SİTARE SEZGİN: TEKNOLOJİ İHTİYAÇ LİSTESİNİN ZİRVESİNDE
Dijitalleşmedeki hızlanma, pandemi sonrası eğitim ve iş hayatındaki yeni uygulamalar sonucu teknoloji ürünleri tüketicilerin ihtiyaç ve tercihlerinde listenin ilk sıralarındaki yerini korudu.
Sitare Sezgin / Teknosa Genel Müdürü
Pandemi, birçok sektörde oyunun kurallarını baştan yazdı. Dijitalleşme inanılmaz bir hız kazandı, toplumların dijitalleşmeye ve teknolojiye bakışı değişti. Uzaktan eğitim, evden çalışma, online toplantılar gibi edindiğimiz yeni alışkanlıklar, bu dönemde internet ve teknolojiye erişimi kritik hale getirdi. Teknoloji perakendeciliği sektörü açısından pandemide zorluklar yaşansa da değişen ihtiyaçlar ve alışverişin daha da özgürleşmesiyle birlikte yeni fırsat pencereleri açıldı.
MÜŞTERİLERİMİZİ 17 KANALDAN DİNLİYORUZ
Tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarında pandemiyle birlikte keskin değişiklikler oldu. Tüketiciler artık taleplerine en kolay ve en hızlı şekilde istedikleri noktadan, en iyi deneyimle erişmek istiyorlar. Biz Teknosa olarak pandemi döneminden önce başlattığımız dijital dönüşüm yatırımlarımız sayesinde bu yeni dünyaya adapte olmakta hiç zorlanmadık ve pazarın üzerinde büyümemizi sürdürdük. Ayrıca müşterilerimizin alışveriş yolculuğunun her aşamasında deneyimi iyileştirmek için çalışıyoruz.
Online kanal ve mağazalarımız arasındaki geçişkenliği güçlendiriyoruz. Web sitemizi ve mobil uygulamamızı çok daha sade ve anlaşılır hale getiriyoruz. Daha kişiselleştirilmiş teklifler için CRM ve verinin gücünden yararlanıyoruz. TeknoClub sadakat programımızla ayrıcalıklı hizmetler ve avantajlar sunuyoruz. Ürüne daha hızlı erişim ve kolay iade sağlıyoruz. Tekno Hizmet markamız altında, Teknosa'dan alınsın/alınmasın, teknoloji ürünlerine garanti içi ve garanti dışı bakım-onarım hizmeti veren tek teknoloji perakendecisiyiz. Farklı ödeme seçenekleri sunuyoruz. 17 farklı kanaldan müşterilerimizi dinliyoruz. Şubat ayında sektörümüzün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelini hayata geçirdik. Henüz kısa bir süre olmasına rağmen, ürün çeşitliliğimizi 15 kattan fazla artırarak, 100 binin üzerine çıkardık. Aynı zamanda müşteri odaklı yeni mağaza konseptimizin ilk örneğini de haziran ayında tüketicilerimizle buluşturduk.
Müşterilerimize çok daha dijital, çok daha yalın bir deneyim sunmaya başladık. İlk kez pazaryeri iş mode- lini de yeni konsept mağazamıza entegre ettik. 2022 sonuna kadar altı mağazayı daha dönüştürme planımız bulunuyor. Müşteri odaklı hizmetlerimize yakın zamanda kiralama seçeneğini de ekledik.
Kiralabunu.com ile yaptığımız iş birliği ile teknosa. com üzerinden 200'e yakın ürün için kiralama hizmeti başlattık. Ayrıca sosyal ticarette de sektörümüzde bir ilke imza atarak, 'Bi'linkle Influencer Sensin' projemizin startını verdik. Kısacası Yeni Neslin Teknosası vizyonumuzla üç temel stratejik odak etrafında yatırımlarımızı hayata geçirmeye devam ediyoruz: Dijitalleşme, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik...