeye devam eden Yapı Merkezi olarak, T7 Tünelini 370 günlük öngörülen kazı süresinin çok daha altında, 266 günde, tamamlamış olmanın da mutluluğunu yaşıyoruz. Proje kapsamında Yapı Merkezi ve taşeronları bünyesinde toplam 1000 kişiye istihdam sağlanacak ve bunun 600 kişi kadarı Türk olacak. Bu önemli projeyi 2025 yılının 2. çeyreğinde tamamlamayı planlıyoruz."
SLOVENYA'NIN EN STRATEJİK YATIRIMI YAPI MERKEZİ'NE EMANET
Tünel mühendisliği alanında yüksek zorluk derecesinde değerlendirilen Alp Dağları'na özgü kireçtaşı bazlı karstik kaya oluşumları içinde tüneller açıldığını belirten Arıoğlu, Slovenya'nın dünyaca ünlü ormanlarına ve doğal yaşamına zarar vermeden çalışmayı sürdürdüklerinin de altını çizdi. Proje ile birlikte Slovenya'yı Avrupa'nın lojistik kapısı olarak konumlandıran Koper Limanı'nın hizmet kapasitesinin artacağını ve hizmet güvenilirliğinin en üst seviyeye çıkartılacağını ifade eden Başar Arıoğlu, bu açıdan bakıldığında projenin Slovenya'nın en stratejik ve önemli altyapı yatırımı konumunda olduğunu aktardı.
YAPI MERKEZİ 3 KITADA 4.000 KM'NİN ÜZERİNDE DEMİRYOLU İNŞA ETTİ
1965 yılında kurulan Yapı Merkezi uluslararası arenalarda dev projelere imza atan bir Türk inşaat firması olarak taşımacılık, altyapı ve genel müteahhitlik alanlarında global öncü oldu. 2021 yılı sonu itibariyle 3 kıtada 4.000 kilometrenin üzerinde demiryolu ve 62 raylı sistem projesini başarıyla tamamlayan firma, dünyada günde 3,5 milyondan fazla yolcunun güvenle taşınmasını sağlıyor. Yapı Merkezi, 2016 yılında Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneli ile birleştiren Avrasya Tüneli Projesi'ni tamamladı. Dünyanın en uzun (2.023m) orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915Çanakkale Köprüsü de 18 Mart 2022 tarihinde Yapı Merkezi liderliğindeki Ortak Girişim tarafından tamamlanarak hizmete açıldı. Yapı Merkezi'nin, Tanzanya, Etiyopya, Senegal, Zambiya, Cezayir, Fas ve Sudan gibi diğer Afrika ülkelerinde de devam eden ve tamamlanmış ulaşım projelerinde imzası bulunuyor.
19.000'den fazla çalışanıyla Yapı Merkezi, aranan ve güven duyulan bir "dünya markası" olma vasfını gittikçe pekiştirmeyi, Türkiye'nin ve dünyanın bayındırlık tarihindeki seçkin konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Engineering News-Record - ENR tarafından her yıl belirlenen TOP 250 Global Müteahhitler Listesi'nde 2021'de 68. sırada yer alan Yapı Merkezi, Raylı Sistemler-Toplu Taşıma Listesi'nde de 9. Sırada yer aldı.