İŞTE GENÇ DOSTU ŞİRKETLER...

15.06.2022
Z kuşağının geliri 2030’da global gelirin dörtte birinden fazlasını oluşturacak. Hem istihdam hem de tüketim anlamında ekonominin geleceği olan bu gençlerin hassasiyetlerini ön plana alan kurumsal sosyal sorumluluk projeleri de gittikçe artıyor. Şirketlerin gençlere bakış açısını anlamak adına gerçekleştirdiğimiz 2022 Genç KSSS Araştırması, sürdürülebilirlik temelli çevre, eğitim, spor ve sanat çalışmalarının ön plana çıktığını gösteriyor. İşte Türkiye’nin en iddialı genç KSS projeleri ve hedefleri…

İpek Alpkökin Olgunsoy / INBUSINESS

Dünyada her 100 çalışanın yüzde 25'ini Z Kuşağı, yüzde 35'ini ise Y Kuşağı temsil ediyor. Z'lerin çok yakın bir gelecekte sahip olacakları ekonomik güç ise heyecanlandırdığı kadar endişe verecek cinsten. Zira ekonomi üzerinde şimdiye kadar hiç bir kuşağın sahip olamadığı bir etki yaratmaları muhtemel.

Bank of America geçen yıl hazırladığı raporda Z kuşağının gelirinin 2030'a kadar beş kat artarak 33 trilyon dolara çıkacağını tahmin ediyor. Bu da küresel gelirin dörtte birinden fazlası anlamına geliyor.

Sadece istihdam gücü değil hedef kitle olarak ele alındığında da Z'lerin sahip olduğu büyük potansiyel, şirketlerin yakın markajında. Ancak Y'ler de unutulmuş değil! Öyle ki her iki kesimin de tercihleri, beklentileri ve istekleri hem İK hem de ekonominin dümenini şimdiden değiştirmeye başladı bile. Şirketlerin gençlere yönelik KSS projeleri de bunun birer kanıtı. Çünkü amaç cezbetmek olduğu kadar bu kuşakları potansiyelini artırması için desteklemek.

FIRSAT PENCERESİ HALA AÇIK

Türkiye'nin halihazırdaki genç nüfusu ülkenin geleceği için çok büyük bir potansiyeli işaret ediyor. Ne var ki bu potansiyelin kullanılacağı fırsat penceresi ardına kadar da açık değil. Türkiye de 2050'den sonra yaşlanmaya başlayacak. İşte şirketler önümüzdeki yaklaşık 30 yıllık süreci iyi değerlendirmek, gençleri bünyelerine katmak ve dünyadaki değişimi yakalamak zorunda. Araştırmamız bu farkındalığa sahip şirketleri ön plana çıkartıyor. Zira yarının güçlü ve büyük şirketleri bugün gençlerin gönlünü kazanmayı başarabilenler arasından çıkacak. Şirketlerin Gençlere Yönelik KSS'leri aslında tüm ülkeyi ilgilendiren önemli bir başlangıç noktası çünkü daha iyi bir gelecek için gençlerin özel sektör tarafından da desteklenerek potansiyellerinin açığa çıkması gerekiyor. Bu sayede daha iyi işlere kavuşacak yeni nesil çalışanlar Türkiye'yi de daha ileriye taşıyabilecek.

55 ŞİRKETİN GENÇ ODAKLI KSS'LERİ

2022 Genç KSS Araştırmamızda yer alan 55 şirketin yaptığı projeleri incelediğimizde neredeyse tamamının sürdürebilirlik odaklı çalışmalar olduğu göze çarpıyor. Şirketler kısa vadeli hedeflerle değil, uzun soluklu projelerle gençlere sesleniyor. Sanat ve çevre odaklı çalışmalar ise eğitimin dahi önüne geçmiş alanlar.

