ÇİFTÇİNİN ZİHİN HARİTASINI ÇIKARIYOR

18.04.2022
1960’lı yıllarda Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan global gıda şirketi Cargill, sürdürülebilir tarım uygulamaları ile eğitimlerini yaygınlaştırmada hedef büyüttü. Çiftçilere verilen tarlada özel danışmanlık hizmeti ile birlikte dijital araçlara erişim olanağı sunan 1000 Çiftçi 1000 Bereket programının etki alanı da giderek genişliyor.

Çiğdem Yücesoy Subaşı / INBUSINESS

Bugüne kadar 12 ilde mısır, ayçiçeği ve kanola üreticisi 4 bine yakın çiftçiye ulaştıklarını söyleyen Cargill Gıda Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Hindistan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Murat Tarakçıoğlu, bu sayede geçen yıl kuraklığa rağmen yüzde 23'lük verim artışı sağlandığını söylüyor ve ekliyor: "Dijital tarım uygulamaları ile bugüne kadar yaklaşık 80 bin futbol sahası büyüklüğüne denk gelen 400 bin dekar alanda 3 bin 300'den fazla dijital toprak analizi yapıldı.

Bu yıl Bursa ve Kocaeli'deki çiftçilerin de dahil edildiği program kapsamında tarlada sera gazı emisyonu takibi çalışmasını başlatacağız." 1000 Çiftçi 1000 Bereket'e, 2021 yılında yapılan her 1 liralık yatırımın, 3,03 lira değerinde sosyal getirisi oldu.

NISANDA AÇIKLANACAK

Cargill Gıda'nın gündeminde yine çiftçilere yönelik kapsamlı bir çalışma daha var. Araştırma şirketi KONDA ile 'Çiftçilerde Değişim' ve 'Çiftçinin Zihin Haritası' üzerine araştırma yapan Cargill için sonuçlar yol gösterici olacak. İlk fazı geçen yıl tamamlanan araştırmanın ikinci fazı nisan ayında açıklanacak.

AĞAÇLARIN ALTINDA BİR HAYAT HAYALİ

Murat Tarakçıoğlu, hafta arası yoğun iş akışının ardından hafta sonunu ailesi ve sevdikleriyle vakit geçirmekten büyük keyif alıyor. Çocukluk yaşlarındaki en büyük hayali ise bir hayli ilginç: "Kendi kullandığım otobüsümle uzun yollara çıkmayı hayal ederdim. Ancak zamanla bu tutkum başka yöne kaydı. Artık yazlıkta elektrikli motor kullanıyorum. Bir bakıma daha çevreci oldum diyebilirim. 26 yıldır gıda işinin içindeyim. İşimin de etkisiyle sanırım, üretmeye odaklandım. 12 yıl önce elma yetiştiriciliğine başladım. Tamamen amatör olarak devam ediyorum. Toprağa diktiğim elma fidanının meyve verdiğini görmek, onu dalından koparıp lezzetini deneyimlemek, sevdiklerimle paylaşmak bambaşka bir keyif... Bazen bütün dünyayı o ağaçların altına sığdırıyor gibiyim. Sevgi ve emek verdiğim bir ürünün ailem ve sevdiklerim tarafından beğenilmesi de ayrı bir mutluluk kaynağı benim için."

TAKIM OYUNU

Türkiye'de 30 yıldan fazla bir zamandır kullanılan doğrudan satış sistemi son yıllarda yerli ve yabancı yatırımcının akınına uğruyor. Türkiye'nin gerek nüfusu gerekse girişimciliğiyle doğrudan pazarlama için çok yüksek potansiyele sahip taşıdığını söyleyen Jeunesse Global Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan Genel Müdürü Onur Öner, pandemiyle birlikte ekosistemde hızlı bir büyüme yaşandığını söylüyor.

İşini, gelirini kaybeden kişilerin ek kazanç ya da tam zamanlı iş fırsatı yakalamak amacıyla sisteme katıldığını belirten Öner, "Pandemi ile doğrudan pazarlamanın sadece A planı olmakla kalmayıp değerli bir B planı alternatifi olduğu görüldü" diyor. Doğrudan pazarlama, 2019 yılında 1,3 milyon kişiye gelir sağlarken pandemiyle birlikte bu sayının 1,5 milyona kişiye çıktığı tahmin ediliyor. Distribütörlerin yüzde 80'inin kadın olduğu sistemde, kendi işini yapmak isteyen 35 yaş altı erkek girişimcilerin de sayısındaki artışla bu oran yüzde 75'e geriledi.

