Bosch'tan 10 yılda 4 milyar euro’luk satış
Bosch, 2011 yılından bu yana Endüstri 4.0 ile 4 milyar euro'dan fazla satış gerçekleştirdi. Bu satışın 700 milyon euro’dan fazla kısmı 2020'de yapıldı.
Endüstri 4.0 ile ağa bağlı üretimin kendisini otomatik olarak optimize etmesi ve tek bir üründen oluşan bir parti bile olsa özelleştirilmiş ürünler üretilmesini ekonomik hale getirmek amaçlanıyor. Bosch, 2012 yılından bu yana hem kendi hem de müşterilerinin fabrikalarını bu yeni sanayi çağında sistematik olarak yönetiyor ve bu taahhüt karşılığını veriyor. Şirket son on yılda, Endüstri 4.0 ile 4 milyar euro'nun üzerinde satış gerçekleştirdi. Bu satışın, ağa bağlı üretim çözümleriyle 700 milyon euro'nun üzerindeki kısmı sadece 2020 yılında yapıldı.
Bosch'un Endüstriyel Teknolojiden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Rolf Najork, "Endüstri 4.0'ın potansiyelini erken fark ettik ve bu alanda öncü olduk. Şimdiyse bunun faydasını görüyoruz" diye konuştu. Bosch, üretim kontrolü, takip ve lojistik planlaması için akıllı yazılımları kendi üretim platformunda bir araya getiriyor. Bu, arıza tespiti için yapay zekâ analizleri gibi görevleri basitleştiren ve geliştiren daha büyük bir veri tabanına bağlanıyor. Yeni Bosch üretim ve lojistik platformu, 2021 sonunda piyasaya sürülecek.
Najork, "Yaklaşık 240 fabrikamıza, gerektiğinde genişletilip dağıtılabilen standartlaştırılmış bir Endüstri 4.0 araç kutusu sunuyoruz" dedi. Bosch, yaklaşık 400 milyon Euro'luk bir yatırım sonrasında önümüzdeki beş yıl içinde neredeyse 1 milyar Euro tasarruf sağlayabileceğine inanıyor.
Bosch, bu yıl 12-16 Nisan tarihlerinde çevrimiçi gerçekleşecek Hannover Messe Fuarında, "Endüstri 4.0'ın on yılı" gelişimini gösterecek ve teknolojik olarak esnek, akıllı bir şekilde ağa bağlı, ekolojik olarak sürdürülebilir ve ekonomik olarak başarılı geleceğin fabrikasını sergileyecek.
TÜRKİYE'DE YAPAY ZEEKA VE ENDÜSTRİ 4.0 ÇALIŞMALARI HIZLANDI
Bosch'un Türkiye'deki fabrikalarında imalat süreçlerine katma değer yaratmak amacıyla Endüstri 4.0 ve yapay zekâ projeleri üzerinde çalışmalar son yıllarda hız kazandı. Bursa Güç Aktarma Çözümleri Fabrikası bünyesindeki Ar-Ge Merkezi'nde görev yapan mühendislerin başını çektiği projeler devreye alınırken, maddi kazanç da elde edilmeye başlandı.
Bununla birlikte Bosch, Endüstri 4.0 alanındaki küresel tecrübesini 2016 yılından bu yana Türkiye'deki sanayicinin de hizmetine sunuyor. İşletmelere enerji yönetimi, ürün izlenebilirliği, operasyonel ve bilişim teknolojilerinin entegrasyonu gibi başlıklarda danışmanlık desteği veriyor ve anahtar teslim çözümler satıyor. Bosch, bugüne kadar Otomotiv, Beyaz Eşya ve Çelik sanayisi başta olmak üzere farklı sektörlerden 100'ün üzerinde şirketle temasa geçti. Portföye son olarak tekstil ve hazır giyim sektörü de eklendi.