Projeleri sektör bazında genellemek güç. Zira her sektörün dokunduğu farklı farklı alanlar var. Örneğin; QNB Finansbank sanata odaklanırken, Akbank 'Şehrin İyi Hali' ile çevre sorunlarına eğiliyor. Kale Grubu ve Limak gibi şirketler ise genç istihdamı ve istihdamda eşitlik ilkesi odaklı projelere ağırlık veriyor. Gençlerin yetkinlik ve donanımlarını artırmak da bir diğer kritik nokta.

Gelişim Seninle Projesi ile bu konuya odaklandıklarını anlatan bp Türkiye Ülke Başkanı Tümkan Işıltan, projenin ülkemiz gençlerinin çağımızın gerekliliklerine uygun bilgi ve becerileri kazanmalarına destek olmak amacıyla hayata geçirildiğinin altını çiziyor.

Işıltan, "Projenin herkese açık dijital öğrenme platformu www.gelisimseninle.com'da dijital okuryazarlık, yaşam boyu öğrenme, inovatif ve eleştirel düşünme, etkili iletişim gibi 21'inci yüzyıl becerileri arasında sayılan bilgiler, haberler, videolar, infografikler, online eğitimler ve konuk yazarlardan paylaşımlar gibi gençlerin gelişimine destek olabilecek birçok içerik bulunuyor."

Spor da bir diğer önemli konu. Zira şirketler genç sporcuları desteklemek konusunda da oldukça özverili çalışmalar yapıyor. Spor ve kültür alanındaki yatırımlarıyla toplumsal gelişmeyi destekleyen VakıfBank, spor kulübü ile bu yıl 35'inci sezonunu sürdürüyor. Kadın Voleybol takımı kazandığı kupa ve şampiyonluklarla Türk kadınını ve voleybolunu uluslararası alanda başarıyla temsil ediyor. Altyapıya sistematik bir şekilde yatırım yapan banka, bugüne kadar üç binden fazla kız çocuğuna eğitim verdik ve onları spor dünyamıza kazandırdı.

Orkid ise 2021'de Türkiye Milli Olim- piyat Komitesi iş birliği ile kız öğrenclerin özgüvenli bir şekilde spora devam edebilmesi amacıyla Oyuna Devam projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'daki 20 farklı okulda 15 bin genç kıza ulaştı ve onlara spor ekipmanları bağışladı. Hazırladığımız raporun detaylarına geçmeden ve projelerin kurgu süreçlerini anlamak adına Y ve Z'leri biraz daha yakından tanımakta fayda var.

TÜRKİYE'DEKİ Y VE Z KUŞAĞI DAHA KAYGILI

Deloitte'un yayımladığı ve Türkiye dahil 45 ülkedeki Y ve Z kuşaklarını inceleyen 2021 Y ve Z Kuşağı Araştırması, gençlerin enerjilerini siyasi katılımı artırmak, harcamaları ve kariyer seçimlerini değerleriyle uyumlu hale getirmek ve kendileri için önemli olan toplumsal konularda değişimi yönlendirmek gibi eylemlere kanalize ettiğini ortaya koyuyor. Tüm bu perspektif de şirketlerin onlara yönelik hamlelerini şekillendiriyor. Zira yapılan projelerde çevre, eşitlik ve eğitim odaklı KSS projeleri öne çıkıyor.

Gelir eşitsizliği ve işsizlik korkuları hem Y hem de Z kuşağı için kişisel kaygılar listesinin başında yer alıyor. Bunu çevre sorunlarına odaklanma takip ediyor. Deloitte'un araştırmasında yer alan global verilere göre Y kuşağının yüzde 41'i ve Z kuşağının yüzde 46'sı çoğu zaman kendini stresli hissederken bu oran ne yazık ki Türkiye'de artıyor.

Ülkemizdeki Y ve Z'ler arasında sırasıyla yüzde 51 ve yüzde 65 olan bu oranlar global ortalamanın daha üstünde seyrediyor. Stres sebeplerinin başında ise finansal durum, aile refahı ve iş olanakları geliyor.

