'imkansızı hayal edin...'

15.11.2020

Formula 1 DHL Türkiye Grand Prix'sini lider tamamlayan Mercedes'in Büyük Britanyalı pilotu Lewis Hamilton, bu sonuçla birlikte 2020 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda bitime 3 yarış kala şampiyonluğunu garantiledi. Hamilton, bu zaferle birlikte 7'nci şampiyonluğunu kazandı. Hamilton'un ilk sözleri, "İmkansızı hayal edin... Başarabilirsiniz." oldu.

9 sene sonra Türkiye'ye dönen ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 5,3 kilometrelik Intercity İstanbul Park pistinde koşulan sezonun 14'üncü yarışı Formula 1 DHL Türkiye Grand Prix'si tamamlandı. İstiklal Marşı ve SoloTürk'ün gösterisiyle başlayan yarışa 6'ncı sırada başlayan Büyük Britanyalı yıldız Lewis Hamilton, tek pit stop yaptığı yarışı lider tamamlayarak puanını 307'e yükseltti ve 7'nci şampiyonluğunu kazandı. İkinci sırada Racing Point'in Meksikalı pilotu Sergio Perez yer alırken, podyumun son sırası ise Ferrari'nin Alman pilotu Sebastian Vettel'in oldu. Kariyerinde ilk kez pole pozisyonunu elde eden Lance Stroll ise yarışı 9'uncu sırada noktaladı. En hızlı turu ise McLaren'in Büyük Britanyalı pilotu Lando Norris kaydetti.

VERSTAPPEN'DEN KÖTÜ BAŞLANGIÇ

Yarışa ikinci cepten başlayan Red Bull'un Hollandalı pilotu Max Verstappen, startı iyi yapamadı ve yerini kaybetti. Renault pilotu Esteban Ocon ile Mercedes pilotu Valtteri Bottas yarışın hemen başında yaşanan çarpışma sonucunda pist dışına çıktı. Bu bölgede süre kaybeden ikili, sonrasında yeniden piste döndü. Yarışın ilk bölümünde 11'inci sırada start alan Ferrari pilotu Sebastian Vettel, iyi bir atakla ilk 3'e kadar yükseldi. 16'ncı sıradan start alan McLaren pilotu Carlos Sainz da iyi bir başlangıç yaparak 8'inci sıraya kadar yükseldi. Yarışta ilk pit stop yapan isim 7'nci turda pite gelen Ferrari pilotu Charles Leclerc olurken, Vettel ve Hamilton ise 9'uncu turda pite geldi.

GIOVINAZZI YARIŞ DIŞINDA KALDI, SANAL GÜVENLİK ARACI DEVREYE GİRDİ

Alfa Romeo'nun İtalyan pilotu Antonio Giovinazzi 13'üncü turda yarış dışı kalırken, Sanal Güvenlik Aracı geldi. 3 turluk Sanal Güvenlik Aracı'nın sona ermesi sonrasında 16'ncı turda ilk 6'daki sıralama şu şekilde oluştu: "1. Stroll, 2. Perez. 3. Verstappen, 4. Vettel, 5ç Hamilton, 6. Albon." Sanal Güvenlik Aracı'nın sona ermesinin ardından büyük bir atak yapan Red Bull pilotu Alexander Albon, önce Hamilton, sonrasında ise Vettel'i geride bırakarak 4'üncü sıraya yükseldi.

VERSTAPPEN SPİN ATTI

18'inci turda Verstappen, Perez'i geçmeye çalışırken aracın arkasının kontrolünü kaybetti ve spin attı. Perez ikinciliğini korurken, Verstappen 6'ncı sıraya kadar geriledi. İlk attığı spinin ardından alt sıralardan kurtulamayan Bottas ise 21'inci turda bir kez daha spin atarak 17'nci sıraya kadar geriledi. 34'üncü turda Albon virajda aracın arkasının kontrolünü kaybederek spin attı. Ferrari'nin pit stop ekibinin de Vettel'e yavaş pit stop yapması nedeniyle Lewis Hamilton 3'üncü sıraya yükseldi, Verstappen ise yeniden 4'üncü sıraya çıktı. 36'ncı turda Haas pilotu Kevin Magnussen, pit stop yaptıktan sonra lastiklerin yanlış takılmasından dolayı yarış dışında kaldı.