HEDEF BÖLGE LIDERLIĞI

3 milyar TL'lik bir büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen Türkiye doğrudan pazarlama sektöründe yedi yıldır faaliyet gösteren ABD merkezli Jeunesse Global Türkiye'nin de iş hacminde artış var.

Öner, Türkiye operasyonu olarak Avrupa ve Orta Doğu (EMEA) bölgesinde ciroda beşinci sıradayken 2021'de dördüncü sıraya yükseldiklerini söylüyor. 2021'i dolar bazında yüzde 60 büyümeyle kapattıklarını belirten Öner, "Jeunesse Global'in faaliyet gösterdiği 140 ülke arasında en hızlı büyüyen beşinci ülke olduk" diyor.

2022'de 73 ülkenin yer aldığı EMEA coğrafyasında ilk 3'e girmeyi hedefleyen Türkiye operasyonunun gözü ise bölge liderliğinde.

SORUMLULUK ALANI GENİŞLİYOR

Gıda takviyesi ve kozmetik kategorilerinde satış yapan Jeunesse Global Türkiye, lokal üretim de yapıyor. Geliştirdikleri yeni ürünlerin iç ve dış pazarda çok ilgi gördüğünü ifade eden Öner, "Operasyonel ve üretim gücümüz sayesinde son iki yılda Türkmenistan ve Azerbaycan, Türkiye'nin yönetimine dahil edildi" diyor. Arnavutluk'un da yakın zamanda Türkiye'ye bağlanacağını belirten Öner'in böylelikle sorumluluk alanı daha da genişleyecek. Tutkuyla bağlı olduğu yelkenli sporuna da zaman ayırmaya devam edecek: "Denizde kendimi bir adım geriye çekip büyük resme bakma şansı elde ediyorum. Benim için meditasyon yapmak gibi. Aynı zamanda takım oyunun önemi, beklenmedik çevresel faktörlere karşı uyum sağlama gereksinimi, sabırlı ve ihtiyatlı olma zorunluluğu ile yönetim becerime büyük katkı sağlıyor."

DÜNYAYI BİLİM KURTARACAK

UNESCO'nun 2021 Bilim Raporu'na göre dünya çapında bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik (STEM) alanını seçen kadınların oranı sadece yüzde 33. Oysa STEM eğitimine eşit erişim; refahın eşit paylaşımı ve yoksulluğun azaltılması açısından son derece kritik bir öneme sahip. Bu konuda kadınlara yönelik eşitsizlikleri ortadan kaldırmak dünyadaki bu sorunu önemli ölçüde azaltmak anlamına geliyor.

PepsiCo, bu küresel meselenin çözümüne katkıda bulunmak amacıyla STEM alanında kız çocuklarına daha fazla yer açacak bir sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdi.

GELECEK İÇİN KRİTİK

PepsiCo Bilim Kızları Akademisi ile 200 kız öğrenciye TEV üzerinden burs sağlayacaklarını söyleyen PepsiCo Genel Müdürü Ece Aksel, "STEM alanlarına kadınların katılımının düşüklüğü genelde kız çocuklarının bu alanlara ilgi ve yeteneklerinin olmadığı şeklinde açıklanıyor. Ancak istatistikler bunun tersini söylüyor" diyerek çarpıcı rakamlar paylaşıyor: "UNDP'nin verilerine göre Türkiye'de STEM alanlarından mezun olanlar arasında kadınların oranı yüzde 34.7. Üniversite yerleştirmelerinde ilk 1000'de yer alan sayısal bölüm öğrencileri içerisinde STEM alanlarına yerleşme oranı erkeklerde yüzde 81.3, kızlarda ise yalnızca yüzde 18.6 civarında. Rakamların ötesinde kadınların bu alanlarda kariyer tercihi yap(a)mamalarının nedenlerini anlamak, alandaki toplumsal cinsiyet eşitsizliğini ortadan kaldırmamız için bize bir yol haritası oluşturacaktır. Kız çocukların STEM alanlarına uygun olmadıklarına ilişkin olumsuz ön yargıların önüne geçmemiz gerekiyor"