Tabii bu tabloda pandemi sürecinin de etkisi büyük. Çünkü gençler sürecin finansal eşitsizliği artırdığı görüşünde birleşiyor. Türkiye'deki Y ve Z'lerin neredeyse yüzde 60'ı finansal gelecekleriyle ilgili "sık sık endişelendiklerini veya strese girdiklerini" söylüyor. Gençler, salgının finansal hedeflerini yeniden değerlendirmelerine ve değiştirmelerine de neden olduğunu da belirtiyor.

Araştırmanın Türkiye ayağına bakacak olursak... Türkiye'deki Y kuşağının yüzde 83 gibi büyük bir kısmı ve Z kuşağının da yüzde 76'sı gelirin toplum genelinde eşit olmayan br şekilde dağıldığını düşünüyor. İşte tam bu noktada iş sadakati ve şirket kültürüne gösterdikleri aidiyet duygusu sarsılmaya başlıyor. İş sadakati ile ilgili global görüşler incelendiğinde her iki kuşak katılımcıları da iki yıl içerisinde mevcut işlerinden ayrılmak ve değiştirmek istediklerini belirtiyor.

İKLİM HASSASİYETİ

Türkiye'deki Y kuşağının yüzde 37'si ve Z kuşağının ise yüzde 33'ü, pandemi süreci tamamlandığında daha fazla insanın çevre ve iklim konularında harekete geçmeye istekli olacağına inanıyor. Bu adımlar, geri dönüşümden toplu taşıma kullanımının artırılmasına, yeme ve alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeye kadar birçok konuyu kapsıyor. Globalde ise gençlerin dörte birinden fazlası, işletmelerin çevre üzerindeki etkisinin hem olumlu hem de olumsuz olarak satın alma kararlarını etkilediğini dile getiriyor.

Nitekim Ocak 2021 Davos Zirvesi'nde Deloitte Global CEO'su Punit Renjen'ın taahhüt ettiği sağlık ve zindelik konusu da bu kuşakların önceliklerinden biri. Pandemi etkisiyle stres seviyesi artan ve bu sebeple izin alma ihtiyacı hisseden genç iş gücünün yüzde 58'i; ruh sağlıklarıyla ilgili oluşacak önyargılar konusunda büyük endişe duyuyor. Ancak bu konuda büyük bir iyimserlik de söz konusu. Özellikle Türkiye'de. Globalde "işverenim pandemi boyunca zihinsel sağlığımı destekleyecek adımlar attı" diyen Y kuşağı ve Z kuşağı oranı yüzde 38 olur iken, Türkiye'de bu oran yüzde 43.

ŞİRKETLER GENÇLERİ ÖNEMSİYOR

Y ve Z kuşaklarının profilini çizen Deloitte'un verilerinden Türkiye'deki şirketlerin genç odaklı kurumsal sosyal sorumluluk projelerini masaya yatırdığımız araştırmamıza dönersek... Ül- kemizdeki şirketlerin bu çıktılar üzerinden kuşak beklentileri ödevlerini iyi yaptıkları bir gerçek. Çünkü çevre, eğitim ve eşitlik üzerine kurgulanan pek çok projenin alt metni gençlerin hassasiyetleri ile bezeli.

Örneğin QNB Finansbank sanata verdiği destek ile gençleri yüreklendiren çalışmalar yapıyor. QNB Finansbank İletişim ve Müşteri Deneyimi Ofisi Direktörü Armağan Engel," 2015'te kurduğumuz Minik Eller Büyük Hayaller kurumsal sosyal sorumluluk platformumuz çatısı altında binlerce gönüllü finansçımız ile birçok önemli projeye destek vermeye devam ediyoruz" diyor.

Koroplast ise çevre bilinci üzerine çalışıyor. Koroplast Pazarlama Direktörü Gülsün Mersin, "2021 yılında başlattığımız "40 farklı noktada atık toplama hareketi" kapsamında STK'lar, belediyeler ve gönüllülerle birlikte bir ekip kurarak Türkiye'nin birçok ilinde bu farkındalığın oluşması için çalışmalar yaptık. Toplam 18 bin 257 geri dönüşüm torbası ile 8 bin kg atık toplandı."

Anadolu Efes ise sahne bulmakta zorlanan alternatif tiyatro topluluklarını desteklemek ve başta üniversite öğrencileri olmak üzere tüm tiyatroseverler için sanatı erişilebilir kılmak amacıyla 2018'den bu yana Anadolu Efes Mavi Sahne platformunu hayata geçiriyor.

Akbank, 2015'ten beri yaptığı Şehrin İyi Hali projesiyle farklı alanlarda faaliyet gösteren STK'lar ile gençlere'Nasıl gönüllü olunur, neden gönüllü olmak gerekir ve STK'lar ne yapar?' konularında farkındalık yaratacak bilgiler veriyor. Kısacası tüm şirketler gençlerle daha iyi gelecek kurmak için elini taşın altına koymuş durumda. En iyi örnekleri sıralayan listemiz de bunun bir göstergesi.

ECZACIBAŞI TOPLULUĞU: Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı Müzik Bursları
Vakıf, müzik alanında olağanüstü yetenekli genç sanatçıların yurt dışındaki virtüözlük öğrenimlerine katkıda bulunuyor. Burs başvuruları her yıl haziran-temmuz aylarında yapılıyor.

SABANCI HOLDİNG: Yarın Bizim
Proje pandemi sürecinin gerçek kahramanları olan sağlık çalışanlarının üniversiteye hazırlanan çocuklarına daha iyi bir gelecek sağlamak, onları yaşama ve kariyer sürecine hazırlamak amacıyla 2021'de başladı. Şu anda ikinci dönemi devam eden proje kapsamında Türkiye'nin 65 ilinden binin üstün- de gence mentorluk ve kariyer gelişim desteği veriliyor.

P&G TÜRKİYE: Geleceğin P&G'li Kadın Liderleri
Program, üniversitelerin 3'üncü ve 4'üncü sınıflarında okuyan veya yüksek lisans yapan genç kadınların liderlik beceri ve yeteneklerini güçlendiriyor, onları üst düzey yönetim pozisyonlarına hazırlıyor.

AKBANK: Şehrin İyi Hali
2015'te başlayan projede farklı alanlarda faaliyet gösteren STK'lar ile gençlere 'Nasıl gönüllü olunur, neden gönüllü olmak gerekir ve STK'lar ne yapar?' konularında farkındalık yaratacak bilgiler veriliyor.

TÜSİAD: Bu Gençlikte İş Var
2011'de temelleri atılan TÜSİAD Bu Gençlikte İŞ Var!, üniversite öğrencilerine yenilikçi bakış açısı ve girişimcilik yetkinliği kazandırmak amacıyla eğitimden iş dünyası ile etkileşime, kuluçkadan rehberliğe geniş yelpazede destek sağlayan bir girişimcilik programı.

TURKCELL GLOBAL BİLGİ: #buradakariyervar
Şirket gençlere kariyer yolculuklarında ilerlemeleri için yol gösteriyor, Future programlarıyla desteklenmiş kariyer haritalarıyla gitmek istedikleri yolu belirleme imkanı sunuyor.

BOYNER GRUP: Buluşum Platformu

Buluşum Platformu, 'Benim bir buluşum var' diyen ya da girişimlerini geliştirmek isteyen genç sosyal girişimcilere cesaret vererek maddi destek sağlamayı hedefliyor.

VODAFONE: Teknolojide Kadın Staj Programı

Teknoloji sektöründe kariyerini ilerletmek isteyen öğrenciler için projeler hayata geçiren şirket, ReConnect işe alım programıyla da herhangi bir sebeple uzun yıllar iş hayatından uzak kaldıktan sonra tekrar çalışmak isteyen kadınlara destek oluyor.

KALE GRUBU: Dünyasına İyi Bakanlar Akademisi

Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi ortaklığı ve Boğaziçi Üniversitesi Mezunu İş İnsanları Derneği'nin iş birliğiyle oluşturulan Akademi, Türkiye'nin dört bir yanından üniversite öğrencisi gençleri sosyal inovasyon ve sosyal girişimcilik dünyasıyla tanıştırmayı, bu alanda çalışmak için gerekli temel yetkinlikleri ve ekosistem bağlantılarını kazandırmayı amaçlıyor.

YAPI KREDİ BANKASI: Yapı Kredi Bankacılık Akademisi
Akademi, kişisel gelişim alanında, farklı öğrenme stillerine hitap eden çeşitli araçlar geliştirmek ve kullanmak, genç bankacıların iş/iş dışı merak ettikleri konularda onların gelişimlerini desteklemek için çalışıyor.

TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ (TİM): Genç TİM
TİM, genç ihracatçı sayısını artırmak ve geleceğin ihracat ehli genç neslini yetiştirmek amacıyla Genç TİM projesini hayata geçirdi. TİM, bu projesiyle gençlerin elinde ihracatla yükselen Türkiye'yi oluşturmayı hedefliyor.

LİMAK: Türkiye'nin Mühendis Kızları

Mühendislik bölümlerinde öğrenim gören kız öğrencilerin kariyerlerinin des- teklenmesi amaçlanıyor.

TÜRKİYE SINAİ KALKINMA BANKASI: Yarının Kadın Yıldızları
2018'den bu yana İKSV iş birliği ile 'Yarının Kadın Yıldızları: Genç Kadın Müzisyenler Eğitim Destek Fonu' projesini yürütüyor.

SANOFİ TÜRKİYE: Geleceğin Kadın Liderleri

KAGİDER işbirliği ile 2010'dan bu yana devam eden 'Geleceğin Kadın Liderleri' projesi ile profesyonel hayata hazırlanan genç kadınları destekliyor.

AKENERJİ: Kadın Enerjisi – Kampüste
Akenerji'nin Akkök Holding enerji grubu şirketleriyle birlikte yürüttüğü 'Kadın Enerjisi Kampüste', enerji sektöründe kadın istihdamı ile kadın lider sayısını artırmayı ve cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor.

UĞUR OKULLARI: U-Tigers Club
Sosyal sorumluluk çalışmaları, seçimle göreve gelen öğrenci meclisi U-Tigers Club tarafından hayata geçiriliyor. Kendini iyi tanıyan, duyarlı ve global vizyona sahip olan bireyler olarak yetişmeleri hedeflenen gençler, her yıl farklı bir sosyal sorumluluk projesine odaklanıyor.

QNB FİNANSBANK: ÇEV Sanat Genç Yetenekler
Banka, ÇEV Sanat 'Genç Yetenekler' projesi ile üstün yetenekli 33 müzisyen gencin dünyanın en iyi okullarında müzik eğitimlerine devam etmeleri ve dünya çapında tanınmalarını sağlamak için destek sunuyor.

ANADOLU VAKFI: Mentorluk Programı
Program, bursiyer gençlere geleceklerini daha iyi şekillendirmeleri için birebir mentorluk desteği sunuyor. Bursiyerlerin potansiyellerini geliştirmelerini, güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini keşfetmelerini sağlayarak kişisel gelişim süreçlerini hızlandırmalarına destek oluyor.

AMGEN TÜRKİYE VE GENSENTA: Amgen Vakfı Projeleri
Geleceğin bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunma hedefi doğrultusunda Amgen Vakfı projeleri ile yüzlerce öğretmen ve binlerce öğrenciye ulaşılıyor. Bu projeler: Amgen Teach, Amgen Scholars, Amgen Biotechnology Experience (ABE), LabXchange ve Khan Academy biyoteknoloji içerikleri Sponsorluğu.

