Lenovo net gelirini ikiye katladı

13.08.2021
Lenovo, 2021 yılının ikinci çeyrek sonuçlarıyla grup cirosunu önceki yıla göre yüzde 27 artırarak 16,9 milyar dolar ciro elde etti.

Lenovo Türkiye, 2021 yılının ikinci çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koydu. IDC sonuçlarına göre yüzde 25,3 pazar payına sahip oldu. Lenovo Türkiye, yılın ikinci çeyreğinde toplam kurumsal PC pazarında yüzde 34,1, toplam tüketici PC pazarında yüzde 20,3, toplam dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 30 paya sahip oldu.

Teknoloji şirketlerinden Lenovo, sürdürülebilir artışlar ve uzun vadeli büyüme sağlamaya devam ederken, 2021 yılının ikinci çeyrek sonuçlarıyla net gelirini ikiye katladı. Dünya genelinde dijitalleşmenin hızlanması, akıllı dönüşüm ve cihazlarının, altyapısının ve uygulamalarının özelliklerinin yükselmesi, grubun uzun vadeli ve sürdürülebilir karlılık artışlarını desteklemeye devam ediyor.

Teknoloji ihtiyacını görerek fırsatları değerlendiren Lenovo'nun performansı bir önceki yıla göre önemli karlılık artışları sağlarken, vergi öncesi gelir yüzde 96 artışla neredeyse iki katına çıkarak 650 milyon dolar seviyesine ulaştı. Bununla birlikte, net gelir de iki kattan fazla bir oranda yüzde 119 artış gösterirken, net gelir marjı yüzde 2,8 ile son yılların en yüksek seviyesine ulaştı. Grup cirosu önceki yıla göre yüzde 27 artışla 16,9 milyar dolara çıkarak hızlı yükselişini sürdürdü.

İNOVASYONA GÜÇLÜ YATIRIM

Geleceğe bakıldığında Lenovo, dikey çözümler, altyapı çözümleri, üst sınıf bilgisayarlar ve tabletler, akıllı telefonlar, ve diğer akıllı cihazları da içeren tüm faaliyet alanlarında sürdürülebilir büyüme fırsatlarını sürdürüyor. Bunun yanında, inovasyonla karlı ve sürdürülebilir büyüme sağlanmaya devam edecek. Mali yılının ilk çeyreğinde Ar-Ge maliyetlerini önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40 artıran Lenovo, inovasyona daha fazla yatırım yaparak önümüzdeki üç yılda Ar-Ge yatırımlarını iki katına çıkaracak.

Dijital ve akıllı dönüşümdeki hızlanmanın, dünya genelinde önemli pazar fırsatları yarattığını ifade eden Lenovo CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Yang Yuanqing, sonuçlar hakkında şöyle konuştu:

"Lenovo, bir cihaz şirketi olmaktan çözüm sağlayıcı şirket olmaya geçiş sürecinde bu fırsatları başarıyla değerlendiriyor. Performansımız da bunun bir kanıtı. Tek başına bu çeyrekte kârlılığı önceki yılın aynı dönemine göre iki katına çıkardık ve net gelir marjını son yılların en yüksek seviyesine getirdik. Geleceğe yönelik olarak, Ar-Ge yatırımlarını, önümüzdeki üç yılda iki katına çıkarma amacıyla çalışmayı sürdürecek, ve kurumsal sosyal sorumluluk hedeflerimize bağlılığımızı koruyacağız."

Lenovo, Akıllı Cihazlar Grubu'nda yılın ilk çeyreğinde kar ve ciro rekoru kırıldı. Kişisel bilgisayarların güçlü performansı ve şu anda IDG'nin yüzde 18'ini oluşturan kişisel bilgisayar dışı segmentlerin artan performansının desteğiyle, önceki yıla göre yüzde 43 artışla 1,1 milyar dolar kar ve önceki yıla göre yüzde 28 artışla 14,7 milyar dolar ciro elde edildi.

"Oyun Bilgisayarları", "İş İstasyonları" ve "İnce ve Hafif Bilgisayarlar" gibi üst sınıf ve hızlı büyüyen kişisel bilgisayar segmentlerine yapılmakta olan yatırımlar sayesinde, ortalama satış fiyatı ve karlılık artışını sürdürdü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.