HAMILTON ZİRVEYE YÜKSELDİ

37'nci turda Lance Stroll pit'e girerken, Sergio Perez ilk sıraya yükseldi. Lewis Hamilton 38'inci turda DRS'ini kullanarak Perez'i geçti ve liderliğe yükseldi. Yeni lastikleriyle 44'üncü turda Verstappen'e karşı atak yapan Leclerc, 12'nci başladığı yarışta 3'üncü sıraya yükseldi. Williams pilotu Nicholas Latifi ve Haas pilotları Romain Grosjean ile Kevin Magnussen'in de Giovinazzi'nin ardından dışarıda kaldığı yarışın son bölümünde Perez, Leclerc ve Vettel arasında büyük bir podyum çekişmesi yaşandı. Leclerc, Perez'e yaptığı atakla ikinci sıraya yükselirken, daha sonrasında Perez yeniden 2'nci sırayı aldı. Vettel, takım arkadaşı Leclerc'i son düzlükte geride bırakarak podyuma uzanan son isim oldu.

Lewis Hamilton, yalnızca tek pit stop yaptığı yarışta tam 49 tur aynı lastiklerle mücadele etti ve sonunda zafere ulaştı. 2010 Türkiye Grand Prix'sinde de zafere ulaşan Hamilton, Türkiye'de yapılan son 3 Grand Prix'nin 2'sini kazanmayı başardı.

SIRALAMA BELLİ OLDU

2020 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 14'üncü ayağı DHL Türkiye Grand Prix'sinde sıralama belli oldu.

Lewis Hamilton'ın şampiyonluğa uzandı İstanbul'daki sıralama şu şekilde:

1 - Lewis Hamilton (Mercedes)

2 - Sergio Perez (Racing Point)

3 - Sebastian Vettel (Ferrari)

4 - Charles Leclerc (Ferrari)

5 - Carlos Sainz (McLaren)

6 - Max Verstappen (Red Bull)

7 - Alexander Albon (Red Bull)

8 - Lando Norris (McLaren)

9 - Lance Stroll (Racing Point)

10 - Daniel Ricciardo (Renault)

11 - Esteban Ocon (Renault)

12 - Daniil Kvyat (AlphaTauri)

13 - Pierre Gasly (AlphaTauri)

14 - Valtteri Bottas (Mercedes)

15 - Kimi Raikkonen (Alfa Romeo)

16 - George Russell (Williams)

YARIŞ DIŞI - Kevin Magnussen (Haas)

YARIŞ DIŞI - Romain Grosjean (Haas)

YARIŞ DIŞI - Nicholas Latifi (Williams)

YARIŞ DIŞI - Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)

TÜRKİYE GP SONRASINDA SIRALAMALAR

Formula 1 DHL Türkiye Grand Prix'sinin ardından Sürücüler Klasmanı Sıralaması ve Takımlar Sıralaması'nda ise son 3 yarış öncesinde ilk 3'ler şu şekilde sıralandı:

- Sürücüler

1 - Lewis Hamilton (Mercedes) - 307 Puan (Şampiyonluğu garantiledi)

2 - Valtteri Bottas (Mercedes - 197 Puan

3 - Max Verstappen (Red Bull) - 170 puan

- Takımlar

1 - Mercedes - 504 Puan (Şampiyonluğu garantiledi)

2 - Red Bull - 240 Puan

3 - Racing Point - 154

Yarışların ardından, ilk 3'e giren pilotlara kupalarını TBMM Başkanı Mustafa Şentop verdi.

Intercity İstanbul Park Pisti'nde düzenlenen yarış sonrası yapılan törende Mustafa Şentop, birinci olan Mercedes pilotu Lewis Hamilton, ikinci sıradaki Racing Point sürücüsü Sergio Perez ve üçüncülüğü alan Ferrari'den Sebastian Vettel'e kupalarını takdim etti.

Kupa töreninden sonra büyük sevinç yaşayan pilotlar, podyuma çıkmalarını kutladı.

"İMKANSIZI HAYAL EDİN BAŞARABİLİRSİNİZ"

Gazetecilere gözyaşları içinde açıklama yapan Hamilton, "Kelimeleri bulamıyorum. Devasa, muhteşem oldu. Dünyanın çocuklarına sesleniyorum. İmkansızı hayal edin. Başarabilirsiniz" dedi.

Büyük Britanyalı pilot, sözlerine "Kelimeleri bulamıyorum. Fabrikadakilere, buradakilere teşekkür ediyorum. Bu takıma katılmasaydım bunu başaramazdım. Devasa, muhteşem oldu. Çok teşekkür ediyorum. Beni destekleyenlere teşekkürler. Aileme teşekkürler. Bu bir rüyaydı. Çocukken Formula 1 seyrederdim. Rüyalarımın da ötesinde. Yapamayacağınızı söyleyen hiç kimseyi dinlemeyin. İmkansızı isteyin, pes etmeyin, kendinizden şüphe duymayın" şeklinde sürdürdü.