ALARKO HOLDİNG: Alarko MBA
Alarko MBA ile genç yetenekleri akademik bilgi ile donatacak bir eğitim sunuluyor. Bahçeşehir Üniversitesi iş birliği ile yürüttülen bu program bugüne kadar 100'ün üzerinde mezun verdi.

TAKASBANK, TSPB, TKYD: Altın Yumurta Üniversiteli Fon Sepetim Yarışması
Yarışma ile üniversiteli gençleri uzun vadeli tasarruf ve yatırıma yönlendirmek, yatırım fonları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanıyor.

bp TÜRKİYE: Gelişim, Seninle
Proje, gençlerin çağın gerekliliklerine uygun bilgi ve becerileri kazanmalarına destek olmak amacıyla 2019'da hayata geçildi. Projenin herkese açık dijital öğrenme platformu ile dijital okuryazarlık, yaşam boyu öğrenme, inovatif ve eleştirel düşünme, etkili iletişim gibi konularda zengin içerikler sağlanıyor, eğitimler yapılıyor.

DOĞUŞ GRUBU: Sanata Bi Yer
2015'te Doğuş Grubu kültür-sanat inisiyatifi olarak kurulan Sanata Bi Yer platformu, Türkiye'nin farklı illerindeki üniversite öğrencisi genç sanatçılara Doğuş Grubu mekanlarında çalışmalarını sergileme imkanı sunuyor.

FLO MAĞAZACILIK: Ayakkabı Okulu
Ayakkabıyı en doğru şekliyle tanıyan ve ayakkabının gelişimini sürdürülebilir kılmayı sağlayan insan kaynağı yetiştirmeye katkı sağlamak hedefleniyor.

HAYAT KİMYA/MOLPET: Kız Sözü
Molped Kız Sözü Akademi, genç kızların hedeflerini, hayallerini ve kendilerini keşfederek geleceklerini şekillendirmelerine yardımcı olmak amacıyla hayata geçirildi. Kız Sözü Akademisi 18-25 yaş arası genç kızlara kapsamlı kişisel eğitim sunuyor.

JOHNSON&JOHNSON TÜRKİYE: One Young World
Johnson&Johnson Global Community Impact (GCI) ekibi, One Young World programı ile küresel ve toplum temelli ortaklıkları ve programları aracılığıyla, geleceğin sağlık liderlerini ihtiyaç duydukları beceri ve araçları geliştirmeleri amacıyla desteklemeyi amaçlıyor.

ANADOLU EFES: Anadolu Efes Mavi Sahne

Sahne bulmakta zorlanan alternatif tiyatro topluluklarını desteklemek ve başta üniversite öğrencileri olmak üzere tüm tiyatroseverler için sanatı erişilebilir kılmak amacıyla 2018'de Anadolu Efes Mavi Sahne platformu kuruldu.

KUVEYT TÜRK: Ideathon Fikir Yarışması
Üniversiteli öğrencilerin gelişimlerini desteklemek ve geleceğin bankacılığına yönelik gençlerin fikir üretmelerine katkıda bulunmak amacıyla Ideathon Fikir Yarışması düzenleniyor.

GİTTİGİDİYOR: GittiGidiyor Teknoloji Akademisi
Ön lisans mezunu gençler için hayata geçirilen GittiGidiyor Teknoloji Akademisi çatısı altında Yazılım Mühendisliği Eğitimi ve Yapay Zeka Eğitimi olmak üzere iki özel eğitim programı yürütülüyor.

KÜTAHYA PORSELEN: Biz Kadınlar
Proje kapsamında lise seviyesindeki kız çocuklarının topluma aktif katılımlarının sağlanması, kadın hakları konusundaki bilinç düzeyinin artırılması, cinsiyet eşitliği ve uluslararası sözleşmeler çerçevesinde toplumsal cinsiyet kavramı ve kadın hakları konulu sempozyumlar düzenleniyor.

