Yerli ortaklara dünyanın fırsatı

02:02 - 21.10.2021, Perşembe

KOBİ'leri uluslararası ticaretle tanıştıran GittiGidiyor, iki binin üzerinde satıcıya e-ihracat imkanı sağladı. Öget Kantarcı, "Bu sayede, iş ortaklarımız olan KOBİ'ler yurt içinde satış yapar gibi ürün listeleyerek eBay'in 187 milyon kullanıcısına ulaştı" diyor. E-ihracatçı sayısının bu yıl sonunda iki katına çıkarılması hedefleniyor.

Arzu Kurum / INBUSINESS

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mimarlık Fakültesi mezunu üç arkadaşın küçük bir bütçe ile 2001'de kurduğu GittiGidiyor, bugün 25 milyon ürünün satıldığı dev bir platform olarak faaliyet gösteriyor. Serkan Borançılı, Burak Divanlıoğlu ve Tolga Kabataş'ın dünyanın en büyük online pazaryerlerinden biri olan eBay sitesinden esinlenerek kurduğu girişim, 2011'de eBay çatısı altına girdi. Bu aşamadan sonra ise büyüme grafiğinde önlenemez bir yükseliş gerçekleştirdi.

Türkiye'nin online alışveriş platformuyla tanışmasına öncülük yapan GittiGidiyor, 2020'yi yüzde 50 büyümeyle tamamlayarak, 2020 sonu itibarıyla kayıtlı kullanıcısını 33 milyona, sayfa görüntülenme sayısını ise altı milyara ulaştırdı. 2019'da, 100 bin olan ve son üç-dört yıldır bu civarda seyreden toplam satıcı sayısı ise 2020'de 117 bine yükseldi.

EKONOMİNİN İLACI E-İHRACAT

Global arenada 190 pazarda faaliyet gösteren eBay'de performanslarıyla göz doldurduklarını söyleyen GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı şöyle devam ediyor: "Türkiye, son 4-5 yıldır en hızlı büyüyen pazarlarından biri. eBay şirketi olmanın avantajı ile yerli ürünlerimizi dünya çapında 187 milyon kullanıcıyla buluşturabiliyoruz. Diğer yandan, GittiGidiyor Genel Müdürlüğü ile birlikte 2018'den bu yana eBay MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) Bölge Direktörlüğü görevini de yürütüyorum. eBay'in MENA Bölgesi'ndeki faaliyetlerini de bize emanet etmesi, Türkiye'nin geleneksel ticarette olduğu gibi artık e-ticarette de bölgesel oyuncu olarak varlık göstereceğinin önemli bir işareti."

Bugün Türkiye'de hanelerin yüzde 91'i evden internete erişim imkanına sahip. 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı yüzde 79'a, aynı kitle içinde internetten alışveriş yapanların oranı ise 10 yılda, sekiz kattan fazla artarak yüzde 36,5'e ulaşmış durumda. Özellikle yeni jenerasyonun adaptasyon hızı göz önüne alındığında dijital evrimleşme her geçen gün daha da hızlanıyor. Bu gelişmeler ışığında bu yıl da sektörün büyüme trendinin devam edeceğini öngören Öget Kantarcı, özellikle e-ihracatın, pandemi sürecinde sıkışan ekonomiler için kritik bir öneme sahip olduğuna vurgu yapıyor.

GittiGidiyor, e-ihracatı, Türkiye ekonomisini de canlandıracak son derece önemli bir atılım alanı olarak görüyor. Türkiye'de, e-ihracatın toplam ihracat içindeki payı yüzde 1 civarında. Bu oranın 2023'e kadar ise yüzde 5'e çıkabileceği öngörülüyor. GittiGidiyor da sınır ötesi ticarete iki taraflı yatırımını sürdürüyor. DNA'sında dijitalleşme olan şirket, bu yöndeki gelişmeleri odağına almış durumda. Önümüzdeki dönemde dijitalleşme ve e-ihracatı daha fazla geliştirmek üzere çalışmalarını sürdürüyor.

ANADOLU DİJİTALLEŞTİ

Çalışmalardan biri, mevcut iş ortaklarının yüzde 90'dan fazlasını oluşturan KOBİ'leri e-ticaretle daha fazla tanıştırma üzerine… "Bu dönemde Anadolu'da dijitalleşme çalışmalarını daha ağırdan almış birçok işletme, biz ve bizim gibi online pazaryerleri aracılığıyla hızlı bir şekilde e-ticarete girdi" diyen Kantarcı, önümüzdeki yıllarda da işlerini e-ticarete taşıyan firma sayısının artmaya devam edeceğini öngörüyor. 2021'de başta Anadolu'daki KOBİ'ler olmak üzere GittiGidiyor'dan satış yapmaya başlayan işletmelerin sayısının en az yüzde 20 artırılması planlanıyor. Öget Kantarcı, "KOBİ'ler yurt içinde satış yapar gibi ürün listeleyerek eBay'in 187 milyon kullanıcısına ulaştı" diyor. E-ihracatta da beklenti yüksek. 2021'de e-ihracat yapan satıcı sayısının iki katına çıkarılması hedefleniyor.

E-TİCARETTEN GERİ DÖNÜŞ YOK

GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı'ya göre e-ticaret ülke ekonomisi açısından ciddi gelişmeler vadederken, aynı zamanda e-ihracatla marka ve KOBİ'leri geleceğe taşıyacak önemli bir unsur. Pandemi sürecini perakendede "Omnichannel 2.0" şeklinde açıklayan Kantarcı, artık mobil, her kanalda görünürlük, uçtan uca servis, müşteri hizmetleri dizaynını da içine alan sistem çok kanallı yürütülecek. Dolayısıyla markalar ve KOBİ'ler bu hizmetleri kolayca sunan online pazaryerlerine daha fazla dahil olmaya başlayacak. Öget Kantarcı, "Çok yakın bir gelecekte e-ticaretin, perakendenin ayrılmaz bir parçası haline geleceğine inanıyorum. Orta vadede ise e-ticaret hizmeti vermeyen perakendecilerin bugün 'Telefonu olmayan dükkan sahipleri' ile aynı algıya sahip olacağını düşünüyorum" yorumunu yapıyor.

BİZE ULAŞIN