Yeni kuralları öğrenin

25.10.2021

Tuncay Özilhan'a göre girişimleri başarıya ulaştırmanın ve kalıcı hale getirmenin yolu, öngörü sahibi olmak ve değişimi iyi yönetebilmekten geçiyor.

Adil Uçar - Levent Gürses / INBUSINESS

Şirketler, diyor Tuncay Özilhan, "Yatırım ve üretim stratejilerin, hedeflerin, iş yapış şekllerini baştan aşağıya gözden geçirmeyi sürdürecek." Dokuz farklı sektörde faaliyet gösteren Anadolu Grubu'nun kurucusu yılların duayen iş insanı.

Özilhan'ın bu sözleri genç girişimcilere... Bu değişim ve adaptasyon dönemi elbette genç girişimci ve iş insanlarına önemli fırsatlar sunuyor. Ancak Özilhan'ın tecrübelerinden süzerek işaret ettiği püf noktalarına da dikkat etmek gerekiyor. Sözü kendisine bırakalım: "Bundan sonraki dönemde operasyonel karlılık ve güçlü nakit akışı hedeflemenin ötesinde, bu süreçte elimizi kuvvetlendiren dijitalleşme ve sürdürülebilirlik çalışmalarımızda daha da yol kat etmek önemli bir öncelik olacak. Tüketici davranışlarındaki ani değişikliklere karşı esnek olmamız ve sürekli kendimizi geliştirmemiz, gelişmelere göre şekillendirmemiz gereken bir dönem yaşıyoruz. Teknolojik gelişmelere entegre olmamız, inovasyonların sunduğu verimlilik fırsatlarını tüm iş süreçlerine yansıtmamız lazım. Girişimleri başarıya ulaştırmanın ve kalıcı hale getirebilmenin yolu tüm bu konularda öngörü sahibi olabilmekten ve değişimi yönetebilmekten geçiyor."

Girişimci ve iş hayatına yeni başlayan profesyonellerin özellikle dikkat etmesi gereken bu değişimin sebeb malum, pandemi dönemi... Küçük büyük her şirket bu dönemde kriz yönetim stratejlerini uygulayarak ayakta kalmaya çalıştı. Özilhan pandemi konusunu daha Çin'de başladığı dönemde hızlıca ajandalarına aldıklarını ve kriz senaryolarını çalıştıklarını anlatı-
yor. Özilhan, "Finansal tarafta, konservatif ve proaktif bilanço yönetim, pozitif serbest nakit akımı yaratma, vermlilik ve sıkı işletme sermayesi yönetimi en kritik önceliklerimiz oldu" diyerek anlatıyor bu dönemi.

Kuşkusuz 'risk' iş dünyasında başarıya giden yolda en önemli kavramlardan biri. Risk doğru algılayıp buna göre stratejler belirlemek başarı ya da başarısızlığı belirliyor. Özilhan'a göre risk kurumsal stratejlerinin bir parçası. "Kurumsal risk yönetimi sayesinde, riskleri önceden tespit ederek, gerekli önlemler alma ve fırsatları değerlendiriyoruz" diye anlatıyor Özilhan ve ekliyor "Öncelikli riskler analiz edip, kök nedenlerinin mevcut kontrollerini de dikkate alarak, risk yönetimi stratejlerin geliştirdik. Düzenli olarak risklerle ilgili alınan aksiyonları takip ediyoruz."

Tuncay Özilhan gibi duayen iş insanlarının ruhunda girişimcilik her zaman önemli bir yer kaplıyor. İlk şirketlerini kurup büyüttükten sonra ne kadar zaman geçerse geçsin bu ruhu ilk fırsatta hayata geçiriyorlar. Nitekim Özilhan da 2015'te kurum içi girişimcilik platformu (Bi Fikir) kurarak grup bünyesindeki gençlere büyük bir fırsat alanı oluşturmuş.

Özilhan "Bu platform sayesinde çalışanlarımız tarafından pek çok konuda fikir, uygulama ve projeler geliştirilerek, altı yılda 680 milyon lira değer oluşturduk" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.