Tek taşımı online aldım...

19.12.2021

Pandemi, olmaz denileni oldurdu ve binlerce dolarlık mücevherler e-ticaretten satıldı. Asırlık şirketlerin yenilikçi formülleri bunlarla sınırlı kalmayacak gibi görünüyor…

Çiğdem Yücesoy Subaşı / INBUSINESS

Ülkelerarası yolculukların durması, evde karantina günleri tüm sektörlerde olduğu gibi mücevher sektörü için de yepyeni bir dönemin habercisi oldu. Bu süreçte iptal edilen fuarlarla birlikte büyük oranda üretim fazlası meydana geldi. Özellikle kapanma süreçleri, iç piyasayı da etkileyerek, ciddi bir krizi beraberinde getirdi. Küresel salgına hazırlıksız yakalanılan bu durum, sektörde faaliyet gösteren oyuncuları yaklaşım değişikliğine itti.

İnternetten satışı neredeyse imkansız olarak görülen mücevher satışları e-ticarete taşındı. Her firma, kendine özel çözümler geliştirdi. Kimisi müşterisinin ayağına giderek binlerce dolarlık taşları görmelerini sağladı, kimisi canlı bağlantıyla koleksiyonu gezdirdi. Sonuçta koşullar çerçevesinde olabilecek en verimli sonuçlar alındı.

"Normalleşme adımlarıyla birlikte heyecanlı bir şekilde hareketlenmeye başlayan sektörümüzde bu sefer uzun yıllardır görüşler bildirip açıklamalar yaptığımız dahilde işleme rejimi, Darphane'den onay gibi yasal düzenlemelerle sıkıntılar yaşamaya başladık" diyen Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Birlik olarak sorunlarımızı dinleyen, bizimle aynı frekansta oldukları için sesimizi duyan, bizi anlayan ve çözüm üret- meye gayret eden bir yönetim ile çalışıyoruz. Böylelikle 2021'in ilk dokuz ayında geçen seneye oranla yüzde 57,4 artışla 3,883 milyar dolar ihracata imza attık."

ONLINE FUAR

Stratejik sektörler arasında yer alan mücevherat için rasyonel adımlar atılması ve özel teşvikler geliştirilmesi önde gelenler tarafından sık sık dile getiriliyor. Atasay Mücevherat CEO'su Atasay Kamer, sektörün geleceğinin parlak olduğunu söyleyerek sözlerini şöyle sürdürüyor: "Türkiye takı sek- töründe dünyada ikinci sırada yer alıyor. Birinci sırada ise İtalya var. Çıplak pırlanta pazarında ise dünyaya hükmedecek potansiyele sahip bir iş hacmine sahibiz. Potansiyeli ortaya çıkarmak için regülasyona ihtiyaç var. "

Bu bilinçle günümüz trendlerini yakalayacak çalışmalar da yakından takip ediliyor.

İnovatif dönüşümleri yakalayacak sistemler sektörün gündeminde. Pandemiyle başlayan değişimin hızla devam edeceğini söyleyen Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, "Her şeyden önce buna yönelik çalışmaların hızlandırılması gerekiyor" diyor. Yenilikçi yaklaşımlar üreten sektör, dijitalleşme, sürdürülebilirlik, verimlilik, çevre duyarlılığı ile yüzünü geleceğe çevirdi.

İHRACATTA HEDEF 9 MİLYAR DOLAR

1 OCAK 2021 ile 30 Haziran 2021 tarihleri arasında mücevher ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 52,23 artışla 2 milyar 460 milyon 694 bin 165 dolar olarak gerçekleşti. Hedef ise ihracatı 9 milyar dolara çıkarmak. Mücevher sektörünün dünyadaki pazar payı son 20 yılda yüzde 0,5'ten yüzde 5'e çıktı.

ÇÖZÜM ODAKLI BAKIŞ AÇISI - Mustafa Kamar - Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı

Yüzyılımızda ilk kez meydana gelen ve tüm insanlığın yaşam biçimini kökten etkileyen bu salgın, gözle görülüp elle dokunularak satın almasına karar verilen mücevheri dahi, sanal ortamlarda satın alma etkinlikleri düzenlemeye itti. Bu süreçte uzun bir uğraşın ardından ülkemizin ilk sanal mücevher etkinliği olan 'JOIN: Jewellery Online International Network' uygulamasını başlattık. JOIN ile mevcut dijital networklerden farklı olarak üyelerimize ürünlerini yüzde 100 netlikle, canlı olarak servis edebileceği, birliğimizin yerli üretimi olan J-BOX canlı mücevher sunum kutusu ile gösterebilme fırsatı sunuyoruz. Satın almacılar, üyelerimizin standındaymış gibi ürünlerini tüm detayları ile görerek inceleyebiliyorlar.

AVRUPA'DA PARILDAYACAK - Kerim Güzeliş - Ariş Pırlanta

Mücevherat sektörünün ilk e-ticaret sitesini hayata geçiren Ariş Pırlanta, karantina günlerinde satışlarına online olarak devam etti. E-ticarette elde edilen verime rağmen fiziki mağazalara yatırıma devam eden Ariş, yurt dışında başta Avrupa olmak üzere ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri'ne yayılacak. Teknolojik gelişmeleri takip ettiklerini söyleyen Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, Ar-Ge yatırım- larını bu doğrultuda sürdürdüklerini söylüyor.

Dijital dönüşüm çalışmaları ve araştırmalar yaptıklarını vurguluyor ve ekliyor: "Dijitalleşme, sürdürülebilirlik gibi ajandamızda yer alan maddelere doğrultusunda yeni büyüme fırsatları- nın tespit edilmesi, geleceğe uygun bü- yüme modeli stratejimizin uygulanması konusunda planlamalar yapıyoruz."

GENÇLERE YAKLAŞTI - Atasay Kamer - Atasay Mücevherat

"En büyük rakibimiz teknolojik aletler ve seyahat" diyor Atasay Mücevherat'ın CEO'su Atasay Kamer. Bu tespitiyle mücevher dünyasının büyümesinin önündeki tehlikeyi de gözler önüne seriyor. Genç kuşağın bu tercihleri karşısında çaresiz kalmak yerine çözümler üretmek üzere harekete geçen Atasay Mücevherat, influencer'larla atağa geçti.

Genç kuşağın tercihlerini yakalamak için böyle bir operasyona çok öncesinde başladıklarını belirten Kamer, "Genç kuşak artık para kazanmaya başladı. Evleniyor, kendine hediye alıyor" diyor. Gençlerin kuyum sektörüyle tanışma döneminde marka tercihi içinde yer almak için popüler isimlerle yapılan iş birliğinden oldukça verimli sonuç elde edilmiş. Bu iş birliklerini devam ettire- ceklerini söyleyen Kamer, mağazalaş- mada da düğmeye basmış durumda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.