KARAVAN MESAİSİ...

21.01.2022
Kuzey Amerika’dan Asya’ya uzanan geniş bir coğrafyada Alotech, başlattığı karavan ofis sistemi yenilikçi İK uygulamalarına güzel bir örnek oldu. Şirkete yapılan iş başvurularında ise rekor artış yaşandı.

İpek Alpkökin Olgunsoy / INBUSINESS

Kamp yapmayı, doğada olmayı, yamaç paraşütü gibi kendimi özgür hissettiğim aktiviteleri çok seviyorum. Pandemi sürecindeki özgürleşme isteği de bunları çağrıştırdı ve aklıma karavan ofis fikri geldi." Türkiye'nin bulut tabanlı en büyük çağrı merkezi platformu AloTech'in Kurucu Ortağı Cenk Soyak'ı dinlediğinizde sadece özgür ruhlu bir yönetici değil, yenilikçi uygulamaların da fikir babası olduğunu anlıyorsunuz...

Kalıplara sıkıştırılmamış bir İK yaklaşımını temelalan bir felsefesi var AloTech'in. Bu felsefenin ürünleri arasında işe yeni başlayanlara armağan edilen hoş geldin kiti, yüksek lisans yapmak isteyenlere yapılan destek gibi çalışanların memnuniyetini ve sevgisini kazanan uygulamalar yer alıyor.
Pandemi sürecinde evden çalışmaya geçilmesiyle ortaya çıkan karavan ofis fikri ise İK uygulamalarında belki de ilk olma özelliği taşıyor. Ofisin çalışan memnuniyetini yüzde 100 artırdığı da bir gerçek.

Pandemiyle birlikte yaygınlaşan uzaktan çalışma sisteminde en büyük farkın şehir ve ülke değişiklikleri olduğunu öncesinde tüm ekiplerin İstanbul'da olması gerektiğine değinen Soyak, "Türkiye'nin 7 bölgesinde- ki 30 ilde çalışanımız bulunuyor.

Şu anda çalışanlarımızın dörtte biri İstanbul dışında. Yurt dışında ise ABD, Fas, İngiltere, Nijerya ve Venezuela'da olmak üzere toplam beş çalışanımız var. Turnover'ımızda olumlu yönde değişim oldu. Bunun yanı sıra şehir dışından ve yurt dışından aldığımız başvuru sayısı da ciddi ölçüde arttı. Pandemi sürecinde istihdamımızı yüzde 62 artırmayı başardık" diyor.

Yenilikçi İK uygulamalarının yarattığı çalışan memnuniyeti iş başvuru sayısına da yansımış durumda. İstihdamını yüzde 62 artıran şirketin sınırları kaldırılmış çalışan deneyimi, sürdürülebilir yükselişi de tetikliyor.

Günümüz itibarıyla 600'ü aşkın müşterisiyle açık ara pazar lideri olan AloTech, KOBİ'lerden startup'lara kadar farklı ölçekteki firmalara, Kuzey Amerika'dan Asya'ya uzanan geniş bir coğrafyada hizmet sunuyor.

İzlediği büyüme ve taşıdığı potansiyelle yatırımcıların iştahını kabartan şirkete bugüne kadar Nevzat Aydın, Ata Uzunhasan ve Mediterra Capital ortaklarından Cenk Coşkuntürk gibi sektörün önde gelen isimleri ortak oldu. Ağustos 2021'de Collective Spark'ın en büyük yatırımcı olduğu üç milyon dolarlık Seri A yatırım turuna ise TechOne Ventures ile Nevzat Aydın (ikinci kez), Alp Saul, Galip Selçuk ve Kerim Kotan katıldı.

"Aldığımız son yatırımı başta Kuzey Amerika olmak üzere halihazırda faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz global pazarlarda etkinliğimizi artırmak ve yeni coğrafyalara ulaşmak üzere değerlendirmeyi planlıyoruz" diyen Cenk Soyak, son birkaç yıldır her sene yüzde 90 ila 100 civarında büyüdüklerini anlatıyor. Soyak, "Bu yılın ilk yarısında da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 büyüdük. Yıl sonunda da yüzde 100 büyümeye ulaşacağımızı öngörüyoruz" diyor.

