Fibabanka'dan ‘Alışgidiş’ ile mağazada kredi
Fibabanka, nakit ve kredi kartı ödemelerine alternatif ‘Alışgidiş’ uygulamasını hayata geçirdi. Alışgidiş, bankaya gitmeden 15 sektörde, 55 kurumsal marka ile 11 bin 400 mağaza ve 100’den fazla e-ticaret platformunda anında kredi imkânı sağlayacak.
Ayfer Arslan / INBUSINESS
Pandemide hızlanan dijitalleşme yatırımları ile birlikte Türk bankacılık sektöründe kredi kartına alternatif yeni nesil ödeme çözümleri de çeşitleniyor. Son yıllarda ekosistem ve platform bankacılığı stratejisi kapsamında teknoloji yatırımlarına ağırlık veren Fibabanka, Alışgidiş kredileri ile tüketicilere yeni nesil finansal ödeme imkanı sunuyor.
Alışgidiş, Fibabanka müşterisi olsun olmasın herkese, mağazalarda ve e-ticaret platformlarında; kredi kartsız, bankaya gitmeden ve 36 aya varan vade seçenekleriyle alışveriş imkanı sağlıyor. Konuya ilişkin İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Fibabanka Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Mert, dijitalleşmenin kredi kartı ekosisteminde ezberleri bozduğunu vurgulayarak, dünyada BNPL (Buy Now, Pay Later), yani 'Şimdi Al Sonra Öde' olarak bilinen tüketici finansman yöntemini, Türkiye'de 'Alışgidiş' olarak hayata geçirdiklerini söyledi. Ekosistem ve platform bankacılığı ile sektördeki en geniş kredili satış noktasına ulaştıklarını belirten Mert, "Fibabanka müşterisi olsun olmasın herkes, kredi kartı limiti ve taksiti ile sınırlı kalmadan, uzun vadelerde ödeme esnekliğine anında sahip olacak" diye konuştu. Alışgidiş, bankaya gitmeden 15 sektörde, 55 kurumsal marka ile 11 bin 400 mağaza ve 100'den fazla e-ticaret platformunda anında kredi imkânı sağlayacak.
SERVİS BANKACILIĞI HEDEFİ
Basın toplantısında yöneltilen bir soru üzerine finansal teknolojilere yönelik yatırımlarından da bahseden Mert, 5 yıl önce Finberg'i kurarak bu ekosisteme 52 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını ve 150 milyon dolarlık bir değer oluşturduklarını aktardı. Şu anda bazı fintek kuruluşlarının bankacılık lisansı alma peşinde olduğunu belirten Mert, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Fibabanka olarak, 2017 yılı itibarıyla, dijital banka olma stratejimizle kendimize bir yol çizerek teknolojiye yaptığımız yatırımları hızlandırdık. Amacımız, bankacılık lisansı olan bir teknoloji şirketi haline gelmek. Rotamız geleceğin bankacılığı. Fibabanka, Türkiye'nin en iddialı servis bankası olacak."
21,9 MİLYON KİŞİNİN KARTI YOK
Toplantıda, Alışgidiş kredilerinin detaylarını anlatan Fibanka Ekosistem ve Platform Bankacılığı'ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk de e-ticaret hacmindeki artışa dikkat çekerek şunları söyledi: "E-ticaret hacmi, her yıl yüzde 70 oranında artıyor. E-ticarette tek ödeme aracı kredi kartı. Hem mağazadan yapılan alışverişte, hem e-ticarette kredi kartına alternatif ödeme aracına ihtiyaç var. Alışgidiş bu ihtiyaca cevap verecek. Çünkü hali hazırda kredi kartı alamayan 21,9 milyon kişi sözkonusu. Tüketiciler bu ürün ile karta ihtiyaç duymadan veya herhangi bir limite takılmadan 11 bin 500 noktada, 36 aya varan vadelerde ödeme imkanına kavuşacak."
Ertürk, hedeflerinin, 3 yıl içinde 25 bin Alışgidiş noktasına ve 10 milyon tüketiciye ulaşarak 175 milyar TL finansman sağlamak olduğunu sözlerine ekledi.