VakıfBank ile uzaktan müşteri olma dönemi

10:02 - 01.06.2021, Salı

Advertorial - Bankacılık, dünya genelinde pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri olsa da müşterilerin bu dönemde dijital dünyanın getirdiği kolaylıkları daha çok benimsediğini gördük. Geleceğe sağlıklı ve güçlü bir yapıyla ulaşmak için dijital banka haline gelmek zorunlu hale geldi diyebiliriz. Bu değişim elbette sadece Türkiye özelinde değil global ölçekte de yaşanıyor. Yeni sistemde artık sadece finanstaki uzmanlık yeterli değil. Finans ve teknoloji ile bağlantılı olarak üniversitelerde açılan yeni bölümler gidişata dair ipuçları veriyor. Artık açık bankacılık, API'ler, dijital platformlar, platform ekosistemleri, dijital uygulama pazar yerleri ve iş birlikleri, modüler tasarımlar ve bulut bilişimin bir arada olduğu 'Platform Bankacılığı' kavramı çok konuşuluyor. Platform tabanlı modeller, firmaları etkili ve çevik karşılık vermek konusunda güçlendiriyor. Platform ve ekosistem tabanlı finansal hizmetler sektörüne müşteri odaklı geçiş, yeni bir kökten değişim ve aracısız ortam dalgası yaratacak.

Geleceğin bankacılığında insan ön planda

Uzaktan müşteri edinimi ile dijital bankacılık dönüşümünde önemli dönüm noktalarından birini geride bıraktık. Bu uygulama süreçleri hızlandırıp kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda müşterinin bankayı doğrudan dijital bir varlık olarak tanımasını da sağlıyor. Bu kanalla gelen müşterinin yolculuğunun da dijitalde devam etmesi, tüm ürün ve hizmetleri bu kanallardan beklemesi elbette doğal bir durum. Haliyle bankaların dijital kanallara yatırım yapmaları ve buraya özel hizmetler, avantajlar sunmaları kaçınılmaz olacak. VakıfBank olarak, yüz tanıma teknolojisine aylar önceden hazır olan bankalardan biriyiz. Bu teknolojiyle limit artırma, şifre, hesap işlem türü değişikliği ve aktivasyon işlemlerini çağrı merkezi aramadan ve şubeye gitmeden mobil bankacılık üzerinden gerçekleştiren Türkiye'de ilk banka olmuştuk. Bu sayede uzaktan müşteri olma uygulamasını da çok hızlı ve güvenli bir şekilde başlattık. Uygulamayı kullanan kişinin yüzüyle bu kişiye ait çipli T.C. kimlik kartından alınan biyometrik fotoğrafı eşleştirerek kimlik doğrulamasını hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. Uygulamaya gösterilen yoğun ilgi, müşterilerimizin de bu tür teknolojik kolaylıklara ne kadar hazır olduğunu bir kez daha gösterdi. Bütün bu gelişmeler müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru karşıladığımızı, yaptığımız yatırımların doğru noktalarda olduğunu ve sektörde bir fark yarattığımızı gösteriyor. Robotik süreçler, yapay zeka uygulamaları elbette bankacılık süreçlerinin yönetiminde önemli değişimler yaratıyor. Bunların bir kısmı müşterilerle doğrudan temas ettiğimiz noktalarda bir kısmı ise kendi iç süreçlerimize yönelik olarak gerçekleşiyor. Geleceğin bankacılığını tasarlayan ve öncü uygulamalara imza atan bir bankayız ama teknolojik gelişmelerin hiçbir zaman yüz yüze bankacılığın sonu anlamına geldiğini düşünmüyoruz. Geleceğin bankacılık modellerinde, görevleri farklı olsa da insan unsurunun her zaman ön planda olacağına inanıyoruz. Malumunuz olduğu üzere, dijital çağ olarak adlandırdığımız bu süreçte yapay zekâ, robotlar, sensörler, bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve tüm bunların bulut teknolojileriyle birleşmesi sonucunda oluşan dijital platformlar tüm sektörleri değişime zorluyor. Bankacılık, bu değişime en hızlı uyum sağlayan sektörlerin başında geliyor. Biz VakıfBank olarak bu anlayışla dijitalleşmeyi merkeze alan ürün ve hizmetlerimizle ticari hayatı kolaylaştırıyoruz. Yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi dijital platformlarımıza entegre ederek daimi bir gelişim sağlıyoruz. Teknolojiyi günlük hayatta karşılaşılan sorunları çözmek, sahadan aldığımız geri bildirimlerle tespit ettiğimiz müşteri talep ve ihtiyaçlarını karşılamak için kullanıyoruz.

Toplam 9.5 milyon dijital müşteri

"Gelecek sahip olduğu veriyi yönetebilecek şirketlerin olacaktır" yaklaşımıyla veri analitiğini kullanıyor, ihtiyaca göre çözüm üretiyoruz. Hız ve güvenliği temel alan gerçekçi çözümlerimizin merkezinde ise yapay zekâ var. Yapay zekâ, blok zincir, açık bankacılık ve robotik yazılım gibi kavramlar, artık bankacılık uygulamalarımızın olmazsa olmazı. Tüm bu teknolojileri yakından izliyor, geliştiriyor ve müşterilerimiz için bünyemize katıyoruz. Dijital avantajlarımız sayesinde 2020 yılında 2,4 milyona yakın yeni dijital müşteri kazandık. Yılın ilk 4 ayındaki yeni dijital müşteri sayımız yaklaşık 400 bin oldu. Robotik sistemlerimiz, çağrı merkezi çalışanlarımıza yardımcı olurken, toplam 9,5 milyon dijital müşterimiz internet ve mobil bankacılık hizmetlerimizi kullanıyor. Şu anda şube dışı kanallardan yapılan işlemlerin oranı yüzde 95'i aşmış durumda.

VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan

BİZE ULAŞIN