Son üç senedir elde ettikleri karın hepsini insan kaynağı ve büyümeye ayıran bir şirket olduklarını anlatan Soyak, sürdürmeyi planladıkları büyüme stratejilerine paralel olarak ekiplerini genişleteceklerinin de altını çiziyor. Hedef, 123 olan çalışan sayısını bu yılın sonu itibarıyla 150'ye çıkarmak.

2022 HEDEFLERİ

2022'de de yatırım turuna çıkmayı sürdürecek AloTech'in gelecek stratejilerini anlatan Soyak, "Özellikle Kuzey Amerika pazarındaki büyüme stratejimiz doğrultusunda ilk hedefimiz Amerika'daki risk sermayesi şirketleri olacak. Zamanlama olarak ise öncelikle mevcut yatırım hedeflerine 12 ila 18 ay içerisinde ulaşmayı planlıyoruz. Bu süreç için görüşmelere başlayıp, iki sene içerisinde de yeni yatırım turunu tamamlayacağımızı düşünüyoruz" diyor.

İstanbul'da bir Ar-Ge merkezi bulunan AloTech, İzmir'de 10 kişilik bir ekiple AloTech Yapay Zeka Laboratuvarı kurarak, istihdamın artırılmasını ve yeni kabiliyetlerin sektöre kazandırılmasını kendisine hedef olarak belirlemiş.

Kurum ayda 60 milyon dakikanın üzerinde trafik yönetiyor. "Kurulduğumuz günden itibaren bu topraklardan çıkarak yurt dışına teknoloji ihraç eden, yeni nesil çözümler geliştiren bir şirket olmayı hedefledik. Bu hedef doğrultusunda geçen yıl Call Center Studio markası ile global pazarlara açıldık ve kısa zamanda aralarında ABD, Kanada, Filipinler, Romanya ve Nijerya'nın da olduğu 30 ülkede hizmet vermeye başladık" diyen Soyak, Kuzey Amerika'dan Asya'ya uzanan geniş bir coğrafyada faaliyetlerini sürdürdüklerinin altını çiziyor. AloTech son dönemdeki yatırımlarının çok büyük bir kısmını iki kaleme ayırmış: İnsan kaynakları ve pazarlama.

Kurumun insan kaynakları kısmındaki en önemli hedeflerinden biri de teknolojiyi yakından takip eden, hatta bu alanda öncülük etmeyi hedefleyen yeni yetenekleri bünyesine çekmek.

Çalışanlarına eğitim ve yüksek lisans desteği sağladıklarını söyleyen Soyak, "Mutfak Atölyesi, Yoga Atölyesi gibi esenlik faaliyetleriyle de tüm AloTech çalışanlarının etkileşim içinde olmalarına olanak tanıyoruz" diyor.

HEM ÇALIŞMA HEM SEYAHAT İMKANI

Günümüzde karavanlar son derece modern, dinlenme alanından çalışma ortamına kadar her ihtiyacı karşılıyor, istediğiniz yere götürebiliyorsunuz. Yani gerçek anlamda bir uzaktan çalışma ortamı sağladıklarını söyleyebiliriz. İsteyen çalışanlarımız ekip halinde veya bireysel olarak AloTech karavanlarında çalışabiliyor. Bir karavan ofisimiz Etiler'de diğeri ise Maltepe sahil karavan parkında bulunuyor. Yeşilliklerin içinde ve çalışanlarımızın her türlü ihtiyacını karşılayabilecekleri lokasyonlar oldukları için buraları tercih ettik. Hatta bu karavan ile ekip olarak seyahate çıkan arkadaşlarımız bile oluyor. Bu uygulama tüm çalışanlarımız için geçerli ve oldukça da ilgi görüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.