DAHA İYİSİNİ YAPABİLİRSİNİZ

Öğrencilere verilecek bursun yanı sıra eğitimden, mentorluğa, seminerlerden panellere kadar uzanan geniş bir destek programı uygulanacak. Karadelikler, nötron yıldızları ve teorik astrofizik konusundaki araştırmaları ile dünya çapında ses getiren bilim kadını Feryal Özel'le proje için iş birliği yapıldı. "Toplumları geleceğe taşıyan bilim ve teknolojide kadınların yeteri kadar olmadığı bir dünyada refah dolu bir gelecek inşa edilemez" diyen Özel, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Yaşadığımız son iki yıla baktığımızda pandemiyi ele alırsak çözümün bilimden geldiğini görüyoruz. Aşılar, solunum cihazları, medikal giysiler gibi birçok çözüm bilim alanından geldi. Genç kızlarımızla bilimde çok güzel işlere imza atacağımıza inanıyorum. Ben kendi hayatımdaki tüm zorluklara rağmen yaptıysam siz daha iyisini yapabilirsiniz demek için buradayım."

TÜRK TURİSTLERE KATAR DAVETİ

2022 FIFA Dünya Kupası için hazırlıklarını sürdüren Katar'da geri sayım başladı. Katar'ın ev sahipliğinde 21 Kasım-18 Aralık 2022'de yapılacak Dünya Kupası için özel olarak 7 yeni stadyum inşa edildi. Ancak yatırımlar bununla sınırlı kalmadı. Otelden metroya, yollardan altyapıya kadar bir dizi yatırımla ülke adeta yenileniyor. Katar Turizm Uluslararası Pazarlar Başkan Yardımcısı Philip Dickinson, "Otel yatırımları ile yatak sayımızı artırdık. Gelen ziyaretçileri en iyi şekilde karşılamak ve deneyim yaşatmak için büyük bir hazırlık içindeyiz" diyor. Tüm mecralarda Katar'ı tanıtmaya başladıklarını da sözlerine ekleyen Dickinson, "Planımız farkındalık yaratarak Orta Doğu'da en hızlı büyüyen turizm destinasyonu olmak " diye konuşuyor.

2030 HEDEFİ

Ülke, Dünya Kupası amacıyla yaptığı yatırımların mirası ile turizmde geleceğe yönelik bir strateji çizmiş durumda. 2019'da 2 milyon olan turist sayısının sadece kasım ayında 1.7 milyon ile zirveye çıkacağı öngörülüyor. Önümüzdeki yıllarda ise sayının katlanarak artması planlıyor. "2030'a kadar 6 milyon ziyaretçi ağırlama hedefimiz var.

Halen yüzde 6 olan turizm gelirlerimiz de iki katına çıkacak" diyen Dickinson, Türkiye pazarına büyük önem veriyor. 2019'da Türkiye'den 100 bin turist aldıklarını söylüyor ve ekliyor: "2 milyon 750 bin nü- fusa sahip ülkemizin yenilenmiş yüzü, hijyen koşulları, düşük vaka sayıları ile Türkiye'den daha çok ilgi göreceğine inanıyoruz. Hedefimiz 2030'a kadar 300 bin Türk turisti ağırlamak. Katar, rakip olduğumuz Dubai'den ise çok daha ucuz."

MALDİVLER'E GİTMEYE GEREK YOK

Ülke 6 milyon turist hedefine ulaşmada sahip olduğu benzersiz turistik deneyimlere güveniyor. Philip Dickinson bir çırpıda sıralıyor: "Aile ya da single tercihlere uygun beach, SPA, macera-adrenalin, çöl safarisi, lüks kamp turizmimizle öne çıkacağız. Ayrıca geceleri çölde yıldızları astronomi uzmanlarıyla izlemeye imkan sağlayan astroturizm ile de fark yaratıyoruz. Romantik tatiller için Maldivler'e gitmeye gerek yok. Çeşitli tatil anlayışlarını karşılayabilecek durumdayız ve hazırız. 100 yeni otel ile 38 bin olan oda anahtarımız 53 bine çıkıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.