Nestlé ile Starbucks’ın iş birliği Türkiye’de faaliyete geçti

16.02.2021

Uluslararası gıda şirketi Nestlé ile kahve zinciri Starbucks'ın küresel iş birliği Türkiye'de faaliyete geçti. Anlaşmalar kapsamında Nestlé Türkiye, Starbucks premium kahve karışımı ve Starbucks öğütülmüş kahve olmak üzere portföyüne iki yeni ürün ekledi. İş birliğinin diğer ayağında, Nestlé Professional İş Birimi, Türkiye genelinde benzin istasyonu, otel, hastane ve işyeri gibi gıda hizmeti veren ev dışı tüketim noktalarında hizmet vermeye başladı.

Dünyanın 187 ülkesinde faaliyet gösteren uluslararası gıda şirketi Nestlé, Starbucks ile yaptığı küresel anlaşmanın akabinde, Starbucks markasını Türkiye'deki tüketici ürünleri ve gıda hizmeti kanallarında genişletmek üzere harekete geçti. Nestlé'nin iki iş birimi, Nestlé Professional ve Nestlé İçecekler'in liderliğinde iş birliğinin ilk faaliyetleri başladı.

Anlaşmanın, Nestlé İçecekler İş Birimi liderliğinde yürütülen ayağında Nestlé Türkiye, Starbucks premium kahve karışımları ve Starbucks öğütülmüş kahve olmak üzere, portföyüne iki yeni kategori ekledi. Starbucks kahve kategorisinde yer alan öğütülmüş kahvelerin yanı sıra premium kahve karışımları da Türkiye'de ilk kez tekli paket formatında Migros'larda satışa sunulmaya başladı.

NESTLE PROFESSIONAL, EV DIŞI TÜKETİM KANALINDA 450 NOKTADA STARBUCKS ÜRÜNLERİ SUNACAK

İş birliğinin diğer ayağında, Nestlé'nin ev dışı tüketim alanında 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Nestlé Professional İş Birimi, Starbucks ürünlerini gıda hizmeti veren ev dışı tüketim noktalarında da sunacak. Şirket, Eylül 2020'de Starbucks markalı kahve ürünlerinin gıda hizmeti veren alanlarda pazarlama haklarını devralarak süper premium kahve köşeleri ile benzin istasyonu ve ofis kanalında 253 noktada, kahve severlere self servis hizmeti vermeye başladı. Ayrıca, Nestle Professional, otel, hastane ve eğitim gibi kanallarda Starbucks kahvesi sunan 197 ev dışı tüketim noktasında ürün ve çözümler ile destek sunacak. Nestlé Professional iş birimi, operasyon ve dağıtımdaki uzmanlığı ile Starbucks® lezzetlerinin ülkemizdeki erişilebilirliğini artıracak.

"TÜRKİYE, İLKLERE İLHAM VEREN BİR ÜLKE"

Kahveye büyük tutku ile bağlı olan iki ikonik markanın ülkemizdeki iş birliği kapsamında bir ilki gerçekleştirdiklerini ifade eden Nestlé Türkiye CEO'su Ansgar Bornemann, Nestlé olarak Türkiye'de 115 yıldır faaliyetlerini sürdürdüklerini hatırlattı.

Türkiye'nin her zaman Nestlé dünyasının ilklere ilham veren ülkelerinden biri olduğunu vurgulayan Bornemann, Starbucks ile küresel düzeyde imzalanan lisans anlaşmasının faaliyete geçirilmesinde de Türkiye'nin öncelikleri arasında yer aldığını belirterek, şöyle konuştu:

"Dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolatasını ürettiğimiz bu coğrafya şimdi ise, Türk damak tadına uygun olarak tekli paket formatında üreteceğimiz kahve karışımlarına ev sahipliği yapacak. Bu anlaşmalar sayesinde hem çok sevilen Starbucks® ürünlerinin süpermarket ve ev dışı tüketim kanallarında erişilebilirliğini artıracağız hem de portföyümüzün iki yeni kategorisini Türk Halkına sunacağız. Hem yeni ürün ve hizmetlerimizin hem de güç birliğimizin hayırlı olmasını dilerim."

Nestlé, 2018 yılında Starbucks ile küresel iş birliği anlaşmasına imza atarak Starbucks markalı ürünlerin ev ve sonra da ev dışı tüketim kanallarında satış, pazarlama ve dağıtım haklarını almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.