BAĞLANDIM, GÖRDÜM, ALDIM...

22.01.2022
Profesyonel alanda görüntülü görüşme sistemlerinin eksikliğini görerek sektöre giren Silikon Vadisi merkezli 11Sight, bir yılda cirosunu üçe katladı. Teknolojik gelişmeler ile sınır tanımayan bu iletişim şekli neler vadediyor? Bu teknoloji tahmin edilenin ötesinde bir potansiyel barındırıyor.

Mustafa Orhun Çetin / INBUSINESS

Silikon Vadisi'nde 2016'da kurulan 11Sight'ın hedefi kurumsal firmaların müşterileri ve personelleri ile iletişimini görüntülü konuşma üzerinden sağlamaktı. Henüz pandemi hayatımıza girmeden önce kurulmuş girişim, yıllar sürecek büyüme planını küresel salgın nedeniyle revize etmek zorunda kaldı. İnşaattan otomotive, bankacılıktan sağlık alanına değin geniş bir yelpazede faaliyetlerini sürdüren 11Sight'ın kısa geçmişinde büyüme hanesi rekorlarla dolu.

Cirosunu son bir yılda üçe katlayan şirket, ABD ve Avrupa'da yaklaşık 10 binin üzerinde işletmeye hizmet veriyor. 2022'de bu sayının 20 bine ulaştırılması hedefleniyor. Ekim ayında 1,5 milyon dolar yatırım alan şirket, 2022'de 10 milyon dolarlık Seri A yatırım turuna çıkacak. Böylelikle büyümede kritik bir eşiği geçilecek.

ABD'de yaşayan ortaklar Aleks Göllü ve Farokh Eskafi, şirketin Amerika'daki operasyonlarını yürütürken Türkiye ve Avrupa ise 2017'den bu yana Ercan Gümüş'ün ellerinde.

11Sight ile dijitalleşen çağda tam da evlere mahkum olunan pandemi döneminde firmalar, sağlık hizmetlerini görüntülü görüşme sistemleri üzerinden çalışanlarına sağlarken, inşaat firmaları da yaptıkları dairele- ri yine bu sistemleri kullanarak müşterilerine sundu.

MAZDA MODELI

11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş, videolu görüntülü görüşme pazarının her yıl dört ile beş kat arasında büyüdüğünü söylerken, "İnsanlar bu pazarın farkında değiller. Görüntülü görüşme bu işin geleceği" diyerek aslında neden bu alanda çalıştıklarını da ortaya koyuyor. 11Sight ABD merkezli bir firma olması nedeniyle hem global pazarda hem de yerli pazarda yer alıyor.

Şirket ABD'de Mazda ile yaptığı bir iş birliği ile geleneksel ve yeni medyanın nimetlerini de birleştirerek başarılı bir kampanya yürüttü. İkinci el otomotiv pazarında oluşan araç açığını kare kodlu broşürler vasıtasıyla Mazda araç sahiplerini "We need your car! (Aracınıza ihtiyacımız var!)" mesajıyla harekete geçirmiş. Kare kodu okutan araç sahipleri direkt olarak satış yetkilisine bağla- nıp araçlarına fiyat teklifi almışlar. Böylelikle Mazda, üç ay gibi kısa bir sürede ikinci el araç stoğunu iki katına çıkarmayı başarmış.

Sağlık alanında da görüntülü görüşmenin önemi giderek artıyor. 5G teknolojilerinin gelişmesinin yıllardır bu alanda devrim yaratması beklenirken görüntülü görüşme en azından uzaktan danışmanlık konusunda bir alanı kapatmış durumda. Şirket, Türkiye'de Eczacıbaşı ile yürüttüğü bir projede bir gün içinde yaptıkları bir çalışma sonucu Online Sağlık Hattı'nı hayata geçirdi. Bire bir temasın önemli olduğu gayrimenkul sektörü de dijital dönüşüme uğradı. Ercan, 11Sight'ı kullanan müştirilerinin pandemi döneminde web sitesine entegre ettikleri buton saye- sinde projedeki evlerin yüzde 30'unu online görüşme yoluyla sattıklarını belirtiyor .

PLATFORM OLACAK

Gümüş, pazarlama otomasyon araçları, müşteri başarısı araçları, CRM ve telekomünikasyon şirketlerine hitap ettiklerini söylüyor. Gümüş, "Hedef pazar büyüklüğü 2,8 milyar dolar düzeyinde" derken henüz bir scale-up olan 11Sight'ın yönünü okyanusa çevirdiğini de göstermiş oluyor. Büyüme hedeflerinin odağına dikey büyümeyi alarak öncelikle otomotiv sektöründe ilerleyen ve Türkiye'de Fiat, Mercedes, Toyota, Hyundai, Su- zuki, Piaggio, Vespa, ABD'de Mazda, GM gibi küresel markalarla çalışan şirketin hedefinde ise Avrupa var. Gümüş, "Türkiye'de otomotiv pazarını domine ettik. Şimdi bu tecrübemizi ve çalıştığımız global markaları kullanarak Avrupa pazarında da büyü- meyi hedefliyoruz" diyor.

Af Agency ve Danube Angels gibi iş ortaklarıyla Almanya, Polonya, Avus- turya, Çek Cumhuriyeti ve Portekiz'de olan 11Sight, partnerliğe önem veri- yor. Gümüş, start-up'ların iletişim halinde olmalarının etkileşim ortamı oluşturması ve birlikte daha büyük değerler yaratması açısından da fırsat olduğunu belirtiyor. E-ticaret altyapısı sağlayıcılar, yazılım şirketleri ve ajanslarla ortaklıklar yaptıklarını söyleyen Gümüş, "CRM firmaları, pazaryerleri, girişimler ile entegrasyon süreçleri devam ediyor" diyor.

Beş ile 10 yıllık bir sürede platform olma hedefine ulaşmak isteyen şirket, şimdiden bu konuda çalışmalara başladı. Türkiye'de yaklaşık 10 firma ile anlaştıklarını belirten Gümüş, "Global bir uygulama içinde kullanılmak üzere anlaşma aşamasındayız" diyor ve ekliyor: "Stratejik ortaklıklarla kullanıcı sayımızı artırmak istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.