SAAT&SAAT: Akıllı Saatler Öğrenci Gelişim Projesi
Proje ile yarının büyüklerine zaman yönetimi ve beden saati konularında eğitim verilecek. Eğitimlerin yanı sıra atletizm, yüzme, boks, halter, güreş gibi spor dallarından seçilecek başarılı sporcu çocuklara da eğitim ve spor desteği sağlanacak.

PEPSICO TÜRKİYE: PepsiCo Bilim Kızları Akademisi

PepsiCo, proje ile bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik (STEM) alanlarında kız çocuklarının daha fazla yer alması için farkındalık yaratmaya çalışıyor.

TEKNOLOJİDE KADIN DERNEĞİ: Yapay Zeka Eğitim Projesi
Dernek, bu proje ile çeşitliliği sağlamayı ve kadınların sayısal gücünden, Türkiye'nin küresel rekabette ön sıralarda yer alabilecek teknolojik gücüne katkı sağlayacak faydayı yaratmayı hedefliyor.

MONDELEZ INTERNATIONAL: Türkiye StarGate Amazon
2017'de hayata geçirilen StarGate, satış başta olmak üzere farklı fonksiyonlarda yeni mezun öğrenciye iş deneyimi kazandırıyor. Katılımcılar sahada aktif olarak çalışarak satış dinamiklerini öğreniyor ve oryantasyon ve eğitim ajandasını tamamlıyor.

VİLEDA: Doğa Dedektifleri
Doğa Dedektifleri projesi kapsamında; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü korumasında bulunan çocuklara çevre ve sürdürülebilirlik bilinci kazandırılması amaçlanıyor.

COTTON BOX: Tasarıma Değer
Ev tekstili sektöründe tasarım kavramının öne çıkarılması, yeni tasarımcıların desteklenmesi ve sektöre yenilikçi bakış açısının getirilmesi amacıyla yarışma yapılıyor. Genç tasarımcılardan kendi çizgilerini oluşturup sınırları ortadan kaldırmaları amaçlanıyor.

DOĞUŞ TEKNOLOJİ: Geleceğe Giriş Yetenek Programı
Program ile üniversitede okuyan ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin yanı sıra yüksek lisans öğrencileri ile yeni mezun gençlere kariyer fırsatı sunmak amaçlanıyor.

HENKEL: Keşif Dünyası
2015'ten bu yana Yaratıcı Çocuklar Derneği iş birliğinde çocuklara bilimi sevdirmek amacıyla yapılıyor. Uzman eğitimciler, yüz yüze eğitim döneminde devlet okullarına giderek öğrencilere ücretsiz bilim atölyeleri gerçekleştiriyor.

AREMAS TEV: Aremas Kız Çocukları Eğitime Destek Burs Fonu
Türk Eğitim Vakfı'nın desteğiyle hayata geçen proje kapsamında maddi durumu yeterli olmayan kız çocukları üniversite öğrenimleri boyunca destekleniyor. Şirket, karının belli bir oranını kız çocuklarına ayırmayı taahhüt ederek Anadolu'daki kız çocuklarının eğitimine destek olmayı amaçlıyor.

KOROPLAST: Yaşanılabilir Bir Dünya Birlikte Kolay
Sürdürülebilirlik projesi ile 2021'de yapılan '40 farklı noktada atık toplama hareketi' dahilinde toplanan atıkların geri dönüştürülmesi ile hazırlanan 'Kuşlara Fısıldayan Kız' çocuk kitabını hayata geçirdi.

AD COLONY: DT Gives Back
DT Gives Back takımı dünya genelinde pek çok ülkede, sağlık yardımından çocuklara yapılan bağışlara, gıda ve içecek dağıtımına bir çok farklı konuda ihtiyaç sahiplerinin yanında oluyor.

