BMW MEYDAN OKUYOR...
Koray Kodal / INBUSINESS
Öyle bir otomobil olsun ki, tasarımıyla güçlü bir spor otomobil gibi görünsün, genişliğiyle ailenin fertlerini ve valizlerini taşıyabilsin, içinde lüks beklentilerini karşılarken istenildiğinde kayak için dağa, istenildiğinde yarışmak için piste çıkabilsin... İşte artık bu hayallerin gerçekleşeceği bir seçenek daha var: BMW X4 M Competition.
BMW Test Günleri'nde X ailesinin en hızlısı olan X4 M Competition karşımıza Sao Paulo isimli çarpıcı sarı rengiyle çıktı. Yenilenen X4 M Competition'da tek parça tasarlanan yeni devasa ön panjuru, geniş hava girişli tamponuyla ilk bakışta performans potansiyelini dışa vuruyor. Bu tasarım ve renk ile kalabalıkta kaybolmak mümkün değil.
Otomobilin profilinde coupe çizgisi ile sportifliği devam ettiren otomobilin ön çamurluklarında da hava çıkışları kullanılması dikkat çekiyor. Arkasına geçtiğimizde ise önde olduğu gibi çarpıcı tasarım detaylarını fark ediyoruz. Bagaj kapağı üstündeki karbon fiber spoyler ve iri egzoz çıkışlarıyla da gücünü dışa vuruyor.
Aynı sportiflik etkisini tasarımdaki detaylar kadar sürücü koltuğuna kurulduğunuzda da hissedebiliyorsunuz. Sürücü ve ön yolcuyu çok iyi saran spor koltuklar, iyi görünmesinin yanı sıra tüm vücudu destekleme görevini de üstleniyor. Her ikisi de 12,3 inç olan yeni dijital gösterge grubu ve multimedya ekranlarının çözünürlükleri oldukça başarılı. İçeriğinde BMW'nin performans odaklı coupesi M8'den alınan menüler ile de sportifliğin getirdiği verilere ulaşmak için fonksiyonelliğin artırıldığını görüyoruz. Malzeme ve işçilik kalitesi premium sınıf beklentilerini fazlasıyla karşılıyor.
SÜRPRİZLERLE DOLU
Tasarımda dışa vurulan performans hislerini yaşamak için vites konsolundaki kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesine basıyoruz. Kulaklarımıza dolan güçlü homurtu aslında motor kaputu altındaki, 510 HP'lik 3,0 litre altı silindirli çift turbolu benzinli mo- torda da makyaj sonrasında sportif- lik dozunun artırıldığının bir işareti. Motorun homurtusunu egzoz çıkışlarındaki ses ile birleştirmek isteyenler için egzoz çıkış valflerini ayarlayan bir de egzoz sesi fonksiyonu sunuluyor. Ancak asıl sürprizler yola çıktığımızda bizi buluyor. X4 M Competition'ın iri cüssesinin gaz pedalına dokunuşlarda şahlanır gibi tepkiler vermesi ilk sürpriz oluyor. Bu şahlanmaya arka arkaya gelen keskin virajlardaki performans eklenince sürücü koltuğunda daha da büyük keyif yaşıyorsunuz.
EN HIZLI MODEL
Dört tekerlekten çekişli olsa da büyük oradan güç arka tekerlere aktarılıyor. Otomobilin hızlanma, yavaşlama ve yol tutuş konularındaki becerisi bir SUV gibi değil, adeta lüks ve konforlu bir spor otomobil gibi.
X4 M Competition 3,8 saniyelik 0-100 km/s' hızlanma ile en hızlı X modeli oluyor. Maksimum hızı 250 km/s'de sınırlandırılan X4 M Competition'da M Driver's paketi alındığında 285 km/s maksimum hıza ulaşılabiliyor. Almanya'nın hız sınırı olmayan otoyolunda bu limitlere ulaşmak ve bu hızlarda da otomobilin içerisinde verdiği güvenin hiç eksilmemesi büyük bir yetenek.
En hızlı X modeli olmasında yenilenen motor kadar sekiz ileri vitesli M Steptronic şanzımanın da etkisi büyük. Sürücüye vites değiştirme hızını üç seviyede seçme imkanı veren şanzıman ile birlikte süspansiyon sisteminde, direksiyon ve motor tepkilerinde kişiselleştirme sunuluyor. Bu kadar ayar içinde kaybolmak istemezseniz tüm seçimleri otomobile bıraksanız da unutulmaz bir sürüş tecrübesi yaşıyorsunuz.
X4 M Competition, bu kadar dinamik ve hızlı olması genel bir ihtiyaçtan daha çok markanın yapabileceklerini gösterdiği bir meydan okuma niteliğinde.