PİJAMAYI SEVDİK AMA...

22.02.2022
Hem kurumların  hem de çalışanların aklında tek bir soru var: Uzaktan çalışma mı, yoksa hibrit sistemler mi? Peki 2022’de kurumlar seçimlerini hangisinden yana kullanacak?..

İpek Alpkökin Olgunsoy / INBUSINESS

Kapanma döneminde evden çalışmanın artması ile ev giyim ürünlerine olan talep yükselmiş, Covid-19'un en çok kaybeden ürünü erkek takım elbiseleri olmuştu. Öyle ki o dönemde satışlar yüzde 56 düşmüştü. Normalleşme süreci ile birlikte pijamalar çıkarıldı çalışanlar takım elbiseyle ofisin yolunu tuttu.

Kiğılı'nın Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, normalleşme süreci ile takım elbise satışlarının artarak tavan yaptığını dile getiriyor. İşe dönüş ile birlikte eski adetlere hızla geri döndüğümüzü belirten Kiğılı, "Bu artışta yabancı turistlerin de çok etkisi oldu. Türkiye'deki ürünlerin yurt dışına kıyasla makul fiyatlarda kalması takım elbise satışlarını artırdı" diyor.

Bu bilgi de kurumların hibrit çalışma modellerine yöneldiğinin bir işareti ancak İK uzmanları ve araştırmalara göre 2022'de çalışma sisteminde hibritten dönüş olmayacak. Üstelik geleneksel çalışma sistemlerinin azımsanmayacak şekilde giderek yayıldığının da haberleri geliyor.

Nitekim EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı Gözde Özkale Bilaç da hibrit ve klasik çalışma biçimlerinin devam edeceğini öngördüklerini anlatıyor. EY'nin küresel ölçekte yaptığı İşin Geleceği Araştırması; şirketlerin yüzde 57'sinin ofise dönüş felsefesini hibrit olarak tanımlarken, yüzde 35'inin daha geleneksel bir ofisten çalışma planı yaptığını gösteriyor. Bilaç, "Hibrit çalışma modellerini ofis maliyetlerini optimize etmek veya çalışanlara bir değer önerisi olarak sunmak şeklinde iki farklı açıdan da değerlendirebiliriz. Pandemiyle birlikte zorunlu olarak tanıştığımız hibrit modellerin hayatımızda kalıcı olmasını bekliyoruz" diyor.

Kurumların bu modeli tercih etmesindeki bir diğer sebep de çalışan esenliği. Küresel ölçekte çalışan beklentilerinin incelendiği araştırmalar çalışanların esneklik tercihlerini ortaya koyuyor. Bu beklentiler doğrultusunda aksiyon alacak kurumlar, 2022'de esnek (zaman ve mekan) çalışma modelleri ile fark yaratmaya çalışacak. Uzmanların 2022'ye dair kurumlara olan tavsiyelerinde üretkenlik öne çıkıyor. Bilaç: "Hibrit çalışma modellerini kurgularken, şirketlere; kültür, yaratıcılık, iş birliğinin korunması, yeni nesil yeteneklerin ve becerilerin geliştirilmesi, üretkenliğin devamlılığının sağlanması gibi alanları değerlendirmelerini öneriyoruz" diyor.

MEGA TREND

Dışarı çıkmak. Pijamalardan kurtulmak herkese iyi gelmedi mi? Ofis, toplantı ya da bir arkadaş buluşması; her ne amaçla olursa olsun gardroplarımızda ev dışı kıyafetlere daha çok yer açacağız.

NASIL GİDİYOR?

Karışık... Hibrit çalışma ile gelen sosyalleşmenin iş süreçlerine olumlu etkiledi. Kimi zaman evde bir pijamayla işleri yürütürken bir sonraki gün takım elbiselerle ofiste oluyoruz. Üretkenliğin odak noktası olması gerektiğini söyleyen uzmanlar, duygusal strese de dikkat çekiyor. MY Executive Kurucu Ortağı Müge Yalçın, "Çoğu şirket için çalışanlarının ofis dışında çalışması, çok sayıda sürecin ve politikanın yeniden inşa edilmesini zorunlu kılıyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.