ÇAĞLAYAN ÇETİN: KOBİ’LERİMİZİ DÜNYAYA AÇIYORUZ

22.12.2022
Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında yurt dışı açılımlarımıza hız vereceğiz. Hedefimiz, esnafımızı ve KOBİ’lerimizi tüm dünyada satış yapabilir hale getirmek. 2023’te e-ihracat hacmi hedefimizi 1 milyar dolar olarak belirledik.

Çağlayan Çetin / Trendyol Grubu Başkanı

Türkiye'nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından biri olarak pandemi ve dijitalleşmenin etkisiyle Yeni Dünya'ya hızlı uyum sağlamayı başardık. 12'nci yılında Trendyol, 30 milyondan fazla müşteriyi 270 bin satıcıyla buluşturan, yaşayan ve sürekli gelişen bir ekosistemi temsil ediyor. 2023'e girmeye hazırlanırken biz de ülkemize değer katacak önemli yatırımlarımızı hayata geçireceğiz.

ALMANYA'DA 3 MİLYAR EUROLUK HACİM

Trendyol kuşkusuz Türkiye'nin teknoloji alanında en büyük başarı hikayelerinden birine sahip. Tüm bu çalışmaların ana ekseninde ülkemize yaptığımız pozitif etkiyi artırmak ve Trendyol'u EMEA'nın lider e-ticaret platformlarından biri haline getirme hedefi bulunuyor.

Bugün Türk üreticilerini ve markalarını platformumuz aracılığıyla Avrupa'nın 27 ülkesindeki müşterilerle buluşturuyoruz. 2022'de ilk yurt- dışı ofisimizi Berlin'de açtık. Almanya'daki ilk yılımızda bir milyon müşteri ve 400 milyon euroluk bir iş hacmine ulaştık. Üç yıl içinde de Almanya'da yaklaşık 3 milyar euro değerinde bir hacme ulaşma hedefimiz bulunuyor. Bu yıl içinde Amsterdam ve Lüksemburg ofislerimize de açmış olacağız.

2023'te İngiltere'deki ofisimizi de devreye alma planımız var. Dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarına yerli üreticilerin ürettiği, yüzde 100 'Made in Turkey', ürünlerle girerek, farklı coğrafyalardaki müşterilere erişi- yoruz. Trendyol, bir teknoloji şirketi olarak dijital uygulamaların Türkiye'deki öncülerinden biri. En büyük gücümüz insan kaynağı ve Türk mühendislerinin Ar-Ge tarafında önemli işler başaracağına çok inanıyoruz. Bugün faaliyet giderlerimizin yüzde 27'sini Ar-Ge harcamaları oluşturuyor. Bünyemizde hali hazırda iki binin üzerinde yazılım mühendisimiz bulunuyor. Bu sayıyı önümüzdeki yıllarda dört bin kişi seviyelerine taşımayı hedefliyoruz.

Öte yandan geleceğin en önemli konularının başında gelen sürdürülebilirlik konusunda da ciddi çalışmalar yürütüyoruz. Türkiye e-ticaret ekosisteminde hazırlanan ilk ve en kapsamlı plan olan Trendyol Sürdürülebilir Etki Planı ile tüm iş süreçlerimizde sürdürülebilirliği önceliğimiz haline getiriyoruz. 2040'a kadar kendi operasyonlarımız- da karbon nötr olmayı, 2050'ye kadar tüm değer zincirimizle karbon nötr olmayı hedefliyoruz.

AVRUPA HAMLESİ DEVAM EDİYOR

-30 milyondan fazla müşteriyi 270 bin satıcıyla buluşturuyor.
-2023'te Trabzon, Adana ve Ankara'da açacağı üç depo ve aktarma merkezi ile dört bini aşkın yeni istihdam sağlayacak.
-Doğrudan ve dolaylı olarak istihdamla 1.1 milyon kişilik katkı sağlıyor. Bu rakamın 2023'te 2.4 milyon kişiye ulaşması öngörülüyor.
-Türk üreticilerini ve markalarını platformu aracılığıyla Avrupa'nın 27 ülkesindeki müşterilerle buluşturuyor.
-2022'de ilk yurt dışı ofisini Berlin'de açtı. Bu yıl içinde Amsterdam ve Lüksemburg ofislerini, 2023'te İngiltere'deki ofisi devreye almayı planlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.