ATELIER REBUL: Genç Fidanlar Projesi
İki yıldır Kimya Mühendisliği eğitimi alan kız öğrencilere eğitim desteği veren şirket, gizli formüllere adını yazdıracak, farklı branşlarda başarısını ortaya koyacak yeteneklerin kariyer yolculuğuna ortak oluyor.

KREDİ KAYIT BÜROSU: Hayal Edin Gerçekleştirelim
KKB, üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen en uzun soluklu proje fikirleri yarışmalarından Hayal Edin Gerçekleştirelim sosyal inovasyon proje fikirleri yarışmasını 2014'ten bu yana düzenliyor.

MERCEDES BENZ TÜRK: EML'miz Geleceğin Yıldızı

Otomotiv sektöründeki nitelikli personel açığının azaltılması ve sektöre donanımlı personel yetiştirilmesi amacıyla başlatılan program, meslek liselerine verdiği destek ile gençlerin hem mesleki hem de kişisel gelişimlerine katkı sağlıyor.

UNILEVER: Oyuna Devam
2021'de Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi iş birliği ile kız öğrencilerin özgüvenli bir şekilde spora devam edebilmesi amacıyla proje hayata geçirildi. Proje kapsamında, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'daki 20 farklı okulda 15 bin genç kıza ulaşıldı ve onlara spor ekipmanları bağışlandı.

ÖZKA LASTİK: Bir Dünya Sanat
Bir Dünya Sanat mottosuyla düzenlenen enstalasyon yarışması kapsamında Kocaeli Üniversiteli genç tasarımcıları enstalasyon sanatı alanında yaratıcı fikirlerini ve yeteneklerini sunmaya davet ediyor. ÖZKA, sektöre yenilikçi bakış açısının geliştirilmesini amaçlıyor.

EFELER ÇİFTLİĞİ: Germencik Çok Programlı Anadolu Lisesi Destek Programı
Şirket, lisenin hayvan sağlığı bölümünün laboratuvarını kurdu. Bu bölümün öğrencilerine her yıl staj, yerinde mesleki eğitim olanağı ve teknik gezi imkanı sağlanıyor. Mesem eğitim programı da destekleniyor.

DEĞİŞİM LİDERLERİ DERNEĞİ: Kıvılcımlar Programı
DostUMutlu Gezegen Masal Projesi sosyal sorumluluk projesi kapsamında yazılan 11 masal, düzenlenen 140 masal atölyesi ile 12 şehirde 5 bin çocuğa ulaştırıldı. Seçilen beş masal ile DostUMutlu Gezegen Masalları kitabı çıktı.

EŞİTLİKÇİ KSS: Zehra Öney, Teknolojide Kadın Derneği Kurucu B a ş k a n ı

Cumhurbaşkanlığı Dijital Ofisi ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızın yapay zeka stratejilerini takip ettiğimizde; özellikle GSYİH'mızın, yapay zeka ekonomimizi güçlendirdiğimizde yüzde 14 oranında arttığını görüyoruz. Bunun da rakamsal olarak 170 milyar dolarlık bir çap oluşturduğunu düşündüğümüzde; istihdamda çeşitlilik yaratmak önemli hedeflerimizden biri. Bu amaç doğrultusunda yola çıkarak Te k n o l o j i d e K a d ı n D e r n e ğ i o l a r a k b i r i l k i g e r ç e kleş t i r d i k .
Kadınların teknolojinin üretim tarafında yer almasını teşvik etmek ve yapay zekanın üretiminde çeşitlilik yaratmak adına özel bir eğitim programı başlattık. Yapay zeka ve veri biliminin önemini düşünerek; çevrimiçi eğitim şirketi Udacity ile yapay zeka başarısı için ihtiyaç duyulan temelleri attık. Udacity iş birliği ile hayata geçirdiğimiz programımızda; 'Deep Learning' ve 'Artificial Intelligence with Python' olmak üzere, iki ayrı eğitim programı hazırladık.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.