Lineadecor Afrika'da büyüyor

11:19 - 06.09.2021, Pazartesi

Mutfak mobilyası üretiminde faaliyet gösteren Lineadecor, Türkiye’nin yanı sıra yurt dışında da büyümesini sürdürüyor.

Halen ABD, Suudi Arabistan, Irak, KKTC, Azerbaycan ve Pakistan'da mağazaları bulunan firma, Afrika kıtasına da adım atmaya karar verdi. Büyük bir potansiyel barındıran Afrika'da ilk mağazasını Fildişi Sahilleri'nde açan Lineadecor, şimdi Batı Afrika'daki varlığını pekiştirerek Burkina Faso'da yeni bir mağaza açmaya hazırlanıyor. Lineadecor Genel Müdürü Zeynep Ecemiş, Burkina Faso'nun başkenti Ouagadougou'da bu ülkedeki iş ortakları aracılığıyla açacakları mağazayla Lineadecor markasını ilk etapta Batı Afrika ülkelerine tanıtmayı amaçladıklarını söyledi.

Afrika kıtasının mutfak mobilyası sektörü bakımından büyük fırsatlar sunduğunu kaydeden Ecemiş, önümüzdeki dönemde gerek yeni mağazalar açarak gerekse proje bazlı işlerde yer alarak bu pazarda büyümeyi sürdüreceklerini vurguladı. Mağaza açmak için hedefleri arasında ilk etapta Hollanda, Kuveyt, Kenya, Katar ve İngiltere'nin de bulunduğunu kaydeden Ecemiş, bu pazarları seçerken özellikle GSYH, ülkelerin ithalattan aldıkları payları ve Türkiye'nin gerçekleştirdiği ihracatı dikkate aldıklarını belirtti. Ecemiş, "Turquality sisteminden de aldığımız destekle hedef pazarlarda sürdürülebilir bir ihracat anlayışı hedefliyoruz" dedi.

PROJE BAZLI İŞLER DE YOĞUNLUKTA

Mağaza açılışlarının yanı sıra yurt dışında proje bazlı işler de üstlendiklerini hatırlatan Ecemiş, bu yıl ABD, Dubai, Katar, Nijerya, Pakistan ve KKTC'de çeşitli villa ve konut projelerinde yer aldıklarını ifade etti. Ecemiş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Pandemi nedeniyle uygulanan kısıtlamalar ve hibrit çalışma şekliyle beraber, müşterilerde çokça vakit geçirmeye başladıkları evlerinde değişiklik yapma ve ana yaşam alanı olan mutfağı daha fonksiyonel bir alana çevirme isteği doğdu. Yurt içinden olduğu kadar yurt dışından da bu talepler tarafımıza ulaşıyor. Hedef pazarlar arasında mutfak kullanım alışkanlıkları değişkenlik gösterdiği için mutfak trenleri de aynı doğrultuda farklılık gösteriyor. Örneğin Amerika'da son zamanlarda modern ve fonksiyonel mutfaklar ve çoğunlukla laminant yüzeyler tercih edilirken, Azerbaycan'da mutfak kullanıcıları daha çok doğal malzemeler tercih ediyor.

KKTC'de ise laminant ve lake yüzeyler daha çok ilgi görüyor. Irak'ta ağırlıkla düz renklerden beyaz ve kreme ilgi var. Pakistan'da bu sene proje bazlı satışlara ağırlık vermiş durumdayız. Önemli hedef pazarlarımızdan bir diğeri olan Dubai'deki projelerde de laminant malzemeler tercih ediliyor. Katar ve Nijerya'daki toplu projelerimizde ise lake ve ahşap cilalı kapaklar ilgi çekiyor. Hedefimiz 2021 sonuna kadar mevcut satış noktalarımızın sayısını artırmak, uluslar arası arenada daha fazla projede yer almak ve sunduğumuz çözümlerle mutfaklardaki fonksiyonelliği artırırken aslında yaşam kalitesine değer katmak."

BİZE ULAŞIN