INBUSINESS 1 yaşında

03.11.2021

INBUSINESS, bu ay 1'inci yıl özel sayısıyla okurlarıyla buluşuyor. Pandemi döneminde "salgının bitmesini bekleyin" diyenlere kulak tıkayıp, kararlı bir şekilde dergiyi yayına hazırlama konusunda cesaret ve kararlılık gösteren Turkuvaz Medya Genel Müdürü Yasemin Gebeş önderliğinde, yayın yönetmeni Hülya Güler liderliğinde hazırlanan dergimiz okurlarımıza geleceği okumaya yardımcı olacak bir içerik sunuyor. Konseptimiz Geleceği Kurgulamak.

İnsanoğlunun belki de en büyük çabası geleceği bilebilmek. Şimdilik tam anlamıyla mümkün değil ama insan, bazı gelişmeleri öngörmeyi başardı. Her şeyin ama bildiğimiz her şeyin yeniden şekillendiği günümüzde bu öngörüye sahip olanlar kazanacak. Bu doğrultuda Türkiye'nin en etkili 100'den fazla iş insanı gelecek öngörülerini ve yarınlara bırakmak istedikleri mirası INBUSINESS okurları için anlattı.
Bülent Eczacıbaşı, Ahmet Zorlu, Hüsnü Özyeğin, Tuncay Özilhan, Ferit Şahenk'in de aralarında olduğu Türkiye'nin önde gelen iş insanları, geleceğin nasıl şekilleneceğine dair öngörülerini paylaştı.
Yenilikçi, yaratıcı, akılcı ve sağlıklı bir gelecek için ortaya çıkan ortak mesaj ise yaşanabilir, sürdürülebilir bir dünya oldu.

BÜLENT ECZACIBAŞI: HER ŞEYİ DEVRETMEMELİYİZ!

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, daha iyi koşullarda yetişmiş bir nesle nöbetimizi devretme zamanının yaklaştığını belirtti. "Her açıdan yeni bir düzen kuruluyor. 'Devir diyorsak da her şeyi devretmemiz gerektiğini doğrusu düşünmüyorum. Geleceğe bırakacaklarımız kadar bırakmayacaklarımız olduğunu da kabul etmeliyiz" diyerek özel bir mektup kaleme aldı. Eczacıbaşı mektubunda şöyle devam etti: "Kendi kendimize yarattığımız ya da çözümünü ertelediğimiz sorunları, anlaşmazlıkları, verimsizlikleri dünyayı yaşanmaz hale getirmekte olan tüketim çılgınlıklarını ve eşitsizlikleri geleceğe bırakmasak daha iyi olacak. Pekiyi geleceğe ne bırakacağız. İş insanlarının en değerli sermayesi iyimserlik ve umut. Bir diğeri de bizden önceki kuşaktan devraldığımız girişimcilik ruhu ve cesareti olabilir. Diğer taraftan İnsanlığın sağlık, mutluluk ve refah getirecek ortak bir geleceğe, ancak ortak akıl, çaba ve dayanışma ile ulaşabileceği inancını da geleceğe bırakabileceklerimiz arasına eklemeliyim."

AHMET ZORLU: HEPİMİZ AYNI GEMİNİN İÇİNDEYİZ

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu'nun kaleme aldığı mektupta önemli mesajlar yer aldı: "Eğer gelecek nesillere iyi ve anlamlı bir miras bırakmak istiyorsak dünya için iyi olan neyse onu yapmamız gerekiyor. Çünkü hepimiz aynı geminin içindeyiz. Biz iş dünyası temsilcilerine büyük sorumluluk düşüyor. Zorlu Holding olarak geleceğe iyi bir miras bırakabilmek adına; grup şirketlerimizin atacakları birçok yeni adımla, önümüzdeki dönemde de daha yaşanabilir bir dünya için aklımızı ve gönlümüzü ortaya koyacağız. Dünyamız, ülkemiz ve toplum için yaratacağımız değer ile daha iyi bir gelecek hayaline doğru kararlılıkla yürümeyi sürdüreceğiz. Faaliyetlerimizde gösterdiğimiz performansı artırırken çevresel, sosyal ve yönetişim alanındaki etkimizi büyüterek uzun dönemde sürdürülebilir bir yaşamın inşasına katkı sağlamaya devam edeceğiz.

HÜSNÜ ÖZYEĞİN: "Benim yaşantımdan geleceğe kalan en derin izler, başta eğitim olmak üzere hep insani ve sosyal kalkınmaya yaptığım yatırımlar oldu. Özyeğin Üniversitesi ise geleceğe yatırım anlayışımın sembolleştiği kurum, hayatımda en fazla değer verdiğim yatırımım ve gençlere duyduğum güveni geleceğe taşıyacak mirasım."

TUNCAY ÖZİLHAN: Geleceğe güvenle ilerlemenin, her alanda istikrarı yakalamanın, büyümeyi sürdürülebilir kılmanın yolunun üretmekten ve üretken olmaktan geçtiğini her fırsatta vurguluyorum. Geleceğin dünyası, sadece endüstriyel anlamda üretmenin değil, yeni teknolojiler ve inovasyonlar üretmenin olmazsa olmaz olduğu, en yaratıcı fikirleri, iş modellerini üretenlerin güçlü olduğu bir dünya olacak. Yerli ve milli üretimi hem üreticiler hem de devlet olarak her zaman desteklemeye devam etmemiz stratejik önceliklerimiz arasında yer vermemiz, işlerimizin ve ekonomimizin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor. Diğer taraftan, ülkemizi ve şirketlerimizi geleceğe taşıyacak olan asıl faktör, sadece ürün ve hizmet üretimi anlamında değil, yeni iş modellerinin ve teknolojilerinin üretimi için de gerekli yatırımların yapılması olacaktır. Anadolu Grubu'nda tüm yenilikleri takip etmeyi olmazsa olmazımız kabul ediyor, verimlilik elde edebileceğimiz tüm alanlarda dijital dönüşüm projeleri yürütüyor, Ar-Ge ve inovasyona odaklanıyor, kurum içi girişimciliği destekliyoruz."

KOTLER'İN LİSTESİ

İki kapak çalışmasıyla okurlarıyla buluşan dergi, pazarlama duayeni Philip Kotler ile gerçekleştirilen röportaja da yer vererek değişen dünyayı daha iyi görmek ve okuyabilmenin şifrelerini paylaştı. Pazarlama duayeni Philip Kotler'i dinleyince; yüz tanıma sistemlerine göre gönderilen reklamlar, sanal gerçeklik üzerinden yapılan ürün testleri ve daha nice dijital uygulamanın hayatımızı nasıl şekillendireceğini daha iyi anlıyoruz. Peki, kurumlar Pazarlama 5.0'ı konuştuğumuz bu yeni düzene hazır mı? Philip Kotler'e göre şirketlerin ayakta kalma reçeteleri belli. Çözüm ise dijitalleşmeyi, insanı, markayı ve dünyayı iyi anlamaktan geçiyor...

Son olarak Geleceği Kurgulamak başlığı altında perakendeden teknolojiye, eğitimden sağlığa pek çok farklı sektörün önde gelen temsilcileriyle görüşerek onların faaliyet gösterdikleri alanlarla ilgili iş planlarını ve gelecek yönelik hazırlıkları dergide yer alıyor. Tedarik rotalarında lehimize olan değişim ihracatta rekor getirirken, Türkiye'nin yarınlarında söz sahibi olacak sektörler gelecek için hummalı bir hazırlık içinde. Daha da büyümeyi hedefleyen sektör temsilcilerinin gelecek planlarında teknoloji, inovasyon ve sürdürülebilirlik ortak nokta. Sektörlerdeki bu atılım bölgesel üretim üssü haline gelen Türkiye'yi adım adım devler ligine taşıyacak.

1 YILDA NELER OLDU?

Kasım 2020'de ilk sayısıyla buluşan INBUSINESS, çevre dostu (EU Eco-label sertifikalı kağıt kullanarak), sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratan bir yayın olarak yola çıktı. Bu konuda farkındalık yaratmak için de Küresel Umut Festivali'ni hayata geçirdi. Bir yıl içinde 170 konuk, 10 ayrı başlıkta webinarlar düzenledi ve 4.5 milyon kişiye ulaştı MITSloan Management Review ile içerik ortaklığı kurarak iş dünyası trendlerini dünyaca kabul görmüş akademik çalışmaları sayfalarına taşıdı. Dergi her ay D&R'lar dahil 3 bin 700'ün üzerinde noktada Türkiye'nin dört bir yanında okurlarıyla buluşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.