Lenovo, 20 milyar dolar ile ciro rekoru kırdı

28.02.2022
Uluslararası teknoloji şirketi Lenovo, 2021 yılının son çeyrek sonuçlarıyla ciroda ilk kez bir çeyreği 20 milyar dolar ile kapatarak tarihi bir rekora imza attığını duyurdu.

Uluslararası teknoloji şirketi Lenovo, 2021 yılının son çeyrek sonuçlarıyla ciroda ilk kez bir çeyreği 20 milyar dolar ile kapatarak tarihi bir rekora imza attığını duyurdu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Lenovo, strateji ve inovasyon yatırımları doğrultusunda sürdürülebilir kârlılık artışı sağlamaya devam ederken, net gelirini önceki yıla kıyasla yüzde 62 artırarak, 640 milyon dolara ulaştı. LenovoTürkiye de globaldeki güçlü performansını sürdürerek, 2021 yılını da geçen sene olduğu gibi Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladı.

LENOVO TÜRKİYE PC PAZARININ LİDERİ

Lenovo, 2021 yılında, toplam bilgisayar pazarında % %26,7, toplam kurumsal PC pazarında yüzde 40,1 , KOBİ PC pazarında yüzde 39,5 toplam tüketici PC pazarında yüzde 9,1, toplam dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 28,7 ve toplam masaüstü bilgisayar pazarında yüzde 21,7 pay ile birinci sırada, Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladı. 2021 yılında TR PC pazarı yüzde 6 büyürken, Lenovo Türkiye, yüzde 11,2 büyüdü.

20 MİLYAR DOLARLIK TARİHİ REKOR

Lenovo, rekor düzeyde kârlılık ve ciro rakamlarına ulaşarak ilk kez bir çeyreği 20 milyar dolar ciro ile kapattı. Net gelir üst üste 6. çeyrekte yüzde 50'nin üstünde artış gösterirken, 2021 yılının son çeyreğinde önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 62'lik bir büyümeyle 640 milyon dolarlık rekor bir net gelir sağlandı.

Net gelir marjında elde edilen 1 puanlık artış ise, grubun net gelir marjını önümüzdeki üç yılda iki katına çıkarma hedefini korumasını sağladı. Vergi öncesi gelir önceki yıla göre yüzde 45 artışla 855 milyon dolar ile rekor kırarken, grup cirosu güçlü büyüme trendini sürdürerek bir önceki yıla kıyasla yüzde 17 artış kaydederek 20,1 milyar dolarla rekor seviyeye ulaştı.

INOVASYONA GÜÇLÜ YATIRIM

Lenovo inovasyona önemli ölçüde yatırım yaparken, şirketin Ar-Ge yatırımlarını önümüzdeki üç yılda iki katına çıkarma planının bir parçası olarak, 2021 yılının son çeyreğinde gerçekleştirilen Ar-Ge giderleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artış gösterdi.

İleriye dönük olarak, şirket 3A stratejisine (Akıllı cihazlar/IoT, Akıllı Altyapı, Akıllı Dikey Çözümler) yoğunlaşmaya devam ederken, tüm iş alanlarından sürdürülebilir büyüme ve kârlılık gelişimi fırsatlarının devam etmesiyle şirket, 2023/2024 mali yılının sonuna kadar net marjını iki katına çıkarma hedefine doğru ilerliyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Lenovo CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Yang Yuanqing, Lenovo'nun, dijital ve akıllı dönüşüme hız vererek fırsatları değerlendirmeye devam ettiğini söyledi.

Yuanqing, "Bir çeyrekte daha rekor değerler elde ederek, net gelirin önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50'den fazla artış gösterdiği 6. çeyreği ve şirketin geçmişinde 20 milyar dolar ciro elde ettiğimiz ilk çeyreği geride bıraktık. Önümüzdeki üç yıl içinde net marjımızı ve Ar-Ge yatırımlarımızı 20/21 mali yılı seviyelerinin iki katına çıkarma hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Böylece, Lenovo'nun inovasyonlarının, dönüşüm stratejisinin ve güçlü faaliyetlerinin geleceğe yönelik olarak istikrarlı bir biçimde sürdürülebilir kârlılık sağlayabileceğini bir kez daha gösterdik" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.