"EN İYİSİNİ YAPTIK"

Zorlu bir yarış olacağını tahmin ettiğini belirten şampiyon pilot, "Zor bir hafta sonu olacaktı, biliyordum. Geride olduğumuzu biliyorduk. En iyisini yaptık. Çok şey öğrendik. Hiçbir şekilde oyun oynamıyoruz, uğraşıyoruz. Gelişmeye devam ediyoruz. İleri gitmek için çalışıyoruz. Kusursuz olamazsınız" ifadelerini kullandı.

Alman takımı Mercedes ile Büyük Britanyalı pilot Lewis Hamilton, 2014'ten beri yakaladıkları başarılarla Formula 1 tarihinin en ezici birlikteliğini oluşturdu.

BU YIL DA HIZ KESMEDİ

Hibrit motorların kullanılmaya başlandığı 2014'ten itibaren rakiplerine büyük üstünlük kuran Mercedes takımı, bu yıl da hız kesmedi.

Yakıt akışını ölçmek için 2020'de araçlara bir sensör daha takılması sonrası geliştirdiği motorla 2018 ve 2019'da Ferrari'ye kaptırdığı güç avantajını yeniden ele geçiren Mercedes, ön tekerlerin içe-dışa dönüklük açısını sürüş sırasında değiştirmeye yarayan DAS (çift eksenli yönlendirme) sistemini de geliştirerek başarıya hala aç olduğunu gösterdi.

Rehavet nedir bilmeyen Mercedes takımının mühendislerine, Hamilton'ın istikrarlı ve hatasıza yakın sürüşü de eklenince kırılamaz gözüyle bakılan birçok F1 rekoru el değiştirdi.

ART ARDA 7. ŞAMPİYONLUK

2019 sezonunda Hem takımlar hem de pilotlar klasmanında arka arkaya 6 şampiyonluk elde eden ilk üretici olarak tarihe geçen Mercedes, rekorunu 7 yıla çıkardı.

Mercedes, üst üste 7. takımlar şampiyonluğunu kazanarak Ferrari ile paylaştığı rekoru da tek başına ele geçirdi. İtalyan üretici Ferrari, 1999'dan 2004'e kadar 6 yıl boyunca takımlar klasmanının zirvesinde yer almıştı.


F1 TARİHİNDE GÖRÜLMEMİŞ ÜSTÜNLÜK

Otomobil sporlarının zirvesi Formula 1'e 2014 sezonundan itibaren damga vuran Mercedes'in rakiplerine ne kadar büyük üstünlük kurduğunu anlamak için Ferrari'nin 1999-2004, McLaren'in 1988-1991 ve Red Bull'un 2010-2013 dönemleriyle kıyaslamakta fayda var.

Formula 1'de koşulan son 135 yarışın 101'ini kazanan Mercedes'in yüzde 74,8'lik galibiyet oranı bulunuyor.

Sebastian Vettel ve Mark Webber'den oluşan kadrosuyla peş peşe 4 şampiyonluk yaşayan, 77 yarışın 41'ini birinci bitiren Red Bull-Renault ise yüzde 53,2 galibiyet oranına sahipti.

McLaren'in, Ayrton Senna liderliğindeki 1988-1991 döneminde 64 yarışın 39'unu (yüzde 60,9), Ferrari'nin de Michael Schumacher'in sürücü koltuğunda oturduğu 1999-2004 döneminde 101 yarışın 63'ünü (yüzde 62,3) kazandığı düşünüldüğünde, Mercedes ile rakipleri arasındaki güç farkı daha iyi anlaşılıyor. Son 7 sezonda yalnızca 3 takım daha yarış kazanabildi. Ferrari 17, Red Bull 16, Alpha Tauri de 1 kez damalı bayrağı ilk sırada gördü.


ŞAMPİYONLUK SAYISINDA SCHUMACHER'İ YAKALADI

Türkiye Grand Prix'sinde birinci olan Hamilton, bitime 3 yarış kala şampiyonluğu garantiledi.

Bu sezonki 14 mücadelenin 10'unu kazanan ve katıldığı her yarışta puan alan tek sürücü olan Hamilton, F1'de 2008, 2014, 2015, 2017, 2018 ve 2019'un ardından 7. kez mutlu sona ulaştı.

35 yaşındaki pilot, Michael Schumacher'den sonra bu başarıya 7. defa imza atan 2. sporcu olarak kayıtlara geçti.

Hamilton'ın, Ferrari ile 11 sezonda 72 birincilik elde eden Schumacher'in "bir takımda en fazla yarış kazanan pilot" rekorunu kırması 8 yıl sürdü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.