Çiftçinin kabusu: İklim değişikliği

22.11.2022
Vodafone Grubu’nun Türkiye dahil 13 ülkede 600 çiftçiyle yaptırdığı araştırmaya göre, dijital teknolojilere ilgisi hızla artan çiftçilerin karşı karşıya olduğu tehditlerin başında ise iklim değişikliği geliyor.

Vodafone Grubu'nun Türkiye dahil 13 ülkede yaptırdığı araştırmaya göre, çiftçilerin dijital teknolojilere ilgisi hızla artıyor. Daha fazla dijital araç kullanmak için desteğe ihtiyaç duyduğunu belirten çiftçilerin karşı karşıya olduğu tehditlerin başında ise iklim değişikliği geliyor. Türkiye'deki çiftçilerin yüzde 98'i, iklim değişikliğinin çiftliklerindeki finansal sürdürülebilirliği etkilediğini belirtiyor.

Yapılan açıklamaya göre, tüm dünyada amaç odaklı bir şirket olma hedefiyle faaliyet gösteren Vodafone, çevresel sürdürülebilirliğe katkı sunmaya devam ediyor.

Vodafone Grubu'nun Türkiye dahil 13 ülkede yaptırdığı "Çiftçiler ve Dijitalleşme" konulu araştırmaya göre, çiftçiler dijital teknolojilerin üretkenlik ve sürdürülebilirliğin anahtarı olduğunu söylerken, gittikçe artan çevresel ve ekonomik baskılar nedeniyle daha fazla dijital araç kullanmak için desteğe ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Araştırma, çiftçilerin karşı karşıya olduğu tehditlerin başında iklim değişikliğinin geldiğini gösteriyor. Araştırmaya Türkiye'den katılan çiftçilerin %98'i, iklim değişikliğinin çiftliklerindeki finansal sürdürülebilirliği etkilediğini belirtiyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, Vodafone Grubu olarak, tüm dünyada tarımın dijitalleşmesine yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Türkiye'nin de dahil olduğu yeni araştırmya göre, çiftçilerin ihtiyaç duyduğu dijital teknolojilere, bilgiye ve eğitime kavuşması için şirketlerin ve kamu sektörünün birlikte çalışması hayati önem taşıdığını dile getiren Kestioğlu şöyle devam etti:

"Çiftçilerin dijital teknolojilere, bulut çözümlerine ve veri hizmetlerine erişimini artırmaya yönelik çalışmalar yapılması gerekiyor. Bugün, iklim değişikliği gibi sorunlar tarım sektörünün geleceği için büyük bir tehdit oluşturuyor. Bu tehdidin önüne geçilmesinde dijital teknolojiler önemli rol oynuyor. Çiftçilerin dijital çözümleri benimsemeye başladığını görmek olumlu olsa da, hassas veriye dayalı tarımın tamamen benimsenmesini garanti altına almak için daha fazlasının yapılması gerekiyor. Vodafone olarak, operasyonlarını dijitalleştirmek isteyen çiftçilerin yanındayız. Sunduğumuz çözümlerle, çiftçilerin daha dirençli ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmesi için maliyetleri azaltıp verimliliği artırmalarına yardımcı oluyoruz."

AKILLI TARIM ÇÖZÜMLERİ YAYGINLAŞIYOR

Vodafone'un araştırması, çiftçilerin akıllı tarım çözümlerine yöneldiğini gösteriyor. Çiftliklerde kullanılan akıllı araçlar, verimliliği artırıp enerji, gübre ve su kullanımının azaltılmasına yardımcı oluyor. Bu teknolojiler arasında dronlar, araç takip cihazları ve otonom araçlar, hava ve toprak koşullarının yanı sıra maliyetlerin ve pazar fiyatlarının izlenmesini sağlayan yapay zeka, blockchain teknolojisi ve akıllı telefon uygulamaları yer alıyor. Akıllı su yönetimi, sulama ve mahsul besleme çözümleri de çiftçilerin verimliliklerini artırırken temel tarım verilerini daha görünür kılıyor.

DİJİTAL ARAÇLARA YATIRIM ARTIYOR

Araştırmaya göre, Türkiye'deki çiftçilerin %94'ü, dijital teknolojilerin, tarımsal faaliyetlerin gelecekte başarılı olmasına yardımcı olabileceğine inanıyor. Çiftçilerin tamamı, iklim değişikliği gibi sorunlarla mücadelede dijital tarımın etkili olduğunu söylüyor ve önümüzdeki 12 ay içinde dijital araçlara daha fazla yatırım yapmayı planlıyor. Bununla birlikte, dijital tarım araçlarının yaygın ve uzun vadeli benimsenmesinin önünde bazı engeller bulunuyor. Türkiye'deki çiftçilerinin %37'si cihazların ve diğer donanımların maliyetini önemli bir engel olarak gösterirken, %92'si dijital teknolojilerin başarıyla benimsenmesinde hükümet desteğinin önemli rol oynadığını düşünüyor.

EĞİTİM VE BAĞLANTI TALEBİ YÜKSELİYOR

Araştırma, çiftçiler nezdinde eğitim ve bağlantı ihtiyacının da arttığını gösteriyor. Türkiye'den araştırmaya katılan çiftçilerin %49'u dijital çözümlerin nasıl kullanılacağı konusunda eğitim talep ederken, %39'u çiftliklerinde daha fazla dijital araç kullanmak için daha iyi mobil internet bağlantısına ihtiyaç duyduğunu söylüyor.

VODAFONE TÜRKİYE'DEN DİJİTAL TARIM ÇÖZÜMÜ

Vodafone, Türkiye'de tarımsal sürdürülebilirliği desteklemek amacıyla Türkiye İş Bankası işbirliğiyle Eylül 2019'da Dijital Tarım çözümünü hayata geçirdi. Temel olarak bir Dijital Tarım İstasyonu içeren çözüm, çiftçilere tarımsal işlemlere dair sulama ve gübreleme zaman önerileri sunuyor; toprak sıcaklığı ve nemine bağlı tohum ekim zamanı öneriyor; gübreleme, ilaçlama, budama, hasat zamanına yönelik iş planlaması yapılmasına yardımcı oluyor. Bu çözümle, üretim ve kalitede en az %25'lik artış gerçekleştirilebiliyor, üretim maliyetlerinde ise %50'ye kadar tasarruf sağlanabiliyor. Proje kapsamında bugüne kadar 384 Dijital Tarım İstasyonu ile 13 binden fazla üreticiye ulaşıldı.

13 ÜLKEDE 600 ÇİFTÇİYLE ANKET YAPILDI

Vodafone'un "Çiftçiler ve Dijitalleşme" araştırması kapsamında Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, Türkiye, Mısır, Kenya, Güney Afrika ve Tanzanya'da 600'den fazla çiftçiye çiftliklerini dijitalleştirmeye yönelik mevcut durum, karşılaştıkları çevresel zorluklar, tedarik zincirlerini etkileyen jeopolitik ve toplumsal baskılar ve artan ekipman/malzeme maliyetleri hakkında sorular soruldu. Savanta ComRes şirketi tarafından yürütülen araştırma, Avrupa'da online ortamda, Afrika'da ise telefonla gerçekleştirildi. Her ölçekten çiftçinin dahil edildiği araştırma için Romanya'da 21, diğer ülkelerde 50 çiftçiyle anketler yapıldı. Saha çalışması, Eylül ve Ekim 2022'de gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.