Dolma kalemin ikonik markası Piguet Genève üretim ve ihracatla büyüyor

06:34 - 21.12.2022, Çarşamba

Üretimini 1970 yılında sonlandıran dünyaca ünlü İsviçreli kalem markası Piguet Genève’i satın alan Kalemsan, markayı tekrar üretime geçirerek, 12 ülkeye ihracat yapıyor.

Advertorial - Üretimini 1970 yılında sonlandıran dünyaca ünlü İsviçreli kalem markası Piguet Genève'i satın alan EMPER KALEMSAN, markayı tekrar üretime geçirerek, 12 ülkeye ihracat yapıyor.

İsviçre'de 1959 yılında kurulan ve 1970 yılında ülkedeki saat endüstrisinin girdiği büyük krizden etkilenerek kapanmak zorunda kalan lüks dolma kalem markası Piguet Genève Suisse, Türkiye'de 2019 yılından beri lüks aksesuar ithalatı alanında faaliyet gösteren ve yüzde 100 Türk sermayeli bir şirket olan Kalemsan tarafından satın alındıktan sonra yoluna büyüme ve ihracatla devam ediyor.

Markanın faaliyetleriyle ilgili bilgiler veren Piguet Genève Suisse Yönetim Kurulu Başkanı Samet Memişoğlu, dünyaca ünlü bir markanın 45 yıllık bir aranın ardından yeniden faaliyete başlamasının önemine değindi.

EMPER KALEMSAN tarafından satın alınmasıyla birlikte tekrar üretime geçen Piguet Genève, markasının, aradan geçen 3 yılda Amerika'dan Nijerya'ya 12 ülkeye ihracat yaparak büyümeye devam ettiğini bildiren Memişoğlu, "Kalemsan olarak, dünyaca bilinen büyük ve ünlü bir markayı satın almamız olay olmuştu. Markayı 3 yılda çok büyüttük. Şu anda 12 ülkeye ihraç ediliyor. Bu çok ciddi bir başarı öyküsü öyküsüdür" diye konuştu.

"TÜRKİYE'DEKİ KALEM ÜRETİMİNİN YÜZDE 10'UNU YERLİLEŞTİRDİK"

Memişoğlu, Piguet Genève kalemlerinin Türkiye'de üretildiğine dikkat çekerek, "Ayrıca biz Kalemsan olarak artık kalem gövdelerimizi de tamamen Türkiye'de üretebiliyoruz ve bu durum üretimimizdeki yerlilik oranını yüzde 60'lara kadar yükseltti" ifadelerini kullandı.

Türkiye pazarındaki kalem üretiminin yüzde 10'luk kısmını yerlileştirmeyi başardıklarının altını çizen Memişoğlu, kamu ve özel sektördeki tasarruf tedbirlerinin şirketleri hediyelik alımları konusunda dolma kaleme yönelttiğini söyledi.

"5 YIL İÇİNDE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ"

Ülkemizde kurumsal hediyelik alanında dolma kalemlerin payının 2021 yılında yüzde 35 seviyelerinde olduğunu hatırlatan Memişoğlu, dünya genelinde ise 2023 yılında lüks kalem pazarında yüzde 7'lik bir büyüme öngördüklerini belirtti.

İhracat tarafında ise 2 bin dolar seviyelerine kadar çıkan 60 gramlık kalemleriyle, katma değerli ihracat yaptıklarını vurgulayan Memişoğlu, Piguet'in önümüzdeki 5 yılda yüzde 400 büyüme hedeflediğini de sözlerine ekledi.

BİZE ULAŞIN