Suyla gelen mucize

02:42 - 24.10.2021, Pazar

Henüz 16 yaşındayken, Paris'te küçük bir kozmetik dükkanında doğal ürünler satan bir kadının, suyun mucizesiyle ilgili anlattıkları, onu günümüzün önemli girişimcilerinden biri olması için teşvik etti. Uzun araştırmaların ardından kendi ülkesinde yatırım kararı alan Cosmed Kurucu ve CEO'su Deren Öztürk Mataracı, bugün doğal kozmetik sektörünün önemli oyuncularından biri oldu.

Belce Örü / INBUSINESS

Girişimcilik hikayeniz nasıl başladı?

COSMED, Osmanlı'nın güzellik sırrı olan, harem kadınlarının parlak ve pürüzsüz bir cilt elde etmek için kullandıkları Çiğdem Çiçeği ile formüle edilmiş bir dermokozmetik markası. Markamızın öyküsü 16 yaşımdayken yaptığım bir Paris seyahatinde başladı. Sokaklarda dolaşırken bitki özleriyle kişiye özel kozmetik ürünleri hazırlayan bir aromaterapi dükkânına rastladım. Sahibi kozmetik aşığı Monique isminde bir kadındı ve onunla uzun bir sohbet imkânım oldu. Bitki özlerini karıştırarak yaptığı kozmetik ürünlerini incelerken bana suyun mucizevi gücünü anlattı. Canlılığın suda başlamasından, doğanın bize hediye ettiği mucizelerden, tedavi ettiği hastalardan ve kendini cilt sorunlarına adamasından konuştuk. 25 yılını kimyanın içinde, su kimyasalları üzerine çalışmalarla geçirmiş, dünyadaki su otoritelerinden biri haline gelmiş bir babanın kızı olarak bu işi benden daha uygun yapabilecek birini düşünemediğini söyledi. O gün aklımda bir kozmetik markası yaratma fikri oluşmaya başladı ve İstanbul'a döndüğümde bu fikir biraz daha netleşti.

Cosmed Cosmeceuticals fikri ne zaman oluştu? Nasıl hayata geçirdiniz? İlk sermayeyi nasıl buldunuz?

Bir kozmetik markası yaratma fikrinden hareketle Deren Kimya, kozmetik alanına yatırım kararı aldı; bir tesis kuruldu, kozmetik otoriteleriyle görüşüldü, Türkiye pazarı araştırıldı, ürünler çalışıldı. 4 yılın sonunda, Türk insanının cildine ve sorunlarına yönelik ürünlerimizle 2009 yılının Eylül ayında COSMED markası ile yola çıktık.

İlk kurulduğu günden bugüne Cosmed'in nasıl bir büyüme yolculuğu oldu?

2009 yılında insanların kendilerini daha bakımlı ve mutlu hissetmelerini sağlayacak güvenilir çözümler sunma vizyonu ile kurulan COSMED olarak "Ülkemizde de yerli ve kaliteli bakım ürünleri yapılabilir" iddiasını kanıtlamak üzere yola çıktık. Rekabetin zorlu, oyuncunun çok olduğu bir sektörümüz var. Özellikle yabancı rakiplerimizin yüksek bütçeli pazarlama çalışmaları ile marka bilinirliklerini pekiştirdikleri bir dünyada onlara kıyasla küçük bütçelerle hareket etmeye çalışmak ve dolayısıyla da doğru hamleleri yapmak durumundayız. Cosmed olarak markamızı kurduğumuz ilk günden itibaren "farklılaşma"yı stratejimizin merkezine koyduk ve gerek pazarlama gerekse de satış ile ilgili faaliyetlerimizde küçük detaylarla da olsa hep akılda kalacağımız çalışmalar gerçekleştirmeye çalıştık ve devam da ediyoruz. Tüm bu stratejinin arkasında ise bir dünya markası yaratma tutkumuz yatıyor. Hayallerimizi hedeflerimize dönüştürdüğümüz için de doğru adımlar atmak bizim için çok önemli. Markamızın her bir ürünü, güçlü ve uzun araştırmalar sonucunda, dünya standartlarında üretiliyor; eczacı ve dermatologların tavsiyeleriyle son kullanıcıya ulaşıyor. Ürünlerimiz; kaliteli, sağlıklı, güvenilir ve etkili oluşlarının yanı sıra ulaşılabilir fiyatlarıyla da dikkat çekiyor.

Bugün Cosmed sektörde hangi konumda hedef kitlesinde kimler var? Kaç kategoride kaç ürünle hangi kanallardan hedef kitlesine ulaşıyor?

Ürünlerimizi cinsiyet ya da yaş fark olmaksızın cilt bakımına meraklı, temiz içerikli ürün arayışında olan herkese ulaştırmayı hedefliyoruz. Ürün gamımızda toplam 60 ürün ve 12 serimiz bulunuyor, bu sene iki yeni serimiz daha ekleniyor ve gıda takviyesi alanına giriş yapıyoruz. Üretici firma kendimiz olduğumuz için her yıl ihtiyaca yönelik ürünler üretmek için çalışmalar yapıyoruz…

Cosmed ürünleri yetkili eczaneler, Watsons mağazaları ve online eczanelerde satışa sunuluyor.

Kaç ülkeye ihracat yapıyorsunuz? Hedefleriniz nelerdir?

Şu an 12 ülkede ihracatlarımız devam etmekte olup 2021 yılı sonuna kadar bu sayıyı 20lere ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu noktada hedef pazarları doğru bir şekilde belirlemek çok önemli. Öncelikli olarak Orta Doğu bölgesinde ve komşu ülkelerimizdeki tüketici davranışlarının benzerliğinden dolayı bu pazarları hedefledik. Bunun için çeşitli fuarlara katılarak ihracat yatırımlarımızı bu yöne dönüştürdük.

Gelecek birkaç yılda Cosmed'i yurt içinde ve yurt dışında hangi büyüklüğe taşımak istiyorsunuz?

Hedefimiz, dünyanın en başarılı etken maddeleriyle harmanlanmış dermokozmetik ürünler çıkarmayı sürdürerek, herkesin evinde, makyaj çantasında ya da valizinde yer alan uluslararası arenada gururla takip edilen bir Türk markası olmak. İhracat yatırımlarımız devam ediyor ve bunun için ekip arkadaşlarımızla yurtdışı pazarına yönelik gerekli çalışmaları yapıyoruz.

Hedefiniz ve hayalleriniz nedir? Yeni marka kimliğinizden bahsedebilir misiniz? Sizi bu yeniliğe neler itti?

2020 yılının durgunluğu nedeniyle yenilenmeye zaman ayırabildik diyebilirim. 2021 yılında markamız yenilenmiş logomuz ve ambalajlarımızla sahaya çıktık, sağlıkla keyifle eczanelere gidecek müşterilerimiz karşılarında yepyeni bir Cosmed görecek. Yenilenme stratejimizin arkasında dünyaya açılma hedefimiz var, yeni ambalajlarımız ve konseptimiz ile çiğdem çiçeğini dünyaya anlatmaya hazırız. Global bir marka olma hedefimizde ilerlerken karşımıza çıkan en büyük soru "Peki neden bir Türk markası alayım ki?" oluyordu ve bu soruya cevabımız sonradan tüm ürünlerimize dahil ettiğimiz, Osmanlı dönemi Harem kadınlarının ve Anadolu'nun güzellik sırrı olan Crocus Chrysanthus yani Çiğdem Çiçeği'ydi. Ürünlerimize çiğdem çiçeğini dahil ettik fakat ambalajlarımızla aynı mesajı veremediğimizi fark ettik ve Cosmed bir yenilenme sürecine girdi. Topkapı Sarayı Harem'inden aldığımız ilhamla yeni bir marka kimliği yarattık, logo tasarımımızdan ürün gruplarımızın renklerine, fontlarımızdan, ikonlarımıza kadar daha biz bir konsept yarattık. Biraz tarih var biraz bugün ve gerçekten yabancı iş ortaklarımız tarafından büyük bir beğeniyle karşılaştık bu bizi çok mutlu etti, eminim ki Cosmed için yepyeni bir yolculuk başlıyor.

BİZE ULAŞIN