Burgan Bank'tan 1 milyar TL net kâr
Burgan Bank, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde vergi öncesi kârını 1,3 milyar TL, net kârını ise 1 milyar TL olarak açıkladı.
Burgan Bank, 2022 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı. Buna göre bankanın, vergi öncesi kârı 1,3 milyar TL, net kârı ise 1 milyar TL oldu.
Konsolide aktif büyüklüğünü 2021 yıl sonuna kıyasla yüzde 42 artırarak 59,4 milyar TL'ye yükselten Burgan Bank'ın, 30 Eylül 2022 itibarıyla konsolide net nakdi kredileri ile finansal kiralama alacakları toplamı, bir önceki yıl sonuna göre yüzde 28 büyüyerek 35,5 milyar TL oldu.
Mevduat toplamı ise yılsonuna göre yüzde 47 artışla 35,7 milyar TL'ye yükseldi. 30 Eylül 2022'de Burgan Bank'ın öz kaynakları 4,9 milyar TL'ye, katkı sermaye dahil öz kaynakları 8,6 milyar TL'ye ulaştı. Burgan Bank'ın sermaye yeterlilik oranı ise konsolide bazda yüzde 19,7, solo bazda yüzde 21,7 olarak gerçekleşerek sektör ortalamasının üzerindeki seyrini sürdürdü.
"ON MARKAMIZ BU YILIN 'EN İYİ DİJİTAL BANKACILIK' PLATFORMU SEÇİLDİ"
Bankanın odağına aldığı dijitalleşme yatırımlarının üçüncü çeyrekte de hız kesmeden devam ettiğini ifade eden Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, "Burgan Dijital kullanıcılarına tanıttığımız yeni dijital bankacılık markamız 'ON' bir yıl gibi kısa bir sürede büyük ilgi gördü. Her daim kazançlı, dinamik ve çözüm odaklı bir anlayışla yönettiğimiz ON markamızın Global Finance tarafından düzenlenen Best Digital Bank 2022 yarışmasında 'En iyi Dijital Bankacılık' platformu seçilmesinin gururunu yaşıyoruz" dedi.
"DİJİTAL BANKACILIKTA MEVDUAT HACMİ YÜZDE 104 ARTTI"
Müşteri tabanının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 57 artış gösterdiğini belirten Murat Dinç, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Perakendeden otomotive kadar farklı sektörlerle hayata geçirdiğimiz güçlü iş birlikleri sayesinde, vaat ettiğimiz kazançlı ve kolay bankacılığı sunmayı başardık. Ayrıca birçok sektörde giderek artan bayi kredi ağımızla tüketici finansmanında da ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Güçlü alternatif dağıtım satış kanallarımız sayesinde özellikle kredi ürünlerimizi bu dönemde 2021 yıl sonuna kıyasla yüzde 377 oranında büyüttük. Dijital Bankacılık olarak mevduat hacmimizi ise rekabetçi ürünlerimiz sayesinde yüzde 104 oranında artırarak çok iyi bir gelişim yakaladık. Önümüzdeki dönem hayata geçireceğimiz yeni dijital servis ve iş modelleriyle ses getirmeye devam edeceğiz."