Kapok ağacından yatak yaptı, satışları katladı

10:16 - 19.01.2022, Çarşamba

Pandemide nitelikli ürünlere olan talebi görerek vitesi artıran Bambi Yatak, kapok ağacı liflerinden ürettiği ürünleri ile dikkat çekiyor. Avrupa ve Orta Doğu ülkelerinin yanı sıra gelecek dönemde Balkanlar’a açılmayı planlayan şirket, gelen yoğun talep karşısında yeni yatırımlara hazırlanırken gelecek dönemde global bir marka olmayı hedefliyor.


Ayfer ARSLAN / INBUSINESS

Pandemi dünya genelinde ekonomik dengeleri alt üst etse de yeni fırsatları da beraberinde getirdi. Virüs korkusuyla sağlıklı ve doğal yaşam konusunda artan farkındalık ve çevresel duyarlılık bazı sektörlerin büyümesini olumlu yönde etkiliyor. İnovatif ürünleri ile dikkat çeken Bambi Yatak da sürdürülebilir yaşam tutkusuyla kapok ağacı liflerinden ürettiği Kapok Naturel Yatak ile yurt içi ve yurt dışında satışlarını katlarken, yeni yatırımlara hazırlanıyor.

Yaklaşık 4 ayık çalışma sonucu 2 milyon liralık Ar-Ge yatırımı ile Türkiye'nin ilk kapok lifli yatağı Kapok Naturel Yatak'ı ürün gamına ekleyen şirket, şimdi 2022 büyüme hedeflerini de yeni ürünlerine odaklıyor. Yeni ürünlerine yurt içinin yanı sıra yurt dışından da büyük talep geldiğini söyleyen Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, 20 ülkedeki 200 noktada, yeni ürünler ile yıllık 150 milyon TL'lik satış hedefliyor. Bambi'nin geçen yıl sonu itibariyle toplam cirosu ise 770 milyon TL civarında. Şirket, kapok ile yaratacağı ekonomik değeri ise yurt içinde 110 yeni mağaza açma hedefini hızlandırmak için kullanacak.

YÜZDE 50 BÜYÜYECEK

Hikayesi olan inovatif ürünlerle sektörde fark yarattıklarını belirten Gökmen, sözlerini şöyle sürdürdü:
"2021 yılı ciddi anlamda hem ürün hem üretim hem de lojistikte yatırım atağına geçtiğimiz bir yıl oldu. İnsan kaynağımızda iki kattan fazla büyüyerek çalışan sayımızı 420'den 1000'e çıkardık. Tüketicilerimizin bekleme süresini minimize etmek için Türkiye'nin çeşitli noktalarında 10 adet bölge deposu oluşturduk. 2021'de birçok yeni ürüne hayat verdik, birçok yeni mağaza açtık, birçok yeni ülkeye açılmayı başardık. Bugün üretim ve ihracatta oldukça başarılı bir noktadayız ve ihracatımız, ciromuzun yüzde 15'ini oluşturuyor. 2022 yılında yine yüzde 40'lık bir büyüme ön görüyoruz. İhracatta ise minimum yüzde 50 büyüme hedefliyoruz. Bu yıl hedeflerimizin büyük bölümüne de kapoku konumlandırdık. Çok inandığımız, sektörde sürdürülebilirlik, doğallık ve saflık gibi birçok kriteri değiştireceğini düşündüğümüz kapok, tüm hedeflerimize ulaşmamızdaki en büyük kozumuz olacak."

700 MAĞAZA HEDEFİ

Şirket, halihazırda yurt içinde 590 mağaza ile hizmet veriyor. 2022 yılında ise 110 yeni mağaza açarak, Türkiye'deki mağaza sayısının 700'e çıkarılması hedefleniyor. Günlük üretim kapasitesinin yaklaşık yüzde 10'luk kısmının kapok ürünlerine ayrıldığını söyleyen Gökmen, "Yıllık 50 bin adet kapoklu yatak üretmeyi hedefliyoruz. Uyku kalitesi ve konforu açısından; ısı dengesi, nefes alabilirlik ve vücut sağlığında yarattığı pozitif etki ile kullanıcılarına farklı bir deneyim yaşatacak yatağımız Bambi'nin sektöre kazandırdığı yeni bir başarı hikayesi olacak. Kapok lifli ürünlerimiz ayrıca sektörün sürdürülebilirliğine de yeni bir soluk getirecek. Kullanım sonrası geri dönüşüm ve doğaya karışması için de herhangi bir müdahale gerektirmeyen lifli ürünlerimiz, sektörde birçok üreticiyi doğal liflerle üretime yöneltecek" dedi.

BALKANLAR'A AÇILACAK

Gökmen'in verdiği bilgilere göre, dünya yatak sektörü geçen yıl 31 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşırken Türk yatak sektörü 408 milyon dolarlık hacmi ile dünyanın 14. sırasında yer aldı. Gökmen'e göre, Çin'in 9,3 milyar dolarla birinci, ABD'nin 7,7 milyar dolarla ikinci, Hindistan'ın 1 milyar dolarla üçüncü sırada yer aldığı sektörde ülkemizin ulaştığı rakamlar gideceğimiz çok fazla yol, yapmamız gereken çok fazla iş olduğunu gösteriyor.
Yurt dışında ağırlıklı olarak Almanya, Belçika Fransa gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Orta Doğu ülkelerine ihracat yapan şirket, gelecek dönemde Balkan ülkelerine açılmayı planlıyor. Hedeflerinin global bir marka olmak olduğunu belirten Gökmen, "Pandemide hem yurt içi hem yurt dışı pazarlarda ciddi bir talep patlaması yaşadık. Biz de krizi fırsata çevirerek vitesi artırdık. İzmir Torbalı'daki üretim tesislerimizde bu nedenle ilave kapasite artırımına gideceğiz" diye konuştu.

YÜZDE 80 HAVA İÇERİYOR

Bambi Yatak'ın ürünlerinde kullandığı kapok, Ekvator bölgesindeki ülkelerde yetişen kapok ağacının bir meyvesi. Pamuk gibi bitki tohumundan elde edilen kapok lifleri ağırlıklı olarak yatak, yastık ve yorgan yapımında kullanılıyor. Gökmen'in verdiği bilgilere göre, yüzde 80 hava içeren kapok lifleriyle üretilen ürünler, sıcak günlerde vücut ısısının dışarı atılmasına, soğuk günlerde vücudu sıcak tutmaya yardımcı oluyor.

BİZE ULAŞIN