Vakıf Katılım dijitalle büyüyecek

27.04.2021

Ayfer Arslan / INBUSINESS

Pandemi ile bankacılık sektöründe de ezberler bozuluyor. Eskiden güvenlik endişesi veya alışkanlıklar nedeniyle dijital kanalları kullanmaktan kaçınan müşteriler, şimdi dijitale göç ediyor. Vakıf Katılım Bankası Genel Müdürü İkram Göktaş, pandemi ile genç-yaşlı ayrımı olmaksızın insanların çok hızlı bir şekilde yeni sürece uyum sağladığını belirtiyor.

Katılım bankacılığının en genç üyelerinden Vakıf Katılım Genel Müdürü İkram Göktaş, geçen yıl sektörün bütün olumsuzluklara rağmen başarılı bir dönemi geride bıraktığını belirtirken, sektördeki hareketliliğin kendilerine de yansıdığını ifade ediyor. Hatta oranlara bakılırsa sektör ortalamasının da üzerinde bir büyüme ivmesi yakalamışlar. 2020 sonu itibarıyla Vakıf Katılım'ın toplam aktiflerinin yüzde 75,2 büyüdüğünü söyleyen Göktaş, toplanan fonlarda yüzde 72,4, kullandırdıkları fonlarda ise yüzde 58,8 artış yakaladıklarını dile getiriyor.

EZBERLER BOZULDU

Pandemi nedeniyle bütün sektörlerde ezberlerin bozulduğu 2020'de çalışmalarını büyük bir gayret ile sürdürmeye devam ettiklerini anlatan Göktaş'a göre büyümelerinin sırrı yeni sürece hızla adapte olarak tüm birimlerinde gerekli önlemleri almalarında yatıyor. Ekonomik İstikrar Kalkanı paketinde aktif rol üstlenmeleri, her kesimin ihtiyacına karşılık veren finansman paketleri, KGF destekli krediler ve sukuk ihraçları da yılı başarılı bir şekilde kapatmalarında etkili olan diğer aksiyonlar.

Uzaktan çalışma modeli bankalar için de yeni deneyimlenen bir alan. Hatta bu konuda samimi itiraflarda da bulunan Göktaş, "Pandemi öncesinde biri 'esnek mesai çalışma modeline geçin, maliyetlerden tasarruf edin' dese çalışanlarımızın yüzde 10'unu bile eve göndermekte tereddüt ederdik. Pilot uygulamasını yapar, öyle hayata geçirirdik. Pandemi bize bu fırsatı vermedi. Personelimizin yarısını eve gönderdik. Şu anda yüzde 75'ini uzaktan çalıştırıyoruz" diyor.

DİJİTAL KANALLARA HIZLI GÖÇ

Aynı hızlı geçiş müşteri alışkanlıklarında da gözleniyor. Dijital kanallardan yapılan işlem sayısı her geçen gün artıyor. Göktaş, daha önce bankacılık işlemlerinin dijital kanallara göç etmesini hedefleyen ancak bu hedefe ulaşmakta zorlanan bankacılık sektörü açısından pandeminin kendilerine bu alanda bir fırsat sunduğuna işaret ederek şu tespitte bulunuyor: "Dijital sistemlerde güvenlikten kaynaklı bazı zafiyetler gündeme geliyordu. Özellikle belirli yaş grupları bu sistemlere çok sıcak bakmıyordu. Fakat pandemi ile beraber yaş ayrımı olmaksızın insanların çok hızlı bir şekilde yeni sürece uyum sağlaması sonucu işlemlerin dijital kanallara göç ettiğini gördük."

Vakıf Katılım müşterilerinin yüzde 61'in üzerinde bir oranda dijital bankacılık kanallarını kullandığını söyleyen İkram Göktaş, son dönemde işlemlerin yüzde 85'inin dijital kanallardan gerçekleştiğini ifade ediyor. Banka'nın kuruluşundan beri 150 milyon doların üzerinde teknolojiye yatırım yaptıklarını kaydeden Göktaş, pandemi döneminde bu yatırımlarının karşılığını alarak maliyetlerde ciddi oranlarda düşüş sağladıklarının altını çiziyor.

YÜZDE 40 BÜYÜME HEDEFİ

Göktaş'a göre 2021 yılı da 'pandemi ile mücadele ve ekonomik reformlar' ile geçecek. Vakıf Katılım olarak karlı ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle yeni fırsatları titizlikle değerlendireceklerini anlatan Göktaş, Türkiye ekonomisine en yüksek katkıyı sunacak sektörlere özel geliştirecekleri ürün ve hizmetler ile bu yıl minimum yüzde 40 civarında büyümeyi hedeflediklerini açıklıyor. Bu sektörlerin hangileri olduğuna gelince; '4İ' olarak adlandırılan, 'İmalat, İstihdam, İhracat ve İnovasyon'a, 'İthal ikamesi'ni de ekleyerek '5İ' tanımlaması yapıyor. Ayrıca enerji, sağlık, ilaç ve aşı alanlarında Ar-Ge çalışması yapan firmaları da destekleyeceklerini aktaran Göktaş, tarım bankacılığında yeni ürünler geliştirip hem çiftçiler hem de tarımla uğraşan tüzel kişilere ihtiyacı duydukları finansmanı sağlayacaklarını dile getiriyor. Göktaş, "Bu yıl da hareketli bir yıl olacağını düşünüyoruz. İnişler çıkışlar mutlaka oluyor ama kurun da sabitlenmesiyle birlikte daha stabil bir yıl bizi bekliyor. Bunun için de elimizden gelen gayreti göstereceğiz" diyor.

UMUTLU BEKLEYİŞ

Vakıf Katılım Genel Müdürü İkram Göktaş, bu yıl Türkiye ekonomisinin gidişatı ve sektöre ilişkin ise oldukça umutlu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı Reform Paketi'nin iş dünyasında memnuniyetle karşılandığını belirten Göktaş, "Bu paket ülke ekonomisinin önünü açacak" diyor. Ayrıca yatırım ortamının iyileştirilmesi, reformların devam etmesi ve enflasyonla mücadeleye ilişkin verilen mesajlar da ekonomide beklenen atılımlar olarak önem taşıyor. Göktaş'a göre kuşkusuz bankacılık sektörü de bu reformlardan olumlu yönde etkilenecek. Covid-19 ile mücadele yılı olan 2020'yi Türkiye ekonomisinin yüzde 1,8'lik büyümeyle tamamladığını hatırlatan Göktaş, "Aynı yılın son çeyreğinde ise büyüme yüzde 5,9 oldu. Bu yıl itibarıyla bu büyüme trendinin devam edeceğini düşünüyoruz. Taleplerden de bunu görebiliyoruz" diyor.

EKONOMİ CANLANACAK

Göktaş'a göre uzun vadeli yatırım yapmak için bugünkü faiz oranları veya kar payı oranları çok uygun olmasa da enflasyonun mayıs ve haziran ayları gibi yavaş yavaş inişe geçmesiyle bu oranlar da düşecek. Göktaş, şu öngörülerde bulunuyor: "Güvenin arttığı yerde yavaş yavaş yatırımlar ve tüketim artacak. Pandemiden dolayı sektörlerin önemli bir kısmı faaliyet göstermiyor. Aşı ile birlikte doğal bağışıklık devreye girdiği zaman ekonominin önce bir hızlı tüketimle canlanacağını, daha sonra bunun dengeye oturarak yatırım harcamalarının da devreye gireceğini